[iframe & Javascript] Met IF een pagina openen in iframes?

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik stel een aantal vragen (mbv select menus) aan een bezoeker van mijn pagina. Wanneer de bezoeker op "submit" klikt worden de resultaten verwerkt met if/else van Javascript. Onder deze vragen heb ik een iframe staan, waar het resultaat in moet worden geopend.
code:
1
if(document.form.vraag1.options[1].selected && document.form.vraag2.options[1].selected) {window.location="test.htm" target="subvragen";}

Bovenstaande is mijn huidige code dat niet werkt. Als er aan de voorwaarden wordt voldaan moet "test.htm" worden geopend in de iframe "subvragen".
Is dit mogelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Paters op 18-07-2004 15:47 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

crisp

Devver

Pixelated

JavaScript:
1
parent.frames['subvragen'].location.href='test.htm';

Intentionally left blank

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
JavaScript:
1
document.frames['naamvanjeframe'].location.href = 'blaat';

oid

en anders zoek je ff, dit onderwerp is al heel vaak voorbij gekomen...

edit:
spuit elf + zie Crispy

[ Voor 22% gewijzigd door faabman op 18-07-2004 15:49 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Paters
  • Niet online
crisp schreef op 18 juli 2004 @ 15:48:
JavaScript:
1
parent.frames['subvragen'].location.href='test.htm';
Ah...dank je wel.
Het tabel waar de vragen en de iframe in staan is 570 breed. De iframe is ook 570 breed.
code:
1
<iframe width=570 height=250 src="leeg.htm" align="left" frameborder=0 hspace=0 vspace=0 scrolling="no" name="subvragen"></iframe>

Het resultaat in de iframe komt niet helemaal links te staan. Is daar wat aan te doen of moet ik daar mee leren leven?Is het ook mogelijk om de iframe een variabele lengte mee geven zodat het resultaat er altijd precies in past?

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 18-07-2004 16:15 . Reden: verkeerde knopje 8)7 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

crisp

Devver

Pixelated

Paters schreef op 18 juli 2004 @ 16:09:
[...]

Ah...dank je wel.
Het tabel waar de vragen en de iframe in staan is 570 breed. De iframe is ook 570 breed.
code:
1
<iframe width=570 height=250 src="leeg.htm" align="left" frameborder=0 hspace=0 vspace=0 scrolling="no" name="subvragen"></iframe>

Het resultaat in de iframe komt niet helemaal links te staan. Is daar wat aan te doen of moet ik daar mee leren leven?
Ik denk dat je in de pagina die je erin opent ervoor moet zorgen dat je paddings en margins op 0 staan:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
body {
  margin: 0;
  padding: 0;
}
Is het ook mogelijk om de iframe een variabele lengte mee geven zodat het resultaat er altijd precies in past?
alleen met javascript

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 18-07-2004 16:14 ]

Intentionally left blank

• Paters
  • Niet online
ik heb dit gevonden in een ander topic:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<head>
<script language="javaScript">
function setIFrameHeight()
{
var oIFrame=window.frameElement;
oIFrame.height = document.body['scrollHeight'];
}
</script>
</head>
<body class="content" onLoad="setIFrameHeight()">

Dit schijnt volgens de TS in de desbetreffend topic te werken. Maar waar plaats ik dit? Zet ik het volgende in de cel waar de iframe staat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
<script language="javaScript">
function setIFrameHeight()
{
var oIFrame=window.frameElement;
oIFrame.height = document.body['scrollHeight'];
}
</script>

En het volgende in de te openen pagina?
code:
1
<body class="content" onLoad="setIFrameHeight()">

Ik snap um niet helemaal.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Dit laatste is om de grootte van de iframe in te stellen op de lengte van het document in de iframe. Ofwel dat er voor de iframe geen scrollbars nodig zijn (verticaal). Dit heeft verder niets te maken met een pagina openen in die iframe.

• Paters
  • Niet online
BoomSmurf schreef op 19 juli 2004 @ 11:24:
Dit laatste is om de grootte van de iframe in te stellen op de lengte van het document in de iframe. Ofwel dat er voor de iframe geen scrollbars nodig zijn (verticaal). Dit heeft verder niets te maken met een pagina openen in die iframe.
Maar dat zei ik ook niet :)
Ik heb het aan de praat gekregen. Probleem is echter dat je in firefox wel een iframe ziet, maar niet zoals bij IE met een variabele grootte. Is er een oplossing voor dat het ook gaat werken onder Firefox?

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Idd heb even niet goed genoeg lezen :) Excuus ;)
Pagina: 1