Ander modem op Speedlinq

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik heb nu ca. 1,5 jaar speedlinq ADSL, dat bevalt op zich prima. Bij afsluiting van het abonnement kreeg ik er een E-tech modem/router bij. Inmiddels heb ik een 3Com modem/router/ap (3CRWE754G72-A) gekocht omdat ik ook gebruik wil gaan maken van wireless. Speedlinq geeft geen technische ondersteuning voor andere modems. Ik krijg het nog niet helemaal lekker ingesteld, dus misschien weet iemand raad.

De 3Com heeft 4 mogelijkheden om de internet verbinding in te stellen:
-PPPoE
-PPPoA
-Bridged mode (for a single PC)
-Routing mode over ATM

Belangrijke instellingen voor Speedling zijn VPI=0 VCI=34, 1483 Bridged, encapsulation=LCC.

De enige verbinding die ik aan de praat krijg is Bridged mode. Het nadeel is dat ik nu nog maar met 1 pc verbinding met internet heb, daar waar het met de E-tech allemaal wel goed werkte... :'(

Iemand een idee?

Import van EVs

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
als ik bij mij speedlinq kijk , in een alcatel 510

staat er dit :

EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN

misschien heb je er wat aan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostface op 18-07-2004 12:29 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/vigor/2600/algemeen/gif/vigor8.gif

Is instelling van Xs4all Power ADSL, lijkt me zelfde als voor Speedling, aangezien het ook over bbned netwerk gaat.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Luiaard
Speedlinq zit op het BabyXL/Tiscali netwerk, maar toch bedankt. Anders bel ik morgen wel even met 3Com, kijken of zij iets meer weten.

Import van EVs

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit zijn mijn instellingen voor Speedlinq met een Zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37496/thumb.jpg

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Edit:
Kijk ook eens naar Kan ik elk type modem gebruiken om Speedlinq ADSL te ontvangen? en Waarom kan ik niet elk type modem gebruiken om Speedlinq ADSL te ontvangen? uit de Speedlinq FAQ.

[ Voor 44% gewijzigd door Freee!! op 18-07-2004 18:48 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Precies het topic waar ik naar op zoek was. Ik wil straks ook overstappen naar Speedlinq, echter ik heb nu een multi PC-modem die ik bij mijn Tiscali abo heb gekocht. Type/merk durf ik niet zo te zeggen, moet eerst onder mijn keukenblok duiken waar het apparaat rustig zijn werk doet.
Ik heb de FAQ bij Speedlinq ook wel gelezen, maar goed als ik provider was zou ik dat ook zeggen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 21:37:
Precies het topic waar ik naar op zoek was. Ik wil straks ook overstappen naar Speedlinq, echter ik heb nu een multi PC-modem die ik bij mijn Tiscali abo heb gekocht. Type/merk durf ik niet zo te zeggen, moet eerst onder mijn keukenblok duiken waar het apparaat rustig zijn werk doet.
Ik heb de FAQ bij Speedlinq ook wel gelezen, maar goed als ik provider was zou ik dat ook zeggen.
Met de huidige actieprijzen kan je rustig een modem erbij kopen bij Speedlinq.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Luiaard
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 21:37:
Van Tiscali naar Speedlinq lijkt me niet zo'n probleem, is waarschijnlijk hetzelfde netwerk (BabyXL, overgenomen door Tiscali)

Ik heb nu dus wel gewoon verbinding, echter ik kan nu i.t.t. met mijn vorige modem maar met één PC tegelijk internetten en daar koop ik natuurlijk geen duur 3Com modem voor. Ik ga ze zometeen eens even bellen.

Edit: Ik heb netline even gebeld, zij geven aan dat ik voor de 3Com een nieuwe firmware kan downloaden wat de multipc mogelijkheid ondersteund in Bridged mode. Vanavond maar weer eens aan de slag.

[ Voor 12% gewijzigd door Luiaard op 19-07-2004 10:55 ]

Import van EVs

• Luiaard
Nieuwe firmware in de 3Com gestopt en het werkt vlekkeloos! Bedankt Netline voor de support :>

Import van EVs

Verwijderd

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de combinatie Speedtouch modem en het Tiscali netwerk.
Dit ligt niet aan het modem (doet het immers goed op andere netwerken) en ligt niet aan het netwerk (doet het immers goed met andere modems).
De combinatie blijkt alleen niet vlekkeloos te werken... Mocht je dus het Tiscali netwerk opgaan, neem dan een Zyxel modem, dan is er niets aan de hand

Net even onder het keukenblok gekeken wat voor modem ik nu ook al weer had en gelukkig het is een....Zyxel Prestige 600 serie
Dus als ik het goed begrepen/gelezen heb kan ik zonder van modem te moeten verwisselen naar Speedlinq overstappen.
Nog 1 vraagje ik zit nu op Tiscali Surf gaat dan bij mijn aanvraag weer die hele procedure van checken/doormeten/etc van start

Verwijderd

Om een of andere reden kan ik geen topic starten (te nieuw denk ik :) )
Daarom maar hier.

Ook ik heb een speedlinq account en vroeg mij af of iemand de instellingen voor een vigor 2600, een Arescom 1000 of een Speedtouch 580 (ja, die heb ik alle drie liggen).

Tnx voor je reactie
Pagina: 1