Abit IC7-Max3 met voltmod: onboard firewire vernielt devices

Pagina: 1
Acties:

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Abit IC7-Max3 waarbij ik zelf de VDimmMod heb toegepast. M.a.w., een componentje (MC64)verwijderen zodat VDimm voor geheugenmodules stabieler was boven 2.8V.
Ik vermeld het alleen omdat het *misschien* relevant is, maar lijkt me niet.

Het probleem is, dat de onboard firewire poort alles sloopt wat je eraan hangt! Ik had nl. recent een externe 5.25" firewire enclosure gekocht, met mijn DVD-brander erin. Op m'n laptop werkte die prima, maar op m'n IC7-MAX3 niet. Later kwam ik erachter dat 'ie het op mijn laptop *ook* niet meer deed. Teruggebracht en een nieuwe gehaald, die het 1 keer gedaan heeft op m'n laptop. Daarna weer aan m'n mobo gehangen..weer stuk! Helaas dacht ik dat het aan die enclosures lag (was weer 't zelfde type, met nog de oude voeding). Dus toen maar m'n laptop rechtstreeks op het mobo aangesloten om te kijken of ze elkaar zagen. Toen kwam er helaas een vies brandend plastic geurtje uit m'n laptop :( Beide computers herkennen hun firewire poorten echter nog steeds, maar je begrijpt dat ik geen zin meer heb om het te testen.. maar het lijkt me duidelijk dat die firewire poort de boel sloopt.

Is er hier iemand met een IC7-MAX3 *met* VDD-mod (en niet die andere mod, die veel uitgebreider was), waarvan de onboard firewire poort wel werkt? Dan kan ik in ieder geval uitsluiten dat het aan die mod ligt, en een RMA voor het bord aanvragen. En dan maar hopen dat ze de mod niet zien :X

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 18-07-2004 15:43 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Draai al sinds tijden met een ge-mod IC7-MAX3 bord i.c.m. een externe HP DVD 200e burner, op de firewire port. Tot nu toe nergens last van gehad, bramboo.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NaZGuLL schreef op 18 juli 2004 @ 17:59:
Draai al sinds tijden met een ge-mod IC7-MAX3 bord i.c.m. een externe HP DVD 200e burner, op de firewire port. Tot nu toe nergens last van gehad, bramboo.
Bedankt voor je reaktie :) Achteraf bezien ook wel logisch, aangezien Abit *zelf* kostenloos de mod uitvoert die ik ook gedaan heb. Dat was ik even vergeten. Met een beetje mazzel valt het ze dus niet eens op :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.