[PHP] DOMXML installatie

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
Ik probeer DOMXML te installeren op mijn systeem, maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken. Gebruik de volgende config regel:

code:
1
2
3
4
5
 './configure' '--enable-xslt' '--with-xslt-sablot=/etc/' '--prefix=/etc/' 
'--with-apxs2=/etc/httpd/bin/apxs' '--with-mysql' 
'--with-config-file-path=/etc/' --with-dom '--with-dom-xslt=/usr/lib' 
'--with-dom=shared,/usr' '--with-xml' '--with-xmlrpc=shared' --with-zlib 
--with-dom-exslt=/home/jasper/exslt/

en blijf maar vastlopen op de volgende foutmelding:
code:
1
configure: error: Please reinstall the libxslt >= 1.0.3 distribution

Dus heb ik netjes het pakket "libxslt-1.1.8-1.src.rpm" gedownload, en met rpm -i geinstalleerd (dacht ik dan), maar de foutmelding blijft. Heb 't al geprobeerd zonder een directory te specificeren, met /usr en /usr/lib; maakt allemaal niks uit, hij heeft er geen zin in. Wat zie ik hier over t hoofd?

[ Voor 33% gewijzigd door jsiegmund op 18-07-2004 14:19 . Reden: lay-out fuck-up ]

Verwijderd

Waarom gebruik je --with-xslt-sablot als je libxslt wilt gebruiken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je de output van het volgende commando eens posten:

/sbin/ldconfig -v|grep xslt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jsiegmund
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:31:
Waarom gebruik je --with-xslt-sablot als je libxslt wilt gebruiken?
Das is een hele goeie :) Heb de config regel gewoon gekopieerd van mn oude config, en zaken toegevoegd... dus vandaar dat die oude er nog instaat, inderdaad overbodig.

En de output:
code:
1
2
        libexslt.so.0 -> libexslt.so.0.8.6
        libxslt.so.1 -> libxslt.so.1.1.8

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet niet of je RPM installer automatisch ldconfig uitvoert; maar als je de installatie nu nogmaals start (eventueel zonder de sablot-key) geeft deze dan nog steeds dezelfde error? Zou je verder even kunnen controleren of het helpt om `--with-dom-xslt=/usr/lib` weg te halen? Controleer ook even of de bovenstaande libs wel in die directory staan (haal de grep weg en zoek even het lijstje af) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jsiegmund
Fout gevonden... als je goed zoekt vind je de volgende regel:

"(NOTE that you need the libxml2, libxml2-devel, libxslt and libxslt-devel packages installed to compile applications using libxslt.)"

en lag het dus helemaal niet aan het libxml pakket, maar aan het ontbreken van de devel versie... excuus, heb eroverheen gelezen maar nu loopt de config al een aardig eindje verder dus zal het wel kloppen. Slotje

Trouwens wel vervelend dat die foutmelding daar niks over meldt... als het er gewoon had gestaan had me dat weer een hoop tijd bespaart.

[ Voor 16% gewijzigd door jsiegmund op 18-07-2004 14:47 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

iCe01 schreef op 18 juli 2004 @ 14:17:
Dus heb ik netjes het pakket "libxslt-1.1.8-1.src.rpm" gedownload, en met rpm -i geinstalleerd (dacht ik dan), maar de foutmelding blijft.
Source packages bevatten source, geen binaries. Je moet de .i386 packages hebben.

Verwijderd

Trouwens wel vervelend dat die foutmelding daar niks over meldt... als het er gewoon had gestaan had me dat weer een hoop tijd bespaart.
Niet iedereen gebruikt RPM packages.
Die -devel packages zullen overigens uit niet veel meer bestaan dan wat header files.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 14:52 ]

• igmar

igmar

ISO20022

iCe01 schreef op 18 juli 2004 @ 14:46:
Waarom zou dat vermeld moeten worden ? Het is algemeen bekend dat als je zaken wil compilen d'r headers en devel libs geinstalleerd dienen te worden.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

De devel-versies heb je meestal nodig wanneer je het zelf wilt compileren. ;)

• igmar

igmar

ISO20022

iCe01 schreef op 18 juli 2004 @ 14:17:
code:
1
configure: error: Please reinstall the libxslt >= 1.0.3 distribution
autoconf maakt een config.log aan, waarin staat waarom de test op een bepaald iets niet goed gaat. Aan de hand van de compiler melding is vaak wel af te leiden wat je mist.
Pagina: 1