Toon posts:

[XP] Installatie voltooid niet, 0x0000007E error

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties:

Ik heb een computer met de volgende harde waren:
  • Supermicro P4SPA+ moederbord (Intel 865G chipset met Intel Graphics: specs)
  • 2x 512 PC3200 Buffalo RAM (Staat op de Supermicro memory recommendation list)
  • Intel Pentium IV 3ghz Prescott
  • 1x Western Digital Raptor 36gb (SATA)
  • 1x Maxtor Diamond Max Plus 160gb (SATA)
  • 1x Club3d Radeon 9700 (np) (Intel Graphics in Bios uitgeschakeld)
  • Antec Plus 1080 AMG kast met Antec Truepower 430 watt voeding
Op dit moment draait er probleemloos Windows 2000 professional SP4 op. Voor studie doeleinden echter probeer ik (via een nieuwe installatie: geen upgrade) Windows XP te installeren. Dit is de 2600 versie van MSDN (checked and debugged) zonder SP1 erin verwerkt.

Probleem:

Zodra ik de PC opstart en boot van CD, laad de setup alle benodigde bestanden. Echter op het moment dat de setup aankomt bij het "starting Microsoft Windows" (net voordat je de EULA moet bevestigen normaal gesproken) krijg ik een stop error (BSOD):

STOP: 0x0000007E (0x80000003, 0x809E53ED, 0xF79C9840, 0xF79C9540)

In de error wordt verder niet verwezen naar een specifiek apparaat wat dit veroorzaakt.

Wat ik al heb geprobeerd

Bij Microsoft is dit een redelijk bekend probleem (http://support.microsoft.com/?kbid=330182). Probleem kan liggen in hardware welke niet compatibel is met Windows XP, problemen met het RAM en/of USB devices/hubs.

Volgens Supermicro is het moederbord volledig XP compatible (http://www.supermicro.nl/support/resources/OS/OtherOS.cfm). Aangezien Windows 2000 foutloos draait twijfel ik hier ook niet aan.

In het Bios heb ik o.a. de volgende opties aangepast en getest: ACPI (aan en uit), MPS version control (1.1, 1.4 en uit gehad) en USB 2.0 Controller gedisabled.

Daarnaast heb ik geprobeerd de installatie te draaien zonder de Radeon en dus met onboard graphics aan. Er hangen geen apparaten aan de USB of seriele en parallele poorten.

Als laatste heb ik met Memtest86 en met de Windows Memory Diagnogtics het geheugen gechecked. Beide geven geen errors.

Iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Edit: foutje in tekst > ram tests geven geen errors

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 11:25 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Mischien kun je nog het volgende proberen:
• Alles afkoppelen wat niet van belang is: Netwerkkaarten, geluidskaarten USB keyboards/muizen. Als je Sound onboard is, dat in de BIOS uitschakelen.

• Als je meer dan 1 Bankje RAM hebt, haal er 1 uit.

Ik zou gewoon zo min mogelijk mogenlijkheid tot incopatibiliteit geven. Ik beh dit probleem ook een keer gehad, en heb toen ook alles afgekoppeld. Ik weet alleen niet of het dezelfde foutcode was.

Succes