Toon posts:

Namen vergelijken dubbele markeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zal ik even de situatie uitleggen.

Ik doe mailingen versturen en nabellen voor een bedrijf waar ik werk. Dit bedrijf bestaat uit 3 aparte takken waarvoor ik alledrie werkzaam ben. Adressenbestanden worden door verschillende grote partijen aangeleverd en geselecteerd op regio. Je voelt hem al aankomen, nu merk ik steeds vaker dat er bedrijven tussenstaan die ik al eerder heb gebeld in andere mailingen. Maar doordat dit allemaal aparte bestanden zijn loopt dit langs mij heen. Omdat ik bij elke mailing voor een van de 3 takken de andere 2 takken ook uitvoerig belicht vormt dit een probleem. Wanneer ik dan Ma mailing een bel en dinsdag mailing 2 en dezelfde persoon spreek dan wordt zo iemand niet blij en bereik je precies het tegenovergestelde effect.

Mijn oplossing tot nu toe :

De bestanden worden aangeleverd in de vorm van outlook openbare mappen of Excel bestanden. Ik kopieer de bedrijfnamen kolom van elke mailing, ieder in een aparte kolom van excel. En ga ze dan simpelweg vergelijken. Eerst ging dit nog wel makkelijk. Maar nu wordt het toch wel wat moeilijker aangezien ik nu al 5 kolommen moet vergelijken van 500 bedrijven elk. Nu ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor. Iemand enig idee ?

Ik zat te denken aan een oplossing in de trant van : Uit elke mailing de bedrijven kopieren de kolom een naam geven. En vervolgens worden alle kolommen vergeleken en de dubbele rood gemarkeerd. Nog makkelijker zou het zijn om de telnr's te vergelijken omdat bedrijven vaak verschillende afdelingen hebben die apart vermeld zijn.

Nu denk ik dat er wel een progammatje moet zijn waarmee, je dingen in kan voeren en hij vervolgens kijkt naar dubbele. Maar dan weet ik natuurlijk niet waar die dubbel is als ik alleen maar lijsten in kan voeren. Enige vorm van prioriteit zou ook machtig zijn. Als in mailing 1 een bedrijf staat en deze staat ook in mailing 2 dan moet ie in mailing 2 weg.. Maar dit is een optie.

Let op:
Het is dus niet zo dat alle bedrijven in een bestand staan. Dat is ook niet mogelijk om dat te doen omdat je voor telkens andere producten c.q. diensten belt.

Hieronder nog een voorbeeldje van wat een mooie oplossing zou zijn.

[mailing 1][mailing 2][mailing 3]
Adecco AAB Arco
Manpower Philips Arend
Philips Zaandam Benq

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je kunnen vertellen met welke beperkingen we (jij) rekening moeten houden? Waarom zou je bijvoorbeeld geen webbased / Access database opzetten waarin je een dergelijke controle inbouwt? Is het een idee om een Excel sheet te ontwikkelen met wat macro's om op dubbele entries te controleren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste lijkt mij een makkelijkere oplossing. Een access Database zou evt ook een oplossing zijn maar daar gaat teveel tijd in zitten denk ik voor mijn baas. Maar aangezien het mij aan totaal programmeer kennis ontbreekt. Ben ik liever op zoek naar een programmatje.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja.. heb je al gezocht naar de mogelijkheden van wat relatiebeheer programma's? Ik kan me niet voorstellen dat de door jou gewenste functionalteiten met wat Google-gebruik niet te vinden zijn?

[google=customer relation management system] :) Of zoek je specifiekere informatie; en zo ja; wat wil je precies van ons weten? Wat naar tevredenheid gebruikt wordt ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
is het niet gewoon mogelijk om 3 tabellen te maken met alle klanten erin. En dan 1 query(acces ofzo) te maken die alle namen enz 1x geeft. Of moet je ook precies weten voor welke afdeling, maar dat zal ook wel mogelijk zijn in die query.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
De mogelijkheden voor CRM zijn al enigzins onderzocht het is de bedoeling dat we in Dec met een implementatie traject beginnen van Microsoft CRM. Dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing. Maar tot die tijd moet het natuurlijk weer zo simpel mogelijk zonder dat het iets of het liefst niets kost.

Dus misschien een freeware programmatje wat ik dan kan gaan gebruiken of een klein softwarepakketje. Nadeel aan die Kleine crm systemen is dat je dan meteen je mailingen daar ook in moet gaan laden. En aangezien er ook nog wellis andere mensen de mailingen willen inzien moet het weer via het netwerk toegankelijk zijn. Vandaar nu even de simpele maar wel een doeltreffende oplossing van outlook openbare mappen met extra velden. Icm met de functionaliteit van afspraken om terug te bellen in de agenda te vermelden.

Mijn probleem waar ik tegen aanloop ik weet niet waar ik op moet zoeken omdat ik maar een basisfunctionaliteit zoek wat het probleem hierboven kan verhelpen. Natuurlijk mocht er een pakketje zijn wat dit wel aanbiedt en een klein stukje crm, waardoor mijn mailingen nog beter samen gehouden kunnen worden en waarmee nog betere controle over Terugbel afspraken gehouden kan worden. Dan zou dit natuurlijk altijd gewenst zijn. Maar tot dusver heb ik hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden. Vandaar dat ik niet naar CRM opzoek ga.

Edit : Typo;s

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 14:37 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 19:43
Als je geen programmeer kennis hebt en je het bij excel wilt houden.

Maak dan een lege excel sheet waarin je bijvoorbeeld de eerste 5 kolommen met elkaar gaat vergelijken. Vul je 5 kolommen en laat ze sorteren op alle 6 kolommen. Dus éérst op 1 dan op 2 dan op 3 dan op 4 dan op 5. (sorteren op méér dan 3 kolommen kom je vast wel uit)

Dus in kolom 6 (F)
Dan in kolom 6 een niuewe functie maken die alle regels vergelijkt met de regels daaronder (of boven) dus bijvoorbeeld in cel f1
=EN(A1=A2;B1=B2;C1=C2;D1=D2;E1=E2)

kopieer deze functie tot het eind van je rijen bereik.

Dan staat daar waarschijnlijk iets dergelijks
onwaar
onwaar
onwaar
onwaar
waar
onwaar
onwaar
waar

Kopieer deze kolom met Cnrl c cntrl v. En plak de waarden weer over het bereik.

Nu opnieuw sorteren en de waar regels wissen.

simpel

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 18 juli 2004 @ 14:35:
Als je geen programmeer kennis hebt en je het bij excel wilt houden.

Maak dan een lege excel sheet waarin je bijvoorbeeld de eerste 5 kolommen met elkaar gaat vergelijken. Vul je 5 kolommen en laat ze sorteren op alle 6 kolommen. Dus éérst op 1 dan op 2 dan op 3 dan op 4 dan op 5. (sorteren op méér dan 3 kolommen kom je vast wel uit)

Dus in kolom 6 (F)
Dan in kolom 6 een niuewe functie maken die alle regels vergelijkt met de regels daaronder (of boven) dus bijvoorbeeld in cel f1
=EN(A1=A2;B1=B2;C1=C2;D1=D2;E1=E2)

kopieer deze functie tot het eind van je rijen bereik.

Dan staat daar waarschijnlijk iets dergelijks
onwaar
onwaar
onwaar
onwaar
waar
onwaar
onwaar
waar

Kopieer deze kolom met Cnrl c cntrl v. En plak de waarden weer over het bereik.

Nu opnieuw sorteren en de waar regels wissen.

simpel
Maar vervolgens mij hou je er naar mijn weten geen rekening mee dan dat niet elk adres bestand gelijk is aantal bedrijven.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is ook niet dé oplossing.
Bijvoorbeeld: de ene leverancier kort de bedrijfsnaam af met `NV`, de ander met " N.V.", en een derde met "nv" etc.
Je moet de aangeleverde bestanden kunnen controleren op 1 identiek aspect:
- KvK nummer
- postcode + huisnummer + begin van de naam (t/m eerste spatie daarin)
- idem postbusnummer
etc.

Uiteindelijk ontkom je niet aan een handmatige eindcontrole.

eagle

Verwijderd

Kopieren en plakken in een nieuwe Access tabel is een gemakkelijk, zeker vanuit Excel. Daarna een Query over die tabel met Select Distinct en je hebt binnen 2 minuten, na enige oefening :P , een lijst van unieke bedrijfsnamen.

• BovenHond
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:38:
[...]

Maar vervolgens mij hou je er naar mijn weten geen rekening mee dan dat niet elk adres bestand gelijk is aantal bedrijven.
Jawel,

Je zet alle (bijvoorbeeld bedrijfsnamen) in één kolom. (A)
en je zet alle (bijvoorbeeld adressen) in één volgende kolom (B)

Maar ik bergrijp het kommentaar van de andere reacties. Dan zul je toch met SQL even moeten werken aan Select distinct. Of Select .... from where ... like *"string"* kennis.

Met access heb je een hele sterke tool om het complete relatiemanagement beter te maken dan het pakket dat je directeur heeft besloten om te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 18 juli 2004 @ 14:55:
[...]

Jawel,

Je zet alle (bijvoorbeeld bedrijfsnamen) in één kolom. (A)
en je zet alle (bijvoorbeeld adressen) in één volgende kolom (B)

Maar ik bergrijp het kommentaar van de andere reacties. Dan zul je toch met SQL even moeten werken aan Select distinct. Of Select .... from where ... like *"string"* kennis.

Met access heb je een hele sterke tool om het complete relatiemanagement beter te maken dan het pakket dat je directeur heeft besloten om te kopen.
Hmmm dit lijkt me wel een oplossing. Dan wordt er ook rekening gehouden met het feit dat ik aan kan geven bij welke mailing elk bedrijf hoort right ?

• BovenHond
Alles is mogelijk.. maar je zult wel wat beginselen moeten leren.

ik denk aan
• tabel relaties
• tabel mailings
• veel op veel tussentabel.

Maar er zijn veel andere oplossingen.
Zoals alléén één tabel relaties met daarin een x aantal indicatoren (boolean / janee). Die aangeven of het bedrijf wel of niet participeert in mailing n.

ik zou zeggen ga aan het hobbyen en lees veel helpfiles
Pagina: 1