DVD speler ook van DVD MP3 laten afspelen ipv alleen van CD*

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het gaat hier om afspelen op een Stand Alone Dvdspeler.

Op cd is het zo simpel.
Gooi alle mp3's op een cd, fik de cd,en de gangbare dvd spelers lezen ze.
Maar dat is op een CD.

Als ik een zooi mp3's op een DVD gooi wordt het een heel ander verhaal.
Hij leest netjes de dvd in,maar geeft niets weer.
(gaat trouwens op voor al mijn dvd spelers)

Op het moment dat je een cd met MP3 er in doet, no problem,spelen.
Zodra je er een dvd in doet,verwacht de speler blijkbaar dat er een film op staat,die vind ie niet,dus speelt ie ook niet.
Van een kennis had ik gehoord dat er software bestaat die de speler voor de gek houdt waardoor ie denkt dat er gewoon een cd in zit IPV een dvd en dan gewoon je mp3's wel afspeelt.
Ook zou er software zijn die mp3's omzet,echter dan is het formaat weer dusdanig dat er weer net zoveel nummers op een dvd passen die normaal op een cd gaan,dan heb je geen winst.
Op google heb ik niets kunnen vinden,hier staan wel topics van mensen die het zelfde vragen,maar dat zijn wat oudere.

Ik wil gewoon 4,7 gig aan mp3's op een dvd gooien en ze afspelen.
Zoals gezegd,alle players ondersteunen mp3 weergave,maar alleen als die op een CD staan en niet op een dvd.
Wie kent het bestaan van deze software en weet waar het te vinden is.
Nero 6 kan het in elk geval niet :(

• Nick39
  • Niet online
een heel voorzichtig kickje mag wel na zo'n lange tijd he ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

jawel hoor; ik ga je topic even verplaatsen naar OM; wellicht kan men je daar vertellen hoe je van een DVD een grote CD maakt ;)

software om mp3 op dvdin dvdspeler af te spelen ??? > DVD speler ook van DVD MP3 laten afspelen ipv alleen van CD*
SA > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 19:09
Het is simpel je standalone speler ondersteunt het of niet, die van jou dus niet.
Heel misschien is er een firmware update die het kan regelen maar ik denk het niet.
Je kunt wel je mp3s omzetten naar dvd met bv. MP3 to DVD

• Nick39
  • Niet online
grolo2010 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:43:
Het is simpel je standalone speler ondersteunt het of niet, die van jou dus niet.
Heel misschien is er een firmware update die het kan regelen maar ik denk het niet.
Ze ondersteunen het geen van allen tot nu toe en er staan er 5 in huis.
Een gewone cd met MP3 wel.. maar zodra je gewoon mp3's op een dvd zet dus niet.. " no disc" of "empty" meldingen.. dat proggie ga ik nader bekijken.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op www.videohelp.com kun je opzoeken welke standalones mp3 vanaf dvd spelen (de info klopt helaas niet altijd). Om mp3's en andere muziekbestanden op een dvd te zetten die je overal kunt afspelen, gebruik ik zelf Audio Dvd Creator, maar dat programma is niet gratis. Je kunt het wel gratis uitproberen (met beperkingen).

• Nick39
  • Niet online
grolo2010 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:43:
Dit proggie had in elk geval voor een volle cd van 700 mb 28 gigabyte nodig, dus daar schiet je in elk geval erg weinig mee op.
Mijn dvd spelers ondersteunen allemaal mp3 maar ik dacht met mijn simpele geest, er gaan ongeveer 7 cd's aan data op 1 dvd dus voila,dan heb je echt een enorme playlist.
Dus niet.... op de pc is het geen enkel probleem dan leest ie die 4,7 gig gewoon uit,maar op de stand alone doet ie dat dus mooi niet, wel een cd vol mp3's maar geen dvd vol mp3's.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

bekend probleem maar er is niets aan te doen. Ik heb een Yamaha S550 en deze speelt wel MP3s van dvd af. Hij speelt sowieso alles af wat je er in gooit.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1