[XP]Switchen tussen 2 hd's

Pagina: 1
Acties:

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 11:54
Ik heb wat films staan op mijn winxp(c:) schijf en heb nu nog een harde schijf(f:) waar ik win98 wil opzetten. Maar op die harde schijf staan al dingen. Dingen die ik downloadde en op die schijf(f:) zette. Als ik nu win98 installeer op (f:) zijn mijn gedownloade dingen dan weg?

Wat ik ook wil doen is: film staat op c-schijf maar wil hem bekijken met win98 want met xp hapert het beeld constant en beeld komt achter, welke player ik ook gebruik, zonder eigenlijk het bestand van hd te verplaatsen of zal ik dat toch moeten doen?

Kan ik ook als ik op winxp schijf zit dingen downloaden naar die f-schijf?
Kan win98 op een oud schijfje van 2.1gb? kan daar mss win98 opzetten en dan film rechtstreeks aflezen van andere schijf :?

PS: schijven staan niet in raid. Hopelijk is het duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Cocona op 18-07-2004 15:44 ]

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Verwijderd

Cocona schreef op 18 juli 2004 @ 15:42:
Ik heb wat films staan op mijn winxp(c:) schijf en heb nu nog een harde schijf(f:) waar ik win98 wil opzetten. Maar op die harde schijf staan al dingen. Dingen die ik downloadde en op die schijf(f:) zette. Als ik nu win98 installeer op (f:) zijn mijn gedownloade dingen dan weg?
Dat is afhankelijk van het filesystem van de partitie op die schijf. Als dat bijvoorbeeld FAT32 is, dan kun je al je data gewoon behouden. Zorg dat je je partitie dan NIET eerst formatteert voordat je Windows 98 daarop gaat zetten. Als de partitie een NTFS partitie is, dan kun je daar geen Windows 98 op zetten omdat die daar niet mee om kan gaan.
Wat ik ook wil doen is: film staat op c-schijf maar wil hem bekijken met win98 want met xp hapert het beeld constant en beeld komt achter, welke player ik ook gebruik, zonder eigenlijk het bestand van hd te verplaatsen of zal ik dat toch moeten doen?
Wederom een filesystem issue. Als je c: partitie van het type NTFS is, dan gaat dat niet lukken. Met een FAT32 partitie gaat dat prima.
Kan ik ook als ik op winxp schijf zit dingen downloaden naar die f-schijf?
Ja, zonder problemen.
Kan win98 op een oud schijfje van 2.1gb? kan daar mss win98 opzetten en dan film rechtstreeks aflezen van andere schijf :?
Windows 98 gaat wel op een schijf van 2.1 GB. Je houdt niet veel ruimte over voor andere dingen, maar voor het operating system zelf is het ruim voldoende. Of je dingen van een schijf kunt lezen is een kwestie van het filesystem van de partitie (NTFS of FAT32) en of je operating system die kan lezen. Windows 98 kan niet van een NTFS partitie lezen.

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 11:54
Wilde win98 installeren, maar pc wilde niet booten van cd-rom |:( Toen maar via bootdiskette geprobeerd en dat ging maar ik kwam tot de conclusie dat ik totaal niet wist wat ik dan moest doen 8)7

Dus mijn vraagje: hoe kan je vanuit A: de opdracht geven dat de comp moet installeren vanop de cd-rom? Dat lukte mij niet echt |:(

Specs: http://specs.tweak.to/9454