Om met die laatste zin te beginnen: ik heb het niet op 'the art of cracking' en iemand die van een 'meesterhack' spreekt geeft wmb te veel eer aan wat in feite crimineel gedrag is. Voorts wordt - hoe kan het ook anders - de schuld bij MS gelegd, waarbij de oude analogie "als iemand een auto bij een bankoverval gebruikt, is de autofabrikant dan schuldig?" weer eens van stal kan worden gehaald. Niet een HTML-mail-client is het probleem, de betreffende mailtjes zijn dat
Mja, je kan een deel van de schuld wel degelijk bij MS leggen. Zij hebben ervoor gezorgd dat IE een deel van het OS is en zelfs low-level systeem updates kan doorvoeren. Als het goed beveiligd is maakt het niet zoveel uit, maar iedereen weet toch dat je niet bugloos kan programmeren. Het probleem is dat IE nooit zo diep in Windows had mogen zitten!
Voorbeeld: als je je IE instellingen zo instelt dat je standaard geen EXE's kan openen, dan krijg je een waarschuwing als je een snel-start icoon gebruikt van je taakbalk! Dat is toch van de gekke?
Generiek gesproken is de bevolking van TMF er veel aan gelegen om reakties op de FP in goede banen te leiden. Waar goede moderatie niet kan zorgen voor een stijging van het niveau - dat kunnen alleen de bezoekers zelf - kan zij zeker helpen zorgen dat het niveau niet daalt. Eén van de dingen die we daarom doen, is scherp letten op grof taalgebruik. Iemand inhoudelijk de oren wassen mag (graag zelfs), maar voor schelden hoeft geen tolerantie te bestaan: het leidt de aandacht maar af van de boodschap...
Mja ik ben van mening dat Foutlook eigenlijk gewoon een grappige woordspeling is. Als iets dergelijks je echt irriteert denk ik dat je het eerder bij jezelf moet zoeken dat je aan dergelijke dingen teveel waarde hecht

Ik kan jou ook een lul noemen als ik daar zin in heb (

) maar wat zou het jou uitmaken?

Natuurlijk omdat ik het in deze context breng weet je dat je er geen waarde aan zou moeten hechten...
Heb je daar onderzoek naar verricht?
Nee laatste keer dat ik keek kon ik nog geen polls openen op t.net

Ik heb daar een andere mening over.
Wat ik net zei over IE hierboven. Outlook gebruikt de IE engine om HTML te renderen. Gevolg daarvan is dat Outlook indirect toegang heeft tot systeembronnen als er in IE een bug zit! Dat is toch een ontwerpfout van Micorosft of zie ik iets verkeerd?
Dat de hacker dit muisbruikt om vervolgens toegang te krijgen, is gewoon meesterlijk briljant gevonden imo... Dat het moreel fout is doet daar niets aan af..
Hier worden geen beslissingen genomen, doch wordt er gediscussieerd over zaken die met modereren te maken hebben. Dat kun je overigens gewoon in de faq nalezen. Verder vind ik dat je je onterecht nogal laatdunkend uitlaat over de gebruikers van dit forum, het komt nogal flamerig over, het lijkt er op dat je standpunten probeert belachelijk te maken. Dat is geen goede manier van discussieren.
Hier worden weldegelijk beslissingen genomen. Als gebruikers op de frontpage - een in jullie ogen trolllige reactie - naar +1 modden, dan beslissen jullie dat een dergelijke reactie naar -1 moet.
Iedere democratie maakt fouten, als iets inderdaad onterecht een hoge waardering krijgt of onterecht juist een lage waardering, dan moet dat bijgesteld kunnen worden. Zou dat niet het geval zijn, dan zou je heel rare situaties kunnen krijgen. Het is onder een bepaalde groep gebruikers bijzonder populair om als het maar even mogelijk is direct MS af te kraken, je ziet vaak op dat soort reacties een veelheid aan moderaties, zowel naar beneden als naar boven. Als zo'n reactie een regelrechte troll is kan de "democratie" hem wel op 4 krijgen, maar daar hoort ie dan toch echt niet. Of als het een met argumenten goed onderbouwd en bovendien correct verhaal is hoort het ook niet op -1. En dat zijn dus zogezegd zaken waar het hier onder andere over gaat, en inderdaad wat je van bepaalde gebruiken moet maken.
Mja hier heb je wel gelijk, maar ik vind het overdreven om een dergelijke reactie als waarom dit topic draait direct naar -1 te modden. Laat staan om het modyssteem z'n werk te kunnen laten doen! Ik meen me ergens te herrineren dat je tot 3 dagen na het posten van een nieuwspost kan modden?
Als Outlook er niet was geweest, was er wel een ander gat gevonden. De suggestie dat zonder Outlook die inbraak bij Valve niet had plaatsgevonden is echt onmogelijk te onderbouwen
Onmogelijk te onderbouwen, doch was de kans een stuk kleiner.
[
Voor 4% gewijzigd door
Glashelder op 18-07-2004 19:01
]