Toon posts:

alle apparaten op de pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is de volgende. Ik heb een Inspire 5300 speakerset voor de pc, met een SB live 5.1 geluidskaart. Ik heb ook een JVC XV-n212 DVD speler en een Aristona SB10 video recorder. Mijn televisie is een Akai met normaal stereo geluid.

Wat ik graag zou willen is het geluid via mijn pc speakers laten horen als ik een DVD/ (Video, is niet echt belangrijk maar zou leuk zijn) en gewoon TV bekijk. Ik kan via tulp stekkers van mijn DVD speler naar mijn geluidskaart naar mijn speakers, maar dan wordt er slechts 1 speaker benut plus de subwoofer, dat is dus niks waard. Is er een manier dat ik dit op kan lossen, want al mijn apparaten zijn niet geschikt om dit voor elkaar te krijgen. Kan dit bijvoorbeeld met een versterker, en zo ja waar moet ik dan aan denken ? Of kan het helemaal niet ? Wie kan mij hiermee op weg helpen ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Kijk is op www.conrad.nl voor een switchbox ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Je kan je DVD-speler via een scart verbinding aan je VCR hangen, je VCR via een coax kabeltje aan je TV, en een kabeltje voor het geluid vanaf je TV naar je geluidskaart toe trekken.

Dus:
code:
1
DVD->scart->VCR->coax->TV->tulp->geluidskaart

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
De meeste televisies geven het geluid dat ze ontvangen op scart NIET door op die RCA uitgangen.

@ TS, bij jou natuurlijk mischien wel.

Verwijderd

Orbit schreef op 18 juli 2004 @ 18:11:
De meeste televisies geven het geluid dat ze ontvangen op scart NIET door op die RCA uitgangen.

@ TS, bij jou natuurlijk mischien wel.
Maar die televisie ontvangt op bovenstaande manier helemaal geen signaal door de scart ingang, want het signaal komt binnen via de coax aansluiting :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 17:55:
Je kan je DVD-speler via een scart verbinding aan je VCR hangen, je VCR via een coax kabeltje aan je TV, en een kabeltje voor het geluid vanaf je TV naar je geluidskaart toe trekken.

Dus:
code:
1
DVD->scart->VCR->coax->TV->tulp->geluidskaart
Je gaat toch niet een VCR met coax aan een tv hangen :P ? Dat doen alleen maar digibeten!

Het is vrij lastig wat je wilt. Ik denk dat de enige handige oplossing is om een 5.1 receiver met pre outs te kopen. Niet echt een goedkope oplossing natuurlijk, maar je hebt dan ook wel meteen de mogelijkheid om er eens wat beters aan te hangen dan een Inspire 5300 set.

Verwijderd

Jag schreef op 18 juli 2004 @ 18:32:
[...]
Je gaat toch niet een VCR met coax aan een tv hangen :P ? Dat doen alleen maar digibeten!

Het is vrij lastig wat je wilt. Ik denk dat de enige handige oplossing is om een 5.1 receiver met pre outs te kopen. Niet echt een goedkope oplossing natuurlijk, maar je hebt dan ook wel meteen de mogelijkheid om er eens wat beters aan te hangen dan een Inspire 5300 set.
Ach, ik weet het :>
Maar het is alleen maar een mogenlijkheid...

Je kan ook ipv die hele receiver ook een 5.1 voorversterker kopen (kweet niet of dat duurder os goedkoper is, maar mij lijkt het goedkoper)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Wat ik er uit opmaak is dat het dus niet mogelijk is om een simple versterker/reciever te kopen en daar alle apparaten op aan te sluiten. Het lijkt me dat een simpele stereo versterker moet voldoen omdat mijn geluidskaart alle 5.1 decoding enzo aan boord heeft. Nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn.

EDIT: Zou ik aan iets als dit : http://www.kieskeurig.nl/...arch1/JVC%20RX%205032.htm
mijn Inspire 5300 kunnen hangen. Ik vindt het geluid wat uit die speakers komt meer als goed naar mijn smaak. Ik zie geen noodzaak om nieuwe speakers te kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 19:52 ]

• Jag

Jag

Wat ik zou doen, is een goedkope 5.1 receiver die pre outs voor alle kanalen heeft, kopen. Maar ik weet niet uit mijn hoofd welke receivers dat hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 18 juli 2004 @ 20:00:
Wat ik zou doen, is een goedkope 5.1 receiver die pre outs voor alle kanalen heeft, kopen. Maar ik weet niet uit mijn hoofd welke receivers dat hebben.
Het probleem is dat ik geen idee heb wat je daar mee bedoelt. :X

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 03:42
wat voor ingang heb je op die creative set? 5.1 via analoge ingangen of digitaal?
analoog betekent dat je een dvd speler moet hebben die ook 5.1 analoog uitzendt. deze zijn er heel weinig. wanneer je de dvd speler via scart op de vcr aansluit (de line out alleen, beeld niet, vanwege macrovision) en je vcr gebruikt als tvtuner, dan kan je de vcr gebruiken als "voorversterker".

ik neem aan dat je wel surround wilt hebben van de dvd, dit kan waarschijnlijk alleen via een optische/coaxiale dig uitgang

dit zou dus zijn:
dvd -> spdif op geluidskaart (indien dolby digital/dts)
vcr (gebruiken als tuner voor tv) -> line-in op geluidskaart

[ Voor 14% gewijzigd door jpvk007 op 18-07-2004 21:25 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

misschien een creative DDTS-100 iets voor jou?

http://www.creative.com/speakers/series/decoder/
iets van €125

wel leuk dat ie ook decodeert en da's leuk icm met je dvd-speler
stereosignalen upmixed ie dan ook meteen, dolby-surround heb je dan ook bij sommig films en series op tv

[ Voor 24% gewijzigd door Digital-DNA op 18-07-2004 21:26 ]

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp is het dus niet mogelijk om een reciever te kopen die Dolby en DTS enzo ondersteund, hier mijn DVD speler een te hangen, mijn Inspire 5300 eraan te hangen en dat dan de reciever zorgt voor het 5.1 geluid i.p.v de DVD speler. Nooit gedacht dat het nog zo gecompliceerd zou worden.

EDIT: @Digital-DNA: Als ik mijn DVD speler aan dat ding zou hangen krijg ik dan ook echt 5.1 geluid met DVD's die dat ondersteunen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 23:43 ]

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
k snap eigenlijk niet wat je moeilijk doet want k heb hier een dvd speler een reciever een video en een ps2 en de pc dan op de creative 6700 draaien. wat je ff moet kopen zijn genoeg tulp kabeltjes en een plugje waar 2 tulp in kan en 1 uit gaat en dan kun je wel 99999999 apperaten op je geluid settie hangen 8) (alleen krijg je dan wel heel veel vertakkingen van plugjes :P)

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:18:
Als ik het dus goed begrijp is het dus niet mogelijk om een reciever te kopen die Dolby en DTS enzo ondersteund, hier mijn DVD speler een te hangen, mijn Inspire 5300 eraan te hangen en dat dan de reciever zorgt voor het 5.1 geluid i.p.v de DVD speler. Nooit gedacht dat het nog zo gecompliceerd zou worden.

EDIT: @Digital-DNA: Als ik mijn DVD speler aan dat ding zou hangen krijg ik dan ook echt 5.1 geluid met DVD's die dat ondersteunen ?
Wel mogelijk en ook de beste oplossing. Pre outs zijn onversterkte uitgangen. Het zijn de outputs van de voorversterker en dat is precies wat je nodig hebt. De Inspire 5300 heeft zijn eigen eindversterkers en zorgt ook voor dat het laag bij de sub komt. Je moet dus een receiver met voor alle kanalen pre outs vinden, alle speakers op large zetten en selecteren dat je een sub hebt. Als je dan de pre outs met de analoge inputs van je Inspire 5300 heb je precies wat je wilt.

De achterkant van mijn receiver, een Yamaha RX-V1400. Let op het groene kader, dat zijn de pre outs. Zoiets moet jij hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-audio.co.uk/images/yamaha_images/large/rx-v1400rds_backpanel.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er uit ben, ik heb echter nog 1 vraag en dan stop ik met jullie lastig vallen.

Als ik mijn DVD speler via de Coaxial uitgang op een Creative DDTS-100 aansluit, krijg ik dan echt 5.1 geluid als ik er een DVD-tje instop die 5.1 ondersteund. Mijn DVD speler heeft zelf geen decoders aanboord. Als het namelijk zo is dat de DVD speler gewoon een signaal stuurt naar de decoder die er echt 5.1 geluid van maakt dan is mijn probleem opgelost, omdat je een boel apparaten op die DDTS-100 kan aansluiten. Maar het blijf voor mij het belangrijkst dat ik mijn dvds kan beluisteren met 5.1 geluid, als dat niet het geval is houdt het al op.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 03:42
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 01:05:
Ik denk dat ik er uit ben, ik heb echter nog 1 vraag en dan stop ik met jullie lastig vallen.

Als ik mijn DVD speler via de Coaxial uitgang op een Creative DDTS-100 aansluit, krijg ik dan echt 5.1 geluid als ik er een DVD-tje instop die 5.1 ondersteund. Mijn DVD speler heeft zelf geen decoders aanboord. Als het namelijk zo is dat de DVD speler gewoon een signaal stuurt naar de decoder die er echt 5.1 geluid van maakt dan is mijn probleem opgelost, omdat je een boel apparaten op die DDTS-100 kan aansluiten. Maar het blijf voor mij het belangrijkst dat ik mijn dvds kan beluisteren met 5.1 geluid, als dat niet het geval is houdt het al op.
Ja, echt 5.1 geluid als je em digitaal verbindt. is ook een soort voorversterker (zitten ook analoge ingangen op)
Pagina: 1