Toon posts:

[Access]Reageren op dropdown menu?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een databaseje voor me zelf gemaakt met daar in een tabel met klanten en een tabel met problemen.

Mij is het wel gelukt om een formulier te maken voor het invoegen met klanten maar nu wil ik het volgende:

Ik wil graag een nieuwe formulier met daar in een dropdown menu met de klanten en daar onder de problemen van de klant die je ge selecteerd heb in de dropdown menu.

Nu heb ik het wel voor mekaar gekregen om de klanten in die dropdown menu te krijgen en heb het ook voor mekaar gekregen om een subformulier te maken met de problemen.

Het Probleem:

Ik krijg het niet voor mekaar om die dropdown menu te koppelen aan die subformulier, zodat als ik (mocht het een keer werken ;) ) een klant kiest in de dropdown menu dat daar de bijbehorende problemen bij krijg in de subformulier.

Alvast bedankt _/-\o_

PS het subformulier is een gegevensblad...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je krijgt het niet voor elkaar... wat heb je al precies geprobeerd dan? Welke versie van Access hebben we het hier over trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door Spider.007 op 18-07-2004 14:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 18 juli 2004 @ 14:35:
Je krijgt het niet voor elkaar... wat heb je al precies geprobeerd dan? Welke versie van Access hebben we het hier over trouwens?
We hebben het hier over Access XP en het volgende heb ik al geprobeerd:
Nu heb ik het wel voor mekaar gekregen om de klanten in die dropdown menu te krijgen en heb het ook voor mekaar gekregen om een subformulier te maken met de problemen.

Het Probleem:

Ik krijg het niet voor mekaar om die dropdown menu te koppelen aan die subformulier,....
ja ik krijg het dus niet voor mekaar om ergens die twee te koppelen. Ik heb ze al wel in 1 hoofd formulier gekregen :*)

Ik ben namelijk pas begonnen met Access en vind het een goed programma en ben dus op ontdekkings reis :P. Mijn IT Leraar wou het niet zeggen om dat het te simpel was :?

Verwijderd

Topicstarter
Hier een plaatje waar het probleem op staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/supadefault/formulier.JPG

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:46:
[...]
Mijn IT Leraar wou het niet zeggen om dat het te simpel was :?
Rare docent, al heeft ie wel gelijk. :?
Kijk eens in de eigenschappen van het subformulier control. wat zie je daar? Hoofdveld en subveld koppelingseigenschappen. Verder moet je er zelf wel uitkomen lijkt me. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op 18 juli 2004 @ 21:01:
[...]

Rare docent, al heeft ie wel gelijk. :?
Kijk eens in de eigenschappen van het subformulier control. wat zie je daar? Hoofdveld en subveld koppelingseigenschappen. Verder moet je er zelf wel uitkomen lijkt me. :)
thnx voor je reply.

Maar het mocht niet baten :'(
Dan krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/supadefault/koppelprobleem.jpg

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ja, en daar trek je je toch gewoon helemaal niets van aan? Dan maar zonder wizard: je kunt de properties ook handmatig invullen:

hoofdvelden koppelen = [vul hier de naam van de listbox in]
subvelden koppelen=[vul hier de naam van het corresponderend veld op je subformulier in]

[bijvoorbeeld]
hoofdvelden koppelen = keuzevak_met_lijst_1
subvelden koppelen= probleem
[/bijvoorbeeld]

Het kan ook zonder subformulier:
MSDN: ACC: Four Ways to Move to a Record from a Combo Box Selection

edit:
zo duidelijker? :P Anders print dit uit en vraag uitleg aan je docent?

[ Voor 34% gewijzigd door Lustucru op 19-07-2004 22:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op 19 juli 2004 @ 14:57:
ja, en daar trek je je toch gewoon helemaal niets van aan? Dan maar zonder wizard.
hoofdveld=lstBoxKeuze (naam van de listbox)
subvelden koppelen=probleem.id (naam van het corresponderend veld)
En anders zonder subformulier:
MSDN: ACC: Four Ways to Move to a Record from a Combo Box Selection
Het spijt me echt dat ik niet zo goed access kan :'(

Ik begrijp het echt niet... Sorry dat ik zo'n leek ben in access maar alles is te leren.

Zou je of iemand het makkelijker kunnen uitleggen, Please... _/-\o_

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Fijn, wanneer start de cursus concertpianist :9 Speciaal voor jou mijn post nog aangepast. :)

Pagina: 1