Toon posts:

Welke intel proc zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus cusl2 mainboard met een coppermine 500@750 erop. Ik wil wel een processor upgrade en een geforce 2 gts kopen. Welke proc zal ik nemen:
Een p3-700 en overclocken of meteen een 933.
Met overclocken 700 loop je risico dat 1 ghz niet gehaald wordt.

Verwijderd

Eh... waarom wil je precies upgraden?

Nuttige vraag omdat als het om spellen gaat je NIET je processor moet upgraden (je hebt er al een flink snelle) maar je videokaart; de processor is in jouw systeem niet de bottleneck!!!

Als het om algehele systeemsnelheid gaat geldt het ook maar dan kun je het best investeren in veel geheugen (meer dan 128 MB) en vooral in een snellere schijfoplossing. Minimaal een 7200 rpm IDE harde schijf of een IDE RAID of SCSI...

Zeg het eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus maar beter effe wachten. Zowel voor de proc als de geforce!
Als mijn proc niet de bottleneck is, is een geforce 3 tzt een goede oplosing. Geheugen heb ik genoeg (256) en de hd is een maxtor 7200 ata 100. Ik wacht wel effe. De upgrade kwam in me op doordat mijn terratec dmx kaartje met a3d in CS zo schokkerig liep. Wellicht dat de resolutie 12.. x 9.. te hoog gegrepen was voor mijn geforce ddr 1.

thanks.

Verwijderd

coppermine 500 ????? :7

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 13:02 schreef Backdraft het volgende:
Ik kan dus maar beter effe wachten. Zowel voor de proc als de geforce!
Als mijn proc niet de bottleneck is,
Precies...
(...) is een geforce 3 tzt een goede oplosing.
Bijvoorbeeld maar nu een brute videokaart kopen is ook 'n goed idee hoor... In principe moet je nu zoeken naar een videokaart die je processor de bottleneck laat worden... Inderdaad denk ik dat die er nu nog niet is, maar of die er snel komt - ik denk weer van niet.
Geheugen heb ik genoeg (256) en de hd is een maxtor 7200 ata 100. Ik wacht wel effe.
Allemaal prima. Het gaat je dus duidelijk om games... dus dan speelt de videokaart de ALLER- ALLERgrootste rol
De upgrade kwam in me op doordat mijn terratec dmx kaartje met a3d in CS zo schokkerig liep. Wellicht dat de resolutie 12.. x 9.. te hoog gegrepen was voor mijn geforce ddr 1.

thanks.
Jep, helemaal gelijk heb je ;)

Verwijderd

Sinds wanneer bestaan er Coppermine versies van de P3 500, en al helemaal Socket 370 versies? Heb ik iets gemist?? :?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Coppermines zijn er in een hoop soorten en maten: 500, 533, 550, 600, 650, 667, 700, 733, 750, 800, 850, 866, 833, 1000 en 1133 (alhoewel)

Er bestaan dus inderdaad 500 MHz coppermines.

ontopic: als je al @750 loopt, dan zou ik geen 700 kopen met het risico dat íe niet werkt. Zowiezo dat je winst niet merkbaar is, behalve voor je }:O

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hmmmm een 700MHz P3 en een GeForce 2 maken dus echt wel verschil he! Die 700 gaat nogal lichtelijk de 980MHz halen, die kans is uitermate groot en zeker op jouw moederbord, want da is een lekker oc bordje. Combineer dat met een GeForce 2 en je machine is dus echt wel heeeeel wat sneller. Mijn 700MHz P3 draait al een behoorlijk lange tijd op 1050MHz, dit op een simpele Asus P3B-F en luchtkoeling.

Die-hard Brexiteer

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yups, mijn P3 700 doet ook 1050 stabiel met luchtkoeling op de standaardspanning. Echter alleen met geleend geheugen want het mijne wil maar tot ~145 MHz. Nu staat ie op 1000 (7x143) in afwachting van beter geheugen.

• Danfoss
  • Laatst online: 02:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Snellere CPU helpt echt wel je gamesnelheid omhoog te halen hoor.
ik draaide op mijn cel300a@450 CS tussen 20-40 fps zonder A3d aan (trok ie niet) en nu draai ik met P3 1000@1050 (heb 'm net 2 dagen, vandaar nog niet hoger) CS tussen de 60-80 fps met A3d aan.

Sys Specs

• Knightwolf
  • Laatst online: 30-08 22:39
Combinatie van processor-clockspeed, main RAM-geheugen, en videokaart spelen samen een hele belangrijke rol van de totale prestaties van je systeem.
Met goeie kwaliteit RAM kun je verder OC'en.
Met goeie videokaart spraat je Processor-capaciteit en haal je altijd hogere Frame-rates
Met snelle processor moet alles ook beter gaan

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 00:19 schreef Danfoss het volgende:
Snellere CPU helpt echt wel je gamesnelheid omhoog te halen hoor.
ik draaide op mijn cel300a@450 CS tussen 20-40 fps zonder A3d aan (trok ie niet) en nu draai ik met P3 1000@1050 (heb 'm net 2 dagen, vandaar nog niet hoger) CS tussen de 60-80 fps met A3d aan.
Jij had een 450.. hij heeft nu een 750, dat is al aardig snel. Verschil 450->1000 is natuurlijk groter dan dat van 750->1000.

• Bigs
  • Niet online
ARGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHh

:)

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Check my tarLine... vrot er een 700 op ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen. Ik wacht toch nog effe met de videokaart op een geforce 3. De proc ga ik denk ik wel veranderen. Effe de oc databank checken bij overclockers.com.

Verwijderd

700 uit een 500 hoeveel volt krijgt jouw coppermijntje :?.
En ja de coppermine is er ook in een 500 variant.
(Ik me pc nieuw uit de winkel nou ja goed he dat ding gaat open voor een nieuwe cpu cooler kom ik een socket 370 tegen :? ik denk ik ben genept nou ja goed proc eruit mee nemen naar de desbetreffende winkel ben ik de eerste met die processor en dat terwijl ik een slot 1 wou :().
Ach het blijft lollig :)
Pagina: 1