[XP] Alleen bepaalde recente documenten onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 21:47
Ik wil dat via het klassieke menu van Windows XP alleen bepaalde bestandstypen wordt onthouden, zoals .xls, .txt en .doc bij de lijst recente documenten.

Ik heb uiteraard overal gezocht, maar verder dan het legen of het verwijderen van de recente bestanden kom ik niet. Met Tweak UI is dit helaas ook niet in te stellen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Vulcano op 18-07-2004 15:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou niet weten hoe het moet - je zu het wel eventueel voor elkaar kunnen krijgen door bestanden die je niet wilt, gewoon te wissen uit "%Userprofile%\Recent" ? :)

• Mr.Vulcano
Toch zou ik denken dat wel meer mensen dit graag zouden willen zien. Dus als misschien iemand hier een oplossing voor heeft dan doe je mij en waarschijnlijk nog wel meer mensen er een groot plezier meer!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

*schop*

N.a.v. een gevalletje 'per ongeluk' een .exe-filetje aanklikken die nog in de Documentenlijst stond, vroeg ik mij ook al af of hier idd een oplossing voor is, d.w.z. bestanden met bepaalde extensies te excluden uit de lijst van meest recent geopende bestanden. Iemand?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Mr.Vulcano
Er zullen vast en zeker Tweakers zijn die dit probleem voor hen zelf hebben opgelost.

Deel de kennis met uw mede-Tweakers! :)

Verwijderd

Dit zou idd handig zijn. Komt er op neer dat je bepaalde properties zou moeten kunnen zetten op een folder die alleen bepaalde extensies allowed (of denied). Heb me al scheel gezocht maar denk niet dat het kan :/.

http://www.recentdocuments.com/index.htm is een tooltje waarmee het wel zou kunnen (las ik zo op hun site, nog niet uitgetest). Is natuurlijk niet hellemaal wat we zoeken maar je kan er al maar mee geholpen zijn.

• Mr.Vulcano
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ik vind het nog steeds irritant, dat alle bestanden die geopend worden onder documenten zichtbaar blijven.
Misschien heeft iemand in de tussentijd een oplossing voor dit probleem? (Vandaar dus de kick).

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Wat je misschien zou kunnen doen is een service maken in bijvoorbeeld .NET die om de 10 seconden kijkt in %Userprofile%\Recent en alle niet toegelaten extenties eruit haalt.

Of een batch plaatsen in Scheduled tasks en om de x aantal seconden het laten uitvoeren. Die batch zal dan zoiets zijn van:

code:
1
del %Userprofile%\Recent\*.exe

Ik heb het niet geprobeerd dus weet ook niet of het echt werkt.

edit:

Dat DOS schermpje zal dan waarschijnlijk altijd getoond worden. Waarschijnlijk is er wel een optie om dat in de achtergrond te laten draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Brecht Laitem op 01-02-2006 11:51 ]

• Mr.Vulcano
Eén van de minpunten aan die oplossing is, is dat je aangeeft welke documenten je wilt verwijderen. Het zou makkelijker zijn als je alleen bepaalde extensies laat behouden. Maar misschien is dat ook wel mogelijk. Ik zal er even eens nakijken.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Mr.Vulcano schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:41:
Eén van de minpunten aan die oplossing is, is dat je aangeeft welke documenten je wilt verwijderen. Het zou makkelijker zijn als je alleen bepaalde extensies laat behouden. Maar misschien is dat ook wel mogelijk. Ik zal er even eens nakijken.
Met WSH ieder bestand in de map %userprofile%\recent overlopen en een controle doen of de extentie + ".lnk" toegestaan is. Zo niet, verwijderen.

In mijn vorige oplossing moest er trouwens natuurlijk staan
code:
1
del *.exe.lnk
Pagina: 1