Toon posts:

Asus 9800 XT 256MB Bios instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een Asus 9800 XT 256MB videokaart gekocht. Daarbij een Asus moederbord de P4P800. Als ik Unreal 2004 speel of Far Cry dan heb ik soms wat FPS problemen. Het kan dan oplopen naar een dikke frame-drop. Het gekke daarvan is, is dat het eigenlijk niet moet kunnen met zo'n dikke kaart. En dan heb ik niet eens alles op zijn hoogst staan gewoon alles normal (default) Ik heb de nieuwste versie van Catalyst gehaalt en geïnstalleert. Ook bij 3D Mark geeft ie een lage Framerate bij de Vertrex test aan. Gem: 15,7 FPS. Is er meschien iets in de BIOS wat ik moet veranderen? Zijn er meer mensen met dit zelfde probleem?

Specs:
400 Watt Q-Tec Voeding
2.8 Ghz Intel Processor
1 GB DDR Geheugen
Hardisk: 80 GB 7200 RPM
Moederbord: P4P800
Videoplank: Asus 9800 XT 256MB

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 12:45 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
't zal niet zo héél veel uitmaken, maar heb je de ''aperture size'' op 256mb staan ?

staat standaart op 64 meen ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu op 256 MB staan maar dat moet dus naar 64 MB?

Verwijderd

Topicstarter
Welke instellingen hebben jullie?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 12:44 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:43:
Ik heb 'm nu op 256 MB staan maar dat moet dus naar 64 MB?
nee....op 256 staat ie goed

Hoeveel punten haal je dan met 3d03 ?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-07-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
3dMark 03 Pro gaf: 6676 Punten aan

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik denk dat het een hitte probleem is aangezien je 3d mark score gewoon goed zijn. Probeer eens aantal maal 3dmark te draaien achter elkaar

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Probeer es een andere voeding van een beter merk zoals Enermax, Zalman of Tagan.. Want jou systeem is volgens mij wat te zwaar voor een Q-Tec voeding van 400Watt.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
BvK P4 schreef op 18 juli 2004 @ 17:18:
Probeer es een andere voeding van een beter merk zoals Enermax, Zalman of Tagan.. Want jou systeem is volgens mij wat te zwaar voor een Q-Tec voeding van 400Watt.
Onzin, als een voeding te zwak is krijg je vaak spontane reboots maar geen verlies in prestatie van je hardware.

• gws24
  • Laatst online: 22:14

gws24

Thinking is hard!

AGP aperture size geeft aan hoeveel gewoon RAM gedeeld wordt met de videokaart. Het geeft dus eigenlijk alleen aan hoeveel extra ram er maximaal gebruikt wordt als je videogeheugen het niet meer aan kan. Met een dikke videokaart als de 9800xt hoef je deze waarde niet op 256 te zetten, zelf (ook een asus 9800xt) heb ik hem op de standaard waarde (dacht 64) laten staan en alles werkt goed. Voor meer informatie zie dit linkje
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:35:
3dMark 03 Pro gaf: 6676 Punten aan
Dat is een vrij normale score voor een 9800xt. Zelf haal ik net iets onder de 6600 punten, moet er wel bij zeggen dat ik verder nog niks getweakt heb en gewoon alles op standaard heb staan.

Als ik jouw probleem lees denk ik net zoals BvK P4 aan de Q-tec voeding. Hoeft niet zo te zijn maar aan je bios instellingen ligt het denk ik niet. Soms wil het helpen om een eerdere catalyst versie erop te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 18-07-2004 18:18 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar waarom een eerdere versie? Ik heb wel iets gehoort dat de eerdere versies wat sneller zijn. (Ik weet dit niet zeker.) De voeding is het ook niet zeker te weten en de hitte kan het ook niet zijn. Want mijn kast is goed gekoelt. Maar waarom dan die eerdere versies van Catalyst?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:56:
Maar waarom dan die eerdere versies van Catalyst?
Ati verbetert/fixed problemen met applicaties in opeenvolgende versies van de catalyst drivers en je zou dus verwachten dat de nieuwste ook het beste zouden werken maar dat is helaas niet altijd zo (meestal wel maar je kunt pech hebben). Denk zelf dat het komt omdat ze naast het fixen van problemen bij elke nieuwe versie ook verbeteringen aanbrengen mbt optimalisaties enzo. En dat zorgt dan weer voor nieuwe problemen op sommige systemen.

Kan verder geen echte duidelijke reden geven maar het is een feit dat best veel van dit soort problemen gewoon opgelost worden door ipv een versie hoger te gaan juist een versie lager te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 18-07-2004 20:49 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

ga naar geavanceerd bij instellingen van beeldscherm (rechtermuisknop op desktop)

verticale sync moet uitstaan bij aangepaste instellingen van direct 3D- 3D

en bij hardwareversnelling 1 tikje naar links. that did the trick 4 me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welke Catalyst versie is dan het best geschikt voor de Asus 9800 XT 256MB??

Speedman nog bedankt voor je tip!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Zelf hou ik het bij cat 4.4 omdat die bij mij goed werken en dus geen reden zie om een hogere te installeren. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van uitproberen omdat ieder systeem nou eenmaal verschilt (zowel hardwarematig als gebruikte software en instellingen).

[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 18-07-2004 22:05 ]

• Slurpgeit
  • Laatst online: 10:52
aan de voeding za het denk ik niet liggen. ik heb een bijna identiek systeem, alleen een 3Ghz @ 3.2 en een 9800Pro @ 420/360. en dat draait allemaal probleemloos op een qtec 350 watt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 21:09:
Welke Catalyst versie is dan het best geschikt voor de Asus 9800 XT 256MB??

Speedman nog bedankt voor je tip!
graag gedaan,
merkte je enig verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik merkte wel wat verschil. Je moet maar net even weten welke methode effect op je kaart heeft. Want elke computer is hardware matig anders zoals GWS24 (Nickname) al vertelde.

Bij 3Dmark 03 Pro zie je bij stats op het laats bij welke tests je het best scorde. Zoals Nature of Wings. Maar ook andere dingen zoals de Vetrex test. Daar zie je precies waar jouw kaart het beste in scoorde daar kan je dan ook aan werken.

http://www.ati.com/support/driver.html : Hier is dan de link waar ik mijn videokaart driver heb gehaalt. B) B) B)
Pagina: 1