Toon posts:

[XP HOME] Remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf afstand op een PC met XP Home werken via een 100Mbit netwerk.
VNC is te traag en update het scherm niet altijd goed.
Remote help werkt prima, alleen moet je elke heen-en-weer lopen om een invite te doen en dan weer te bevestigen. :/

Met XP Professional schijnt dit niet te hoeven, maar ik wil die PC niet upgraden naar XP Professional omdat nu alles perfect geïnstalleerd staat en ik heb geen tijd om alles opnieuw te installeren met de kans dat ik het nooit meer zo perfect krijg.

Is er een andere goede oplossing?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PC Anywhere
Radmin

Google daar maar eens op.

Met XP Home heb je idd geen Remote Desktop.

Ey!! Macarena \o/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan XP home gewoon upgraden met behoudt van alle settings hoor

cd erin en installen maar :)

A wise man's life is based around fuck you

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies .. en als je bang bet dat er iets wordt verneukt door zo'n update maak je toch gewoon een ghost

Iperf

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je hebt een probleem geconstateerd dat ook op te lossen valt hoor. Andere VNC server en 8 bits kleur modus?

Verwijderd

T'is volgens mij gewoon mogelijk om de remote desktop functie die in windows XP PRO zit te downloaden en vervolgens te installeren op een home versie..

Hij doet t ook op andere windows versies trouwens! dan heb ik t dus wel alleen over een client en NIET een server, maar dat is gloof ik ook niet de bedoeling ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:07:
T'is volgens mij gewoon mogelijk om de remote desktop functie die in windows XP PRO zit te downloaden en vervolgens te installeren op een home versie..
Dat zou mooi zijn. Maar hoe?
Hij doet t ook op andere windows versies trouwens! dan heb ik t dus wel alleen over een client en NIET een server, maar dat is gloof ik ook niet de bedoeling ?
Je had me bijna blij gemaakt :X
Maar ik wil de desktop van een XP Home remote kunnen beheren op een XP Pro machine.

Het Ghosten van die machine is praktisch niet haalbaar omdat de Schijf nogal groot is. Ook het Ghosten kan een configuratie verklooien omdat ie in de partitietabel zit te schrijven. Het upgraden naar Win XP Pro durf ik niet aan omdat ik verwacht dat er instellingen zullen breken, eventueel licenties vervallen etc.

Verwijderd

zwelgje schreef op 18 juli 2004 @ 14:42:
je kan XP home gewoon upgraden met behoudt van alle settings hoor

cd erin en installen maar :)
Volgens mij is dat niet mogelijk... Home --> pro is geen geldig upgrade-pad, en setup zal dat niet doen, als ik het me goed herinner.

Ik geloof dat je met netmeeting ook hele desktops kunt sharen, maar daar heb ik nooit naar gekeken, misschien is dat wel het uitzoeken waard.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:43:
Volgens mij is dat niet mogelijk... Home --> pro is geen geldig upgrade-pad, en setup zal dat niet doen, als ik het me goed herinner.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/upgrading/matrix.mspx
Is geen probleem hoor, mits je de retail versie hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ah, niks gezegd... |:(

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Dit topic zal je vraag wel beantwoorden.

^ Wat hij zegt.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

Z-Dragon schreef op 19 juli 2004 @ 12:35:
Ja leuk experts-exchange.com, altijd als ik een probleem heb en met google ga zoeken kom ik daar wel een keer terecht, en zonder te betalen heb je er nix aan toch?

Goed dat ze een betaalde knowledgebase willen hebben maar dan wil ik niet bij ieder probleem daar weer terecht komen want vaak is de oplossing ook wel ergens anders te vonden zonder dat ik mijn credit card hoef te trekken.

[edit]
sorry niet ver genoeg gelezen, ik zie dat hier wel een antwoord onder staat.... maar ik meen me toch te herinneren dat dit andere keren meestal niet het geval was....

Mijn excuses voor deze nutteloze post :|

[ Voor 16% gewijzigd door No13 op 19-07-2004 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op 19 juli 2004 @ 12:35:
Tja, dat is juist het antwoord wat ik niet wil hebben. :'(

Diegene had dus exact dezelfde vraag.

Er staat wel in dat je 7 dll's zou kunnen vervangen. Deze moeten het systeem dan wel als XP pro moeten herkennen. Is daar een registry key voor?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat jij zoekt is http://www.remotelyanywhere.com/

Geen gratis iets... maar goed ik neem aan dat je niet alles legaal hebt aan software :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1