Ik wil de volgende netwerkopstelling realiseren
modem/router (SMC7204BRA) - router (vigor 2300) - pc's
Op google/ search veel gezocht en gevonden, vrijwel alles gaat echter over deze combinatie alleen dan via dhcp.
Wij delen internet met de buren en werken via een static ip. DHCP is dus geen optie. Het modem staat bij de buren, de vigor bij ons. De enige reden om deze router er tussen te willen zetten en geen switch is dat deze hier nog ligt. Een switch moet ik gaan kopen.
Ik heb in de router dezelfde subnetmask en ip range (192.168.1.x) gegeven als het modem. Het modem/router combinatie zit op de wan poort van de vigor. Via 1 van de 4 lan verbindingen is de pc aangesloten.
Ip modem: 192.168.1.1
IP router: 192.168.1.2
IP computer: automotisch via dhcp van vigor
De dns server staat in de vigor ingesteld (xs4all) 194.109.6.66/ 194.109.9.99
Waar ik een subnet mask kan invulen staat 255.255.255.0 ingesteld.
1. Ik kan de virgor pingen.
2. De vigor geeft via het tabblad "online status" aan dat deze verbinding heeft...
3. Ik kan het modem niet pingen
Heeft iemand een oplossing? Het is genoeg om de vigor als switch te laten functioneren...
modem/router (SMC7204BRA) - router (vigor 2300) - pc's
Op google/ search veel gezocht en gevonden, vrijwel alles gaat echter over deze combinatie alleen dan via dhcp.
Wij delen internet met de buren en werken via een static ip. DHCP is dus geen optie. Het modem staat bij de buren, de vigor bij ons. De enige reden om deze router er tussen te willen zetten en geen switch is dat deze hier nog ligt. Een switch moet ik gaan kopen.
Ik heb in de router dezelfde subnetmask en ip range (192.168.1.x) gegeven als het modem. Het modem/router combinatie zit op de wan poort van de vigor. Via 1 van de 4 lan verbindingen is de pc aangesloten.
Ip modem: 192.168.1.1
IP router: 192.168.1.2
IP computer: automotisch via dhcp van vigor
De dns server staat in de vigor ingesteld (xs4all) 194.109.6.66/ 194.109.9.99
Waar ik een subnet mask kan invulen staat 255.255.255.0 ingesteld.
1. Ik kan de virgor pingen.
2. De vigor geeft via het tabblad "online status" aan dat deze verbinding heeft...
3. Ik kan het modem niet pingen
Heeft iemand een oplossing? Het is genoeg om de vigor als switch te laten functioneren...