Toon posts:

profielen-functie op site

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een site opzetten met profielen-functie voor circa 2000 profielen die bezoekers zelf aan kunnen maken

vraagje: moet ik me verdiepen in de scripts op hostscripts.com, of is het slimmer om zelf wat in elkaar te zetten? en in het laatste geval: met welke termen moet ik zoeken in Google?

ik zou erg geholpen zijn met een korte beschrijving van wat je precies moet doen in zo'n geval, zodat ik wat heb om verder te zoeken.... dank!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Zelf in mekaar zetten, kant-en-klare profielscripts met alles wat jij erin wil zijn niet echt beschikbaar. Je kan misschien wel delen herbruiken uit gratis fora and stuff, maar hou rekening met het copyright enzo.

Skat! Skat! Skat!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zelf schrijven lijkt me het makkelijkst, je kan dan precies maken wat je zelf wilt. Je kan precies de functies en mogelijkheden inbouwen die je zelf nodig hebt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets vermoedde ik al, ben zelf ook niet zo van die scriptjes

maargoed, hoe gaat dat globaal in z'n werk
(zoals ik al zei: dan heb ik wat om verder te zoeken)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Heb je enige ervaring met PHP/ASP(.NET)? Zo nee, ga die dan maar snel opdoen, en dan vooral het werken met databases. www.php.net is een leuk beginpunt, en met Google zijn er massa's tutorials te vinden.

Succes.

Skat! Skat! Skat!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:53

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Wat voor een server draait het en welke database heb je tot je beschikking. Heb je kennis van databases? zoniet, ook dat opdoen :)

Verder zou ik behalve op het internet misschien eens kijken naar een goed boek (Bible serie hou ik wel van).. En neem de tijd, want als je geen kennis hebt en je bent er niet full time mee bezig, ben je niet met een maand klaar..

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

En wat is je plan? De 38749793e CU2 kloon?

Je kan beter je energie in iets originelers steken...en als je nog helemaal geen scripting talen kan wens ik je zowiezo succes :/

Default blanke hetero

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

EbAyzo schreef op 18 juli 2004 @ 12:35:
En wat is je plan? De 38749793e CU2 kloon?

Je kan beter je energie in iets originelers steken...en als je nog helemaal geen scripting talen kan wens ik je zowiezo succes :/
Boeie of het origineel is, TS wil wat maken -> laat hem. Het gebrek aan kennis is een ander verhaal natuurlijk.

@TS: het is de bedoeling dat je eerst wat research doet voordat je een topic opent. Vooral omdat iets als dit nogal triviaal is. Een profielensite knutsel je in een halve middag in mekaar als je eenmaal weet hoe PHP/ASP werkt i.c.m. een database. Doe wat tutorials, en open pas een topic als je daadwerkelijk voor een onoplosbaar probleem staat. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

NMe84 schreef op 18 juli 2004 @ 13:07:
[...]

Boeie of het origineel is, TS wil wat maken -> laat hem. Het gebrek aan kennis is een ander verhaal natuurlijk.

@TS: het is de bedoeling dat je eerst wat research doet voordat je een topic opent. Vooral omdat iets als dit nogal triviaal is. Een profielensite knutsel je in een halve middag in mekaar als je eenmaal weet hoe PHP/ASP werkt i.c.m. een database. Doe wat tutorials, en open pas een topic als je daadwerkelijk voor een onoplosbaar probleem staat. :)
In dit geval weet die ts niet hoe hij die research moet doen, omdat hij geen zoektermen heeft.

Boeiend trouwens of het niet origineel is. Het kan voor verschillende doeleinden zijn. Om te leren, of om de boel compatible te maken met zn eigen site of andere dingetjes. En je kunt er eventueel je eigen dingen aan toevoegen, dus het wiel opnieuw uit te vinden is soms nog best wel logisch.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

eghie schreef op 18 juli 2004 @ 13:19:
In dit geval weet die ts niet hoe hij die research moet doen, omdat hij geen zoektermen heeft.
offtopic:
Die zoektermen heeft hij niet omdat hij niet de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in een scripting taal. Als hij dat wel gedaan had, dan had ie zoektermen te over.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Programming & Webscripting gaat over programmeerproblemen. Dat betekent dat we dus geen zoekmachine c.q. handleiding voor een zoekmachine zijn of zoektermen gaan aanreiken waarop jij een kant- en klare applicatie kan vinden.

Vervolgens of je een standaard applicatie van hotscripts kan trekken of niet. Hangt er van af in hoeverre een applicatie aan jouw eisen voldoet; iets wat je zelf zal moeten bekijken en onderzoeken. Waarschijnlijk is er niet iets wat precies aan je eisen voldoet; je hebt dan de keuze om het aan te passen of zelf te schrijven. Wil je dit niet, dan kan je hier iemand voor inhuren. Beheers je nog geen taal, dan is de eerste stap om je te verdiepen in de basis van een taal.

Hoe dat globaal in z'n werk gaat kan je waarschijnlijk ook zelf bekijken; kijk naar een andere profielensite en je kan waarschijnlijk zelf wel schetsen wat het allemaal moet kunnen. Om hier een compleet technisch ontwerp neer te gaan zetten gaat me te ver; we gaan dan hier jouw werk doen. Als je zelf je eigen ideeen hier neerzet, dan kunnen andere hier opmerkingen over geven. Vooralsnog zie ik dit hier niet terug.

Dit terugzien, en zelfwerkzaamheid in het algemeen, is ook een van de eisen die we stellen in P&W FAQ - De "quickstart". Wat heb je zelf geprobeerd aan ontwerp en zelf bedacht? En daarbij wordt bedoeld een concreet probeersel c.q. ontwerp. Verder mankeert aan je titel wel het een en ander.

Voor een aantal overige posters die vragen of een tigste profielensite zin heeft: Ja dat kan. Het lijkt alleen niet uniek, je zult zelf moeite moeten doen om waarde toe te voegen voor je bezoekers en mensen te trekken.

Samengevat: Programming & Webscripting is er niet om je te vertellen op welke zoektermen je een standaardapplicatie kan vinden. Verder mis ik zelfwerkzaamheid van jouw kant, welke in het topic naar voren komt, om de applicatie te ontwikkelen. Daarom gaat topic gaat dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 18-07-2004 13:34 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.