I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ik zou zelf voor de realtek kaarten gaan, die kan je later ook nog in n gigabit netwerk gebruiken.
Het zijn absoluut geen snelheidsmonsters, maar sneller dan 100 mbit halen ze wel.
Het zijn absoluut geen snelheidsmonsters, maar sneller dan 100 mbit halen ze wel.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Omdat je het over een celeron 433 hebt, zou ik toch juist voor 3com of intel 100mbit of gbit kaarten gaan. Deze hebben een eigen processor onboard waardoor ze de CPU ontlasten, en ik denk dat je celeron dat wel fijn vind
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je kan gezien de specificaties van je celeronmachine beter een goeite 100Mbiter kopen dan een 'slechte' 1000mbiter. Intel Proset 100 haal je voor 35 eurie. 3com is iets goedkoper.
[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 18-07-2004 13:55 ]
/dev/null
Je kan ook een hardware gigabit netwerk kaart halen (pricewatch: 3Com 3C2000-T Gigabit NIC bijvoorbeeld) voor de verbinding met je laptop en een goedkope realtek voor de verbinding met het internet. De verbinding met het internet trekt de CPU load denk ik niet drastisch omhoog denk ik.
Ik heb 'n crosslink liggen tussen een 3Com onboard Gbit chipje, en een Realtek PCI kaartje in m'n fileserver.
De resultaten zijn na enig tweaken redelijk, maar nog niet echt goed. 'k zit op dit moment tegen de 20MB/sec aan. Ongeveer effectief twee maal zo snel als een 100Mbit kaartje dus.
Nadeel is wel, dat bij 20MB/sec, die Realtek zo'n 50% CPU verbruikt. En dat is op een 933Mhz P3 machine. Reken dus maar uit wat ie gaat doen op een 433Mhz celeron.
Ik zou dus inderdaad lekker voor een 3com gaan. Als die uit de link van hierboven weer beschikbaar is, zal die wel goed zijn...alhoewel ik me af begin te vragen of die wel hardwarematig werkt. Hij is wel erg goedkoop namelijk...
De resultaten zijn na enig tweaken redelijk, maar nog niet echt goed. 'k zit op dit moment tegen de 20MB/sec aan. Ongeveer effectief twee maal zo snel als een 100Mbit kaartje dus.
Nadeel is wel, dat bij 20MB/sec, die Realtek zo'n 50% CPU verbruikt. En dat is op een 933Mhz P3 machine. Reken dus maar uit wat ie gaat doen op een 433Mhz celeron.
Ik zou dus inderdaad lekker voor een 3com gaan. Als die uit de link van hierboven weer beschikbaar is, zal die wel goed zijn...alhoewel ik me af begin te vragen of die wel hardwarematig werkt. Hij is wel erg goedkoop namelijk...
Pagina: 1