She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
In mandrake wil hij starten als er geen disk aan hangt, zodra ik er een disk aanhang krijg ik een freeze, waarvan ik ook even een shotje heb genomen. Moet ik er nu een driver inladen? probleem is dat de diskette controller van dit board dood is, dus ik kan niets met diskettes aanvangen.. als de CDrom gemount is kan ik dan op de CD kijken?
Screenshot: http://213.51.184.133/upload/DSC00958.JPG
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
Sorry, die screen klopt niet. Om te testen had ik er even een 3.2 gig schijfje ingehangen.. Op mijn 120 gig schijf stond namelijk ook een NTFS partitie, ik wilde even uitsluiten dat dat de oorzaak ik.Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 20:52:
Hij zegt dat je schijf 2,5 GB is, dat klopt toch niet? Staat dat in je BIOS wel goed ingesteld?
Verder is mijn IDE controller ook gesupport in Debian en Mandrake.. ik kan die crash dus echt niet verklaren
Wat wel het geval is, mandrake en debian kunnen geen gebruik maken van de ATA/100 UDMA mode 5, daar is een patch voor de krijgen.. maar dit moet toch niet uitmaken bij de installatie?
Verder zou ik het liefst met mandrake aan de slag gaan omdat ik mandrake erg fijn vind werken.
Het lijkt trouwens dat Debian problemen heeft met mijn realtec kaartje, ik zal er eens een 3comkaart inpluggen, daar heb ik betere ervaringen mee
Edit>> ik ben aan de slag gegaan met Mandrake
Als ik text installatie kies, dan boot de mandrake door. Omdat ik ftp install gebruik moet ik mijn netwerkkaartje opgeven, dat gaat allemaal ok, bij sending DHCP request gaat mijn netwerkkaartje als een gek knipperen en freezed de PC. alt-f3 en alt-f4 zijn niet meer mogelijk.
Nog even een update: het ligt dus aan de bios instellingen.. zodra ik met plug en play aan, acpi uit start het systeem door, wil ik vervolgens een IP voor mijn netwerkkaartje opgeven dan gaat het de mist in. DHCP reqeust verloopt. Statisch een IP toewijzen wordt ook niet gepikt door Mandrake.
Dat terwijl mijn andere pcs in het netwerk netjes door freesco een ip nummer krijgen toegewezen. Verder freezed mijn pc soms spontaan. Ik heb al een ander reepje DDR geprobeerd, geen resultaat.
[ Voor 153% gewijzigd door paradoXical op 19-07-2004 00:55 ]
En met ACPI en plug-en-play allebei uit?paradoXical schreef op 18 juli 2004 @ 22:20:
Nog even een update: het ligt dus aan de bios instellingen.. zodra ik met plug en play aan, acpi uit start het systeem door
Werkt knoppix wel?
Controleer ook eens of je moederbord al de recenste BIOS heeft voor dat bord. Een BIOS update biedt soms heel veel uitkomst
^ Wat hij zegt.
Met ACPI en plug en play beiden uit kom ik geen stap verder, systeem reageert erg vreemd. Met de notext optie kan ik in de installatie komen maar zodra mijn link up is dan crashed het systeem, of krijg ik een time out.
Verder heb ik de bios naar de latest versie geflashed, geen resultaat. Op een ander forum vernam ik al dat Mandrake 10.0 vage problemen heeft op sommige boards, ik ben zo niet de enige die problemen heeft. Debian wil trouwens ook niet werken, debian crashed namelijk ook..
Misschien eens een idee om Mandrake 9.2 te proberen!
Als het bevalt dan laat ik het er meteen opstaan