Toon posts:

[Linksys WAP54G] Geen WiFi meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag een Linksys WAP54G gekocht als vervanging van een E-Tech WLAP03.
De WLAP03 had het IP adres 192.168.2.2 op kanaal 3 met subnetmask /28 en gateway 192.168.2.1 (FreeBSD server). Dezelfde netwerkconfig heb ik dus ook in de Linksys gezet.

Deze opstelling (met Linksys) heeft goed gewerkt tot ongeveer 23.30u gisteravond. Op dat moment viel de WiFi verbinding weg en was de access point alleen nog maar via de LAN interface bereikbaar. Om uit te sluiten dat het probleem in de laptop zit heb ik de 'oude' access point aangesloten. Hierdoor was het signaal weer terug. Het probleem zit dus niet in de laptop, maar in de access point. Hierna had ik de Linksys weer aangesloten, waarna er opnieuw geen signaal meer was. Ik heb vervolgens de default instellingen teruggezet met de reset op knop op de achterkant van het appraat en het ipadres/netmask/gateway enz... weer ingevoerd. Nog steeds geen verbinding.

Het access point zendt nog wel een SSID uit. Dus de wireless interface is niet helemaal kapot.

Ik had de firmware die erin zat (v1.08) geupgrade naar v2.07. Die upgrade had ik na het ontstaan van dit probleem ongedaan gemaakt, dus nu zit v1.08 er weer in.

Naast kanaal 3 heb ik ook 1,6 en 11 geprobeerd. Dit geeft allemaal hetzelfde resultaat, nml : geen draadloze verbinding mogelijk met het access point. Alleen via de LAN interface is de Linksys WAP54G te bereiken.

Zal er iets kapot zijn en kan ik dus beter naar de winkel teruggaan of kan er iets anders mis zijn?

edit:

Ik ben erachter gekomen dat het probleem alleen optreedt als de antennes op de ap vastzitten. 8)7
Zodra ik de antennes verwijder is het signaal wel stabiel, maar natuurlijk met een klein bereik.

edit:

Het probleem is er alleen als er een antenne op de linker aansluiting zit.

edit:

Nu lijkt het probleem een van de twee antennes te zijn 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 17:29 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Gevalletje van 'kaput', gewoon even RMA'en :)
Scheelt je ook weer een heleboel geklooi, je hoeft het niet in de instellingen te zoeken :P

Dit topic is gesloten.