geripte dvd op dvd+r fikken maar dan geen menu

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Mensen,

Ik ben nu eens aan het klooien met dvd's die ik wil branden. Nu heb ik een dvd op me hdd staan van 4.5 gb groot, en die wil ik op dvd+r zetten. Wat doe ik: ik ga in nero naar die map en zet alle bestanden in VIDEO_TS. tot zover lukt dit, maar als ik wil branden krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/foutmeldingnero.jpg

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/foutmeldingnero2.jpg

Toen maar eens met DVD shrink geprobeerd, want ik ben er achter gekomen dat ik de dvd opnieuw moet authoren. Maar in dat programma kan ik het menu niet kopieeren :? :

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/dvdshrink.jpg

Ik heb al wat gezocht in de serach maar ik zie nergens iemand die een film brand vanaf de hd naar dvd :?

Kan mij iemand opweg helpen, of naar een goeie tutorial?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aan de melding van Nero te zien mist er een file? Speelt de film wel volledig af vanaf je HD met bv PowerDVD? (hij zal waarschijnlijk zowiezo afspelen, maar waarschijnlijk ontbreekt er een hoofdstuk oid).

Klopt idd dat je met DVD Shrink in de re-author mode geen menu kan meenemen, persoonlijk vind ik dat niet erg want ik heb liever alleen de film zonder menu en extra's om de kwaliteit optimaal te houden.

Als je gewoon de backup optie in DVD Shrink gebruikt kan je wel het menu behouden, maar zal je opnieuw moeten compressen omdat 4.5 Gb net te veel is :)

• WiNlUx
De film speelt volledig af mét menu's (vanaf de harddisk dus). Alles derop en deran dus :) Wat ik dan niet snap is dat ik er geen DVD van kan maken... :(

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:
per ongeluk Indiana Jones?

Had je dit al geprobeerd?: DVDshrink > Open files > Backup.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
als het de volledige dvd backup is op je hd, bewerk hem dan es met dvd2one.
wat ik zelf normaal doe is eerst rippen van dvd met dvddecryptor (select main movie only), dan recoden met dvd2one en als laatste branden met nero.

van je verhaal kan ik niet uitmaken welke files je hebt op je hd maar zoals al eerder gezegd, je mist wat ;-)

• WiNlUx
Mike Jarod schreef op 18 juli 2004 @ 13:09:
offtopic:
per ongeluk Indiana Jones?

Had je dit al geprobeerd?: DVDshrink > Open files > Backup.
offtopic:
Nope, Eurotrip hehe

Dan krijg ik deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/dvdshrink2.jpg

Verwijderd

als je ifo info niet overeenkomt met je vob lukt het nooit
en dat luistert heel precies B)

gooi er eens ifoedit overheen en rebuild je ifo's daar eens mee

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 13:23 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Lijkt er toch echt op dat ie een beetje corrupt is :)

Zoals thoth als zei: probeer 'm eens met bv DVD Decrypter opnieuw te rippen (vanaf de files die je al hebt).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:19
Zo te zien is het heel simpel:

De ripper heeft een bestand (VTS_14_1.VOB) weggelaten. Dat kan een interview zijn, een reclamespotje...vanalles.
Waarschijnlijk heeft hij/zij dat gedaan om het geheel op een 4.7GB dvdtje te laten passen.

Maar als het op de PC werkt, werkt het 9 van de 10 keer ook in de standalone dvd speler. Dat is tenminste mijn ervaring :)

• WiNlUx
Wat ik nu heb gedaan is ifoedit gestart, de VIDEO_TS.IFO geopend en er een:? image :? van gemaakt :? Ik hoop dat ie het nu doet, iig in een virtal dvddrive wel :) Nu nog op dvd. Ik houd jullie op de hoogte ;-)

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:55
Xandrios schreef op 18 juli 2004 @ 13:34:

Maar als het op de PC werkt, werkt het 9 van de 10 keer ook in de standalone dvd speler. Dat is tenminste mijn ervaring :)
Dat is juist niet waar, bij mij werkt het altijd op de pc, maar niet altijd in me dvd speler.

[ Voor 27% gewijzigd door NightForce op 18-07-2004 14:37 ]

• Xandrios
NightForce schreef op 18 juli 2004 @ 14:37:
[...]

Dat is juist niet waar, bij mij werkt het altijd op de pc, maar niet altijd in me dvd speler.
Het ligt er maar net aan welke file er is weggehaald. Als dat niet een dele van de hoofdfilm is, maar bijv een extra die gestart wordt via een speciale link in het menu...dan gaat het vaak gewoon goed :)

Tenzij je die link alsnog start natuurlijk, dan klapt ie terug naar het menu oid :)

Das iig mijn ervaring :)

• WiNlUx
Nou, de image branden is niet zo goed gelukt. De eerste reclame filmpjes enzo komen in beeld, maar als het menu moet verschijnen, dan blijft ie hangen. Het gaat hier nog steeds om de filmp eurotrip. Ik zal jullie laten zien wat ik op DVD wil branden:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/mapeurotrip.jpg

En dit is wat er in de rar files zitten: :)

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/dvd/rarfile.jpg

Wat er dus in die rarfiles zitten wil ik dus op DVD zetten. Het gaat hier dus NIET om een image! maar gewoon om wat bestandjes die ingepakt zijn in winrar, en die ik met Emule in parts heb gedownload. Misschien is het voor jullie nu wat duidelijker wat de situatie hier is :)

Kan ik nog op weg geholpen worden :P :?

[ Voor 37% gewijzigd door Spider.007 op 19-07-2004 13:07 ]

• Xandrios
Ik neem aan dat je wel de juiste VIDEO_TS en AUDIO_TS folders hebt gebruikt?

Die twee folders moeten iig in de root staan, en de files uit die rar moeten in de video_ts folder.

• WiNlUx
Yep dat heb ik. In nero plaats ik die zooi gewoon in de VIDEO_TS map. Hoe doet de andere tweaker het dan! Ik snap er geen bal van :D

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

WiNlUx schreef op 18 juli 2004 @ 12:56:
Mensen,

Ik ben nu eens aan het klooien met dvd's die ik wil branden. Nu heb ik een dvd op me hdd staan van 4.5 gb groot, en die wil ik op dvd+r zetten. Wat doe ik: ik ga in nero naar die map en zet alle bestanden in VIDEO_TS. tot zover lukt dit, maar als ik wil branden krijg ik dit te zien:

[afbeelding]
Ik heb zo vaak dat nero deze melding geeft, je kunt gewoon op OK drukken en dan gaat nero gewoon verder hoor. Nooit geen problemen mee gehad met afspelen..... Anders probeer je het ff op een RW, dan weet je zeker dat je stand-alone het wel of niet ermee doet.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Cavie schreef op 19 juli 2004 @ 09:21:
[...]

Ik heb zo vaak dat nero deze melding geeft, je kunt gewoon op OK drukken en dan gaat nero gewoon verder hoor. Nooit geen problemen mee gehad met afspelen..... Anders probeer je het ff op een RW, dan weet je zeker dat je stand-alone het wel of niet ermee doet.
LOL, ik wilde net hetzelfde gaan tikken :)
Er is idd iets niet helemaal lekker met die bestanden (omdat je ze gewoon gekopieerd hebt en niet reript) maar je kan gewoon OK klikken op die Nero-melding en fikken maar :)

Wees consequent, maar niet altijd

• WiNlUx
Ook schreef op 19 juli 2004 @ 09:29:
[...]

LOL, ik wilde net hetzelfde gaan tikken :)
Er is idd iets niet helemaal lekker met die bestanden (omdat je ze gewoon gekopieerd hebt en niet reript) maar je kan gewoon OK klikken op die Nero-melding en fikken maar :)
Maar wat ik dus met die 4 mislukte dvd's meegemaakt heb, is dat het menu niet goed werkt! Hij blijft daar elke keer hangen :?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

WiNlUx schreef op 21 juli 2004 @ 03:20:
[...]

Maar wat ik dus met die 4 mislukte dvd's meegemaakt heb, is dat het menu niet goed werkt! Hij blijft daar elke keer hangen :?
Ok, maar dat had je niet gezegd..."Het menu is dus niet goed" Maar daar zijn wel proggies voor omdat weer in orde te brengen, bv. MenuEdit of DVDremakepro. Op hun website staat een tutorial: http://www.dimadsoft.com/dvdremake/index.php
Met beide proggies kun je kapotte linken naar film e.d. weer repareren of juist deleten enz. Het is ff rommelen maar ze werken opzicht erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 21-07-2004 09:30 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1