Toon posts:

Geen vrije poorten voor audio uit (SBLive! Value) ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, kheb al ff gezocht op het forum en heb hier en daar wel wat gevonden maar ik ben nogal een n00b op dit gebied, dus vandaar maar ff een nieuw topic... :s

Zoals velen probeer ik mijn pc aan te sluiten op mn tv om een divx-je te kijken. Dankzij het forum ben ik qua video al zo goed als klaar met nView. Maar ik blijf zitten met wat vragen over de audio:

1. ik heb een digital out poort op mijn geluidskaart (SBLive! Value) maar die geeft geen signaal (naar de tv). Kan een audio uit naar de tv hier gewoon niks mee, of is dit softwarematig te regelen? Ik heb het nl al geprobeerd en ik krijg alleen geluid als ik het stekkertje in de speaker uitgang steek.

2. nou heb ik dus wel geluid, maar daarvoor moet ik het stekkertje dus in mijn speakeruitgang steken. Dus wel veel werk om het ff om te zetten (pc staat in een kast). Er is gewoon geen plaats meer voor:

Groen en zwart: http://home.tiscali.nl/~bvbloem/misc/S4300001.JPG
...gaan naar de speakers: http://home.tiscali.nl/~bvbloem/misc/S4300002.JPG
Geel is digital uit.

Dat stekkertje voor audio-uit is zo'n smal stekkertje naar 2x tulp. Best breed dus. Moet dus ook beide speakerstekkertjes eruit halen wil dit ding erin kunnen....

Bestaat hier ook eoa verloopstukje voor ofzo? En zoja: hoe zit het met de kwaliteit vh geluid. Veel verlies? Ik kan ook niets beschadigen ofzo?

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 09:00
Als ik het goed begrijp gebruik je jouw pc speakers dus NIET om films te kijken, het geluid van je films wil je dus gewoon over de TV speakers horen via de scart???/tulp audio ingang van je TV.

Dat je daarvoor niet de digitale uitgang van je kaartje kan gebruiken is vrij logisch als je TV geen ingebouwde digi ingang heeft (volgens mij geen één tv).
Het eenvoudigst is waarschijnlijk een splittertje op de speaker uitgangen van de geluidskaart zodat je geluid naar beide apparaten gaat. Die kun je in allerlei soorten en maten krijgen, plug met of zonder kabeltje enz...

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Verwijderd

Topicstarter
Speedsmile schreef op 18 juli 2004 @ 15:18:
Als ik het goed begrijp gebruik je jouw pc speakers dus NIET om films te kijken, het geluid van je films wil je dus gewoon over de TV speakers horen via de scart???/tulp audio ingang van je TV.
Klopt ik heb eigenlijk zo'n ding gekocht. Audio vanuit geluidskaart is die kleine jack naar 2x tulp.

Dus wach ff: ik krijg dan uit 1 van de speakeruitgangen (smalle jack):
1. smalle jack vrouwtje ?? voor speakerkabel
2. smalle jack vrouwtje ?? voor 2e splitser audio-uit (2x tulp) naar tv ?

Dat bestaat dus???
Dat je daarvoor niet de digitale uitgang van je kaartje kan gebruiken is vrij logisch als je TV geen ingebouwde digi ingang heeft (volgens mij geen één tv).
ach so :? weten we dat ook weer ;)

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 09:00
Zo'n splitter zoals je nu hebt van 3.5mm jack naar 2x tulp kun je ook krijgen voor 3.5mm jack naar 2x 3.5mm jack.

Trouwens, zelf ben ik niet zo'n fan van dat soort splitters, ik vind het altijd veel fijner om met een paar losse kabels te werken maar dat is mijn mening. Dat zijn precies dezelfde dingen alleen dan in kabel vorm. 8)7

Kijk eens op de conrad site www.conrad.nl daar hebben ze verloopkabeltjes in alle soorten en maten. Waarvan men de meeste ook wel bij de bekende elelktro zaken kan krijgen.

Alleen weet ik niet hoe het zit met de sterkte van het signaal, maar dat zou je ff moeten testen.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Verwijderd

Topicstarter
Speedsmile schreef op 18 juli 2004 @ 19:12:Trouwens, zelf ben ik niet zo'n fan van dat soort splitters, ik vind het altijd veel fijner om met een paar losse kabels te werken maar dat is mijn mening. Dat zijn precies dezelfde dingen alleen dan in kabel vorm. 8)7
idd, ook mijn idee... voelt ook wat meer solide dan die splitters. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Die splitter die ik had gekregen zat bij het complete pakket. Fijn is anders, maarja hij doet het dus nvm

Bedankt man, ik kan iig vooruit 8)