Toon posts:

probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[topic=(2 x windows xp pro+windows 98) netwerkprobleem met switch]
hallo,

Ik heb sinds kort een netwerk opgezet. Maar nu zit ik met een probleem en ik krijg het maar niet opgelost. Ik heb namelijk een switch gekocht voor het netwerk. Mijn computer is de server en ik heb hier de internetverbinding gedeeld, deze gaat via de switch naar 2 andere computers die als client zijn ingesteld. Maar nu heb ik als probleem dat ik hotmail, msn of mijn e-mail in outlook niet kan openen op de clients maar op de server wel. Hoe komt dit? Ik heb firewall en eventuele beveiliging afgezet, maar dit alles helpt niet. Kan iemand mij een oplossing geven?

Dankuwel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 15:33 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe krijg je server internet binnen? Doen andere dingen het wel? Heb je op de clients je server als dns-server/gateway ingesteld? etc etc etc

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 18-07-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Internet komt binnen via adsl. Op de clients kan ik wel nog naar andere sites gaan, maar hotmail, msn, outlook express gaan niet. Ik heb op de clients nog niets ingesteld van dns/gateway ofzo. En hoe weet ik het dns-adres van de server dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

scream,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een aantal regeltjes opgesteld waar een topic aan moet voldoen - je hebt ze onderandere gezien toen je je registreerde en akkoord ging met de Registratievoorwaarden en faq :)

Ik vat de drie belangrijkste regels even kort samen:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort omschrijft. "Probleem met netwerk" is dat natuuriljk niet - omdat je niet verteld wat voor probleem. Daar naast eisen we in Windows Operating Systems dat je het OS in de topic titel zet.
  • Geef een duidelijk verhaal van wat er mis is. "Doet het niet" kennen we niet - we willen weten welke foutmeldingen je krijgt, wat je instellingen zijn en meer van dat soort info.
  • Geef een duidelijk overzicht van wat je zelf al gedaan hebt om je probleem op te lossen - hiermee voorkom je dat wij dingen gaan voorstellen die jij al gecontroleerd hebt. Geef ook aan wat de uitkomst was van wat je geprobeerd hebt (eg: Ik heb de DNS settings op de 2 PC's geonctroleerd, en die staan beide op '195.121.1.34')
Pas je topic start eventjes aan naar bovenstaande eisen :)

Verwijderd

Topicstarter
dankuwel, maar ik denk dat ik deze topic in een verkeerd deel van het forum heb gepost. Verwijder anders deze en dan zet ik hem juist goed?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic wel eventjes naar het juiste forum. Pas nog wel even je topic start aan - bovenstaande regeltjes gelden namelijk over heel GoT :)

Windows Operating Systems >> Network Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:00:

hallo,

Ik heb sinds kort een netwerk opgezet. Maar nu zit ik met een probleem en ik krijg het maar niet opgelost. Ik heb namelijk een switch gekocht voor het netwerk. Mijn computer is de server en ik heb hier de internetverbinding gedeeld, deze gaat via de switch naar 2 andere computers die als client zijn ingesteld. Maar nu heb ik als probleem dat ik hotmail, msn of mijn e-mail in outlook niet kan openen op de clients maar op de server wel. Hoe komt dit? Ik heb firewall en eventuele beveiliging afgezet, maar dit alles helpt niet. Kan iemand mij een oplossing geven?

Dankuwel
Pagina: 1