Toon posts:

Windows xp + 98 netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De volgende opstelling heb ik staan.
1 desktop met windows 98 + netwerkkaart
1 laptop met windows xp prof + netwerkkaart
1 usb modem
1 crossover kabel

Nu wil deze 2 computers met elkaar verbinden door middel van de crossover kabel, zonder router of hub of iets dergelijks. Het doel is bestanden delen en spellen via de beide computers tegen elkaar spelen.
Nu heb ik de search en google al afgezocht voor een goede tutotial maar kom er niet echt uit.
Wie kan mijn het stappenplan vertellen of weet een goede tutorial

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Gewoon op beide pc's de network-wizzards draaien?

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Je kan ook iedere computer een eigen IP geven bijvoorbeeld: pc1 geef je dan 192.168.1.1 en pc2 geef je dan 192.168.1.2. Als je dit gedaan hebt dan moet je gewoon een verbinding hebben. Je kunt deze gegevens invoeren bij netwerklocaties.

Verwijderd

Vergeet niet om op de xp machine een acount aan te maken met de inlog naam van de win98 computer.

Verwijderd

Topicstarter
BK_102 schreef op 18 juli 2004 @ 14:06:
Je kan ook iedere computer een eigen IP geven bijvoorbeeld: pc1 geef je dan 192.168.1.1 en pc2 geef je dan 192.168.1.2. Als je dit gedaan hebt dan moet je gewoon een verbinding hebben. Je kunt deze gegevens invoeren bij netwerklocaties.
Het IP adres van de laptop kan ik niet veranderen ivm met het netwerk van mijn werk.
Waar ik op zoek naar ben is een optie in Win 98, desktop, om de laptop automatisch te laten opsporen.
Als ik het IP adres weet van de laptop en de beide computers zijn met een crossover kabel verbonden moet ik toch redelijk eenvoudig verbinding met elkaar kunnen maken

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 08:27
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:09:
[...]

Het IP adres van de laptop kan ik niet veranderen ivm met het netwerk van mijn werk.
Waar ik op zoek naar ben is een optie in Win 98, desktop, om de laptop automatisch te laten opsporen.
Als ik het IP adres weet van de laptop en de beide computers zijn met een crossover kabel verbonden moet ik toch redelijk eenvoudig verbinding met elkaar kunnen maken
Als dat laptop adres een public IP adres is, zul je nooit goed internet kunnen delen ed.
Automatisch opsporen wil niet... maar als je de Win98 machine een IP geeft in dezelfde range ben je al een heel eind. Daarnaast op beide machines je hosts en lmhosts files (in C:\Windows of C:\Windows\System(32) meen ik, heten nu hosts.sam en lmhosts.sam , zoek even) edit met de juiste IP adressen kun je heel makkelijk naar elkaar browsen in verkenner ed.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je niet aan de ip configuratie van je (werk)netwerkkaart wil komen stop en dan gewoon eentje bij

Iperf

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Gewoon je thuispc in dezelfde range + subnetmask instellen, dan ben je er :)

Dit is toch wel vrij basic netwerkkennis, prima te vinden als je je er even wat in verdiept; daarom dicht.

Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.