Toon posts:

[XP en 2000] Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een andere vraag lukte me het niet om via firewire mijn camera aan te sturen. Nu had ik het geweldige idee om even snel een nieuwe 2000 installatie te maken en daarvandaan dan de film op te nemen en later in XP te gaan bewerken.

Dit bedacht ik vlak voor dat ik weg moest. Stop de CD in de computer begin met installeren. Tijdens installeren al spijt dat ik er niet langer over heb nagedacht, maar het punt van 'no return' was al geweest. |:(

Nu kan ik mijn XP niet meer opstarten. Wanneer ik XP selecteer begint hij met 2000 op te starten om daarna de hele PC opnieuw op te starten.

In mijn boot.ini staat het volgende

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Beide heten inderdaad winnt omdat de xp een update is van 2000.

Wat kan het zijn dat ik XP niet kan opstarten?

Momenteel ben ik met een mega lek 2000 aan het internetten. Kan dit kwaad als ik deze weer verwijder nadat het probleemis opgelost?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
De NTLDR en ntdetect origineel heb ik niet meer. De 2000 installatie is al gedaan. Wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het goed als ik de 2000 installatie update naar een XP? Dan staan er dus 2 xp installs op de PC. Of als ik de 2000 weghaal uit de ini? heb ik nog wel de nieuwe ntldr nodig. Staat deze ook op de cd van XP?

edit

Het is inmiddels gelukt. Ik heb de bestanden vanaf de XP cd gekopieerd.

En de XP install werkt weer!!!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 15:49 ]