Toon posts:

[XP] Windows Freezed random*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het volgende.

Op een gegeven moment besloot ik mijn pc te formatteren, na de format freezde mijn pc steeds dus pakte ik een andere XP versie, freezde ook en bij de derde ook. Dus leek mij iig niet aan XP te liggen. Hij freezed randomly, soms na 5 min soms na 4 uur. Ik heb mijn kast bijna helemaal leeggehaald en met alleen vid kaart en harde schijf gedraaid, freezde ook, ook freezde hij als ik pas net windows geinstalleerd had. Ik heb me hd's getest via maxtor software en die kwamen na een kleine reparatie verder goed eruit.
Ik heb met memtest 20 minuten me geheugen getest maar ook daar ging niks fout. er zijn geen cnflicten bij apparaatbeheer. kheb een 431 WATT voeding dat zou ook niet echt problemen moeten veroorzaken tevens zijn al mijn stopcontactne geaard.

Mijn vraag: WAT kan eht zijn?? Ik ben er al paar weken mee bezig verschileldne mensen advies gevraagd maar onze ideeen raken op.

oja ook de mobo-drivers geupdate

Systeem:

P4 3.2 Prescott
1024 MB 3200 geheugen
Gigabyte 8i875P moederbord
Maxtor hd 80 gig
Maxtor hd 120 gig
Leadtek vid card 5900(geflashed naar 5950 ultra)
Creative audigy geludiskaartje
normaal netwerkkaartje
cd brander
dvd brander

Alvast bedankt voor het meedenken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

20 minuten een geheugen test voor 1024 mb is erg weinig :)

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 18:39

Mystic_X

What does this button do

Als je computer problemen geeft is het eerste wat een tweaker moet doen is alles op de default waarden zetten kwa snelheid (dus je vidkaard moet terug, naar de ouwe flash).
Verder als je een beetje verstand van de bios hebt moet, je de minst aggresieve waarden instellen. (default waarden van de bios zijn niet altijd goed).
Je kan best wel wat met de bios klooien settings testen etc, als het misgaat kan je toch altijd wel VOORZICHTIG de bios batterij er uit halen en 2 minuutjes aan de buitenkant van de batterij vast houden en dan weer terug plaatsen.
Dat geeft namelijk een volledige reset. Dit wist je misschien al maar voor de zekerheid zet ik het er maar bij. Ik denk zelf dat het aan de bios instellingen ligt af ergens een brakke fan.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergat erbij te vermelden dat als ik Enemy Territory of ChampionsShip manager speel of op achtergrodn meedraai ie NOOIT vastloopt. Weird!!!

Oja heb net memtest een uur lang gedaan, geen errors.

met bios ben ik niet zo handig helaas.

Verwijderd

Die Creative audigy, draait die op de originele drivers, of op die van KX-project? Die laatste tijd zorgden juist die drivers bij mij voor random freezes. Ik ben weer teruggegaan naar WDM en nu loopt alles prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai originele creative drivers.

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

memtest van 20 minuten is idd erg weinig..

Ik heb ook vage vastlopers soms na pas 7 uur. Heb ook mijn 1024 MB geheugen getest met memtest86, maar die heb ik wel 36 uur !! laten draaien. Er waren maar 8 fouten, maar toch 8 te veel :)

ben alleen nog te lui om me geheugen om te ruilen :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb in bios HyperThreading uitgezet en nu staat me pc al 24 uur aan zonder freeze :S dus ik geloof da tik eht gevonden heb maar why :S

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

*kick* >:) O-)

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
>:) SLA >:)

ey collega :D

niemand die nog reageert
das wel weer jammer

• GSteven
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb je een scanner? Trek die dan eens uit de USB poort ofzo... Had er ook enorm last van. Heb dan m'n scanner uitgeplugd en sindsdien loop ik maar nog zelden vast.

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

GSteven schreef op 20 juli 2004 @ 20:31:
Heb je een scanner? Trek die dan eens uit de USB poort ofzo... Had er ook enorm last van. Heb dan m'n scanner uitgeplugd en sindsdien loop ik maar nog zelden vast.
Lijkte me idd handig.

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
nee geens canner

het is Hyper Threading die mijn freezes vertoorzaakt. kheb em nu sinds zondag 23.00 uitstaan(HT dus) en me pc staat al aan vanaf die dag zonder een freeze.

Weet iemand hoe dit kan?
Pagina: 1