Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT-stekker voor fans?

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Uit mijn ATX-voeding bungelt nog een losse stekker die ik nooit gebruik, ik meen dat dit een AT voedingsstekker is. (3x zwart, 2x oranje, 1x rood)

Stel dat ik een oud AT-moederbord zie te vinden en daar de connectiestekker afsoldeer. Dan kan ik daarop alle fan's aansluiten en die stekker daarvoor gebruiken. Dan is

1) die stekker netjes aangesloten in plaats van dat hij los rondbungelt
2) ik spaar een harddisk-voedingsstekker en een zooi splitters uit

Maar mijn vraag is of de voeding zowel stroom op de AT als op de ATX-uitgang kan leveren. Mij lijkt dit geen probleem, of zijn er onoverkomelijke bezwaren voor ik iets vernachel?

ja, graag!

Verwijderd

waarom een oud at-moederbord zoeken? je kunt toch ook je fannetjes rechtstreeks aansluiten op die "at-stekker"?

lijkt mij dat dit geen problemen moet opleveren zolang je geen 100 32x32 casefans gaat aansluiten ofzo...

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:59:
waarom een oud at-moederbord zoeken? je kunt toch ook je fannetjes rechtstreeks aansluiten op die "at-stekker"?
Je bedoelt zonder connector? Ik wil het natuurlijk wel makkelijk los kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door PJKs op 18-07-2004 15:03 ]

ja, graag!

Verwijderd

ok, dan moet dit de oplossing zijn die jij zoekt. je voeding zal hier geen probleem van maken, er zit geen schakelaar in ofzo die schakelt tussen at en atx.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Waarom zet je er niet gewoon molex stekkers aan? Of van die driepins connectortjes?

Meh!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 20:26

BHQ

De_Koele_Man schreef op 18 juli 2004 @ 15:10:
Waarom zet je er niet gewoon molex stekkers aan? Of van die driepins connectortjes?
:Y, That'll do the trick. Ff doormeten welke draad welke spanning levert, molexje eraan, splittertje, en gebruiken :)

Verwijderd

Dat is helaas geen AT stekker die d'r opzit. Sommige P4 moederborden gebruiken die voor extra spanning. Een échte AT stekker is altijd 2 van die dingen, en d'r zit een enigszins andere volgorde op.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Op die stekker zit ook geen 12 volt aansluiting, dus voor je fans heb je er niet zoveel aan.
Dan kun je beter zo'n mta printconnector van amp kopen en daar je fans op aansluiten, dat stekkertje past met een beetje brute kracht op een floppyconnector.
Zelf heb ik het gedaan met een splitkabel en een kroonverbinding.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43
en er zit geen 12volt op, dus je hebt er geen bout aan

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:16:
Dat is helaas geen AT stekker die d'r opzit. Sommige P4 moederborden gebruiken die voor extra spanning. Een échte AT stekker is altijd 2 van die dingen, en d'r zit een enigszins andere volgorde op.
Verdraaid, nu herinner ik het me. Ik heb hier geen AT-bord meer liggen, maar ik kan me inderdaad nog herinneren dat je die stekker er in twee keer op moest zetten.

Ik heb het even hier [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] in een voedings-post opgezocht, en hoewel de connector-layout verschilt komen de aders overeen met een ATX/NLX (BTX/SFX/WTX) Aux Connector.

Ik zal eens overwegen of ik ergens een stekker/contrastekker kan kopen, howel het hoogste wat ik eruit kan halen 5V is.

ja, graag!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

OverSoft schreef op 18 juli 2004 @ 15:21:
en er zit geen 12volt op, dus je hebt er geen bout aan
Welke spanningen zitten er dan wel op? Ik heb de mijne afgeknipt dus ik kan het niet doormeten. Zit toch wel een 7 volt draadje tussen?

-edit- sorry, ik lees het net, alleen 3,3 volt en 5 volt....

[ Voor 10% gewijzigd door De_Koele_Man op 18-07-2004 15:34 ]

Meh!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En dat is nu de AUX connector, geen p4 stekker zoals hier boven wordt aangehaald :z

Deze stekker moet op sommige high end (dual moederborden bijvoorbeeld) worden aangesloten.

http://www.moddin.net/rev...ctor%20kit%20021_full.jpg

1x 5 volt (rood)
2x 3.3 Volt (oranje)
3x ground

Kortom: Heb je geen drol aan :P (tenzij je je fans op 5 volt wilt laten draaien :+)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat het een P4 connector is (d'r bestaat niet eens een speciale "P4 connector", ook die heeft een naam), ik zeg dat hij op veel P4 bordjes zat. En dat was voornamelijk in de RIMM-tijd. En idd, d'r gaat alleen maar 3,3 en 5V door.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 23:28
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 16:21:
Ik zeg ook niet dat het een P4 connector is (d'r bestaat niet eens een speciale "P4 connector", ook die heeft een naam), ik zeg dat hij op veel P4 bordjes zat. En dat was voornamelijk in de RIMM-tijd. En idd, d'r gaat alleen maar 3,3 en 5V door.
Mja, ik denk dat Atlas je niet helemaal begreep, er zijn tegenwoordig namelijk veel P4 mobo's die wel een extra stekker nodig hebben, zo'n vierkante met 2 gele en 2 zwarte kabels.... :)
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 16:39:
Oh, en of ik hem begrepen heb, ik snap maar al te goed wat een klant bedoelt als hij zegt: P4 stekker, maar het heet niet zo.
offtopic:
Psst... ik zei dat Atlas jou niet goed begrepen had 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 18-07-2004 16:53 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Oh, en of ik hem begrepen heb, ik snap maar al te goed wat een klant bedoelt als hij zegt: P4 stekker, maar het heet niet zo.

Verwijderd

XanderH schreef op 18 juli 2004 @ 16:25:
[...]

Mja, ik denk dat Atlas je niet helemaal begreep, er zijn tegenwoordig namelijk veel P4 mobo's die wel een extra stekker nodig hebben, zo'n vierkante met 2 gele en 2 zwarte kabels.... :)
Die worden ook gebruikt door sommige AMD bordjes, iig de mijne
Pagina: 1