Asus P4C800 deluxe SCSI cdrom boot werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 23:13
Ik heb sinds kort een Asus P4C800 deluxe. Verder een drie tal scsi cdrom apparaten. (2x plextor, 1x pioneer).

Deze zitten via een Adaptec 2940U2W adapter aan het moederbord vast. Nu gebruik ik deze adapter al vele jaren met succes.

Wat ik ook probeer ik krijg de boel niet van cdrom geboot.
De asus bios detecteerd netjes dat er een bootable cd zit in m'n plextor cdrom speler, en ik kan hem als boot device selecteren. Maar zodra ie dan moet gaan booten ervan, wordt het scherm zwart met linksboven een knipperende cursor, that's it. Ik heb vele bootable cd's geprobeerd, net als een van de andere scsi cdrom stations. Op geen manier wil het werken. Ook het cdrom station naar ID 0 zetten wil niet werken (voorheen hoefde dit nooit). Termination is allemaal in orde. Zijn er meer mensen die problemen hebben met dit moederbord? Ik heb de laatste bios 1016 erop geladen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Al geprobeerd de asus bios in te stellen als boot from scsi, en dan in de adaptec scsi bios de bootdevice te selecteren?

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 23:13
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 18:51:
Al geprobeerd de asus bios in te stellen als boot from scsi, en dan in de adaptec scsi bios de bootdevice te selecteren?
Ja, sterker nog, de Asus bios ziet dat er een bootable cd in m'n plextor SCSI cdrom zit. Alleen dan kan ik hem selecteren. De optie SCSI algemeen bestaat niet meer in de nieuwere Asus biossen. De adaptec heb ik ook aangegeven te booten van SCSI Id 0, waar de plextor aan zit. (voorheen was dit niet nodig zodra er een bootable cd gedetecteerd werd).

Leon