@Home icm Motorola en Asus 500g router :(

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41
Hallo,

Ik kon er in de topics niets over terugvinden en google kon me ook niet helpen...
Na de modemchange van @home was de snelheid even super! 550 download en 55 upload. Na een week zakte dat in naar 450 download en vooral de upload die naar 2-3kb/sec zakte...

Ik @Home mailen en bellen, die konden niks vinden. Heb ik later rechtstreeks een pc op het modem aangesloten. Perfect! Down=550 Up=55

Het lag dus aan de router Asus WL500-g. Ik had al eerder gehoort dat sommige routers problemen hebben met het modem van Motorola en een bepaald protocol.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met @Home (Motorola modem) en een Asus WL500-g router die de zelfde problemen hebben.

Ik zit nu al een tijd naar een oplossing te zoeken, maar ik kan zo snel niet iets bedenken.
Router wegdoen en nieuwe kopen is ook geen optie omdat de 500g functies heeft die andere routers in die prijsclasse niet hebben. (Netwerk printer, WiFi)

Wie helpt mij...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

oCe

aka Dookie.

router WAN-poort statisch instellen op 10mbit half-duplex, doet wonderen; hier viel de verbinding telkens weg met motorla modem na het plaatsen van de wl-500g. is geen probleem v/d wl-500g, maar iets dat vaker bij de motorola's voorkomt.

advies: kijk in het centrale wl-500g topic (deel 1 en 2) voor meer info en/of op www.chupa.nl/forum voor alles omtrend je wl-500g; daar kom je er zeker uit.

---ik hou niet van 't volgende, maar 't gaat zeer zeker op: als je even de search had gebruikt, dan had je 't waarschijnlijk al gevonden...

[ Voor 17% gewijzigd door oCe op 18-07-2004 17:26 ]

-I am Jack's wasted life.

• Saeverix
heb op alle mogelijke keywords gezocht in de topics maar kon niet iets directs vinden wat met mijn probleem te maken heeft... ik zal je tip gelijk even proberen...

• oCe

oCe

aka Dookie.

Saeverix schreef op 18 juli 2004 @ 17:27:
heb op alle mogelijke keywords gezocht in de topics maar kon niet iets directs vinden wat met mijn probleem te maken heeft... ik zal je tip gelijk even proberen...
Het grote * Asus WL-500g * topic *
da's 't 1ste topic; de 2de moet je zeker zonder problemen kunnen vinden.

let er wel op dat 't instelling in de web-interface lang niet altijd werkt; aangezien de statische wan-poort instellingen in de web-interface niet altijd werken/effect hebben. handmatig via een raw-commando invoeren werkt altijd, hier ook. informatie daarvoor op de gegeven pagina's/topics.

succes :)

• Saeverix
ik zie in de topics 1 keer iemand voorkomen met dit probleem. die user is RXp85.

alleen mis ik de oplossing :)
Half Duplex maakt nog niets uit hier... wat is het raw commando om dat te doen? of heb je zo het topic waar de oplossing instaat bij de hand?

bij het zoeken had ik dus die beide topics wel gevonden alleen zoals ik al zei geen oplossing... vandaar dit topic.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Saeverix schreef op 18 juli 2004 @ 17:48:
ik zie in de topics 1 keer iemand voorkomen met dit probleem. die user is RXp85.

alleen mis ik de oplossing :)
Half Duplex maakt nog niets uit hier... wat is het raw commando om dat te doen? of heb je zo het topic waar de oplossing instaat bij de hand?

bij het zoeken had ik dus die beide topics wel gevonden alleen zoals ik al zei geen oplossing... vandaar dit topic.
nee, heb 't zo niet bij de hand; heb 't zelf ook uit of die topics of -waarschijnlijker- vanaf www.chupa.nl/forum daar kan je 't zeker vinden.

• Saeverix
vind t heel erg jammer maar kan er niks over vinden... heb gezocht met de volgende keywords:

> slow 500g
> slow cable 500g
> motorola slow
> motorola @home en at home

maar geen topics met mijn probleem...

ik neem aan dat jij ook deze router + @home verbinding hebt? of weet je zo niet meer hoe jij t gedaan hebt?

• oCe

oCe

aka Dookie.

Saeverix schreef op 18 juli 2004 @ 18:26:
vind t heel erg jammer maar kan er niks over vinden... heb gezocht met de volgende keywords:

> slow 500g
> slow cable 500g
> motorola slow
> motorola @home en at home

maar geen topics met mijn probleem...

ik neem aan dat jij ook deze router + @home verbinding hebt? of weet je zo niet meer hoe jij t gedaan hebt?
weet niet meer precies hoe ik 't gedaan heb, probeer eens te zoeken op 'wan speed' en 'eth' settings...

• Saeverix
Het is inmiddels gelukt... Speeds zijn weer normaal! Thanks!
Ik zal straks even de oplossing hier posten voor meer mensen met het zelfde probleem.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Saeverix schreef op 19 juli 2004 @ 20:06:
Het is inmiddels gelukt... Speeds zijn weer normaal! Thanks!
Ik zal straks even de oplossing hier posten voor meer mensen met het zelfde probleem.
hmmm, defineer 'straks' ;)

• Saeverix
oCe schreef op 24 juli 2004 @ 16:52:
[...]

hmmm, defineer 'straks' ;)
lol... ja :)

kom er achter dat t nog niet optimaal werkt...
na een paar dagen aan te staan (de router) is het weer het zelfde verhaal...
als ik dan een modem reset doe (via admin) dan is t weer even (weet niet precies hoe lang... paar dagen denk ik) goed...

vandaar nog geen antwoord...

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39
ben wel benieuwd. @home en motorola/wl-500g werkt 100% geweldig hier. Niet te geloven hoe stabiel en snel (even afkloppen).

had heel wat meer prolemen met linksys en mijn oude com21

• Saeverix
wat voor firmware heb jij dan?
(kun je zien door in admin naar System Setup > Firmware Upgrade te gaan. daar zie je dan Firmware Version)

• Saeverix
Ik heb nu de nieuwste Firmware erop gezet (v 1.8.1.3) die te downloaden is op www.chupa.nl/forum. Achter op de router de reset knop ingerukt (langere tijd). En via het admin menu de WAN speed op 10Mbit Half Duplex Gezet en via de admin de router opnieuw opgestart.

Het werkt nu PERFECT!!! Dus mensen met het zelfde probleem moeten dit zelfde even doen, en weg is het probleem...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 23:32

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Saeverix schreef op 30 juli 2004 @ 16:17:
... En via het admin menu de WAN speed op 10Mbit Half Duplex Gezet...
Wel vaag zeg. Ik heb ook sinds kort een motorola modem en ik moest juist mijn wifi router (dlink 624+) op 100mbit zetten anders had ik een download van 60k en 0k up.
Ik kan helaas geen duplex modi instellen op mijn router.

Sys Specs

• Saeverix
Zoals ik het hoor heeft niemand het zo op die Motorola Surfboard modems...
Het modem is niet Full Duplex, en daar staat de router standaard wel op.

Daardoor slibt de router als t ware gewoon dicht na verloop van tijd en is je upload klote... Ik had oplaatst helemaal geen upload meer (0,6/1 kb/sec)

Maar door met de nieuwe firmware je router op Half Duplex te zetten is het probleem opgelost...

Pagina: 1