Toon posts:

Direct X fullscreen crash! HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het opnieuw installeren van mijn computer (AMD Athlon 1900+, 256 MB, GForce4 TI4600 128 MB, Windows XP, Direct X 9 0B, nieuwste VIA chipsetdrivers (4.51) etc.) heb ik een GROOT probleem.
Hoewel er tijdens de installatie niets is misgegaan crasht mijn systeem bij alle Direct X -aangestuurde programma's die full screen draaien. Zoals bijvoorbeeld de standaard 3D-text screensaver in windows, spellen etc. Direct Draw en Direct 3D werken prima in een venster, maar zodra ik ze full screen gooi, crasht het systeem.

Een soft-reboot werkt dan niet en de windows task manager kan ik ook niet meer oproepen, noch krijg ik een error. Een harde reboot is de enige oplossing. Het systeem start dan wel normaal op.

We hebben al geprobeerd verschillende versies van Direct X 9 te installeren, maar ook dat mocht niet baten. HELP ALSJEBLIEFT! :'(

Yvonne

Verwijderd

Knippert het lampje van het scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn refresh rate is niet te hoog. Mijn lampje van mijn scherm knippert niet. Het systeem freezed compleet, numlock en powerknop werken niet meer etc...

wel bedankt voor je reactie, any other ideas?
groetjes, Yvonne

Verwijderd

Eerst Direct X eraf halen met een removal tool, en dan opnieuw setuppen.

Verwijderd

Topicstarter
* Update *

Windows opnieuw geinstalleerd om eventuele problemen oude drivers en meuk te voorkomen. Vervolgens chipset drivers geinstalleerd, alle critical updates en Direct 9.0b geinstalleerd -> tot zover werkt alles prima.

Maar dan de NVIDIA display drivers, versie 61.72 geeft het eerder genoemde probleem :( System Restore gedaan en alles werkt weer. NVIDIA display drivers, versie 56.72 WHQL geinstalleerd > wederom een probleem :(

Ik kan me niet herinneren dat nieuwe NVIDIA display drivers ooit bij mij een probleem hebben gegeven.

Iemand nu nog een idee? :?

Verwijderd

Topicstarter
* Finished *

Detonator 40 serie drivers werken wel goed (45.23 WHQL in dit geval), de 50 en 60 serie drivers geven problemen.

Het werkt en ik vind het prima ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 18:37 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
hmmm
mijn probleem is vergelijkbaar, maar niet opgelost door niewe/andere drivers of direct x herinstalleren...
ik probeerde vandaag zero hour erop gezet, toen de elende begon. als ik met dxdiag direct 3d of direct draw test crashed mijn pc zodra ze full screen gaan

om een lang verhaal kort te houden: gedefragmenteerd, 3 verschillende drivers (nvidea 2 maal en asus 1 maal), direct x reinstalled, virussen gescanned, en de games dus verschillende malen opnieuw erop gezet...
ps: counterstrike draait nog prima

geforce 3 Ti 200 deluxe v8200 asus chipset
a-open AK73 Pro(A) mobo
512 rammetjes
1400 thunderbird!

gister nog prima gewoon generals zitten spelen dus,,, maar lukt nou ook niet meer

http://specs.tweak.to/12504

• autodidact
hmmm bij het openen van sommige pagina's begint het beeld nou ook te flikkeren,,, begint nou toch echt op een hardware probleem te lijken,,, morgen maar eens windows er op nieuw op zetten?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Een Windows-herinstallatie lost natuurlijk geen hardwarematige problemen op, dat lost alleen softwarematige problemen op. Is er misschien een fan op je videokaart stuk gegaan? (als die erop zit) Voel anders eens of je GPU erg warm word, probeer eens een andere videokaart, of stop je videokaart eens in een andere (of iemand anders z'n) pc.

[edit]
\o/

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 27-04-2005 14:56 ]

• autodidact
nee snap ik,, maar jij bent dus ook van mening dat het hardware matig is, enfin: over een uurtje weten we meer want ik ga nu formateren! w00i :)

• autodidact
je had gelijk.... de fan staat stil :/ ik zal eens naar de winkel lopen ,.,,.. nog nooit gedaan, een nieuwe fan om mn videokaart gezet...

• autodidact
nou dat was dus een eitje, beetje schroeven enzo, ze hadden toevallig precies dezelfde azus fan liggen die ik voor gratiz mee mocht nemen, echter

maar crashed nog steeds! zou de schade al geleden zijn? is er een stukje ram doorgebrand misschien? ik bedoel alles doetie prima behalve dikke games en fullscreen directx tests

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) die waarschuwing dat een topic oud is staat er niet voor niets.
2) een topic met 'HELP!' in de titel is bij voorbaat kansloos
3) GoT != slowchat
4) het is niet de bedoeling dat je je topic constat 'schopt' door opnieuw te posten, de edit knop is er niet voor niets.

Ga dus alsjeblieft de huisregels nogmaals doornemen voor je weer topics als deze overweegt te schoppen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.