Toon posts:

De perfecte kast voor OC'en rond de 500 incl psu

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een kast raden jullie mij aan om te kopen en wat voor een psu zal ik er bijin plaatsen ik wil met peltier gaan werken en met luchtkoeling wou ook wel met water maar ik gaat nog wel veel lang gamen dus dan is het risico te groot. nou ik hoor het wel oh ja het moet rond de 500,- zitten meer knaken heb ik er nu nog niet voor over.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00
Addtronics kasten

zie www.oc-shop.nl

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Misschien kan je beter een goedkopere kast kopen en er zelf wat extra fans in hangen (ook wat gaten boren maybe...)

Ben je wat goedkoper uit :9

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken ze van de oc shop vind ze alleen onwijs duur en er moet nog een psu in,, en ja dan leek mij een aopen een betere keus en dan gewooon zo'n dure psu erin,, maar goed in ieder geval bedankt voor de tip

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
http://www.ned-cool.nl

die antec kasten zijn wel goed...

Greetz

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb zelf een Aopen HX08, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeker een zwarte Antec 1030 bestellen (met de nodige casefans natuurlijk>:)) Die Antec dingen zijn :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Kast:
AOpen LX08:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/lx08_b.jpg

De PSU die erin zit is 300Watt en Athlon gecertificeerd dus goed genoeg, waarom zou je extra geld uit gaan geven dan?

Verder moet je onthouden dat de tools ook aardig duur zijn, gatenzaag is zo 80 piek en fans tikken ook lekker aan!

EDIT:
zie dat je met Peltier wil gaan werken. Dan kan ik je hetvolgende aanraden:
koop gewoon een Fulltower AOpen en hang je gewone dingen aan die PSU. Koop verder nog een losse 300Watt ATX voeding. Je kan ze die dan doorlussen zodat ze tegelijk aangaan. Daar kun je dan je Peltier aanhangen en eventueel je fans. Goedkope en goede oplossing.

maar succes met je project

Verwijderd

Ik zou een Inwin Q500 (www.in-win.com) nemen, wat onbekender dan Addtronics maar zeker mooier (meeste tweakers kennen in-win niet of hebben geen smaak ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com/icon/9905/big/q500.jpg

Kan je ook heel goed fans inbouwen!
Kost 199,- (pricewatch)

Daar zit een 235Watt PSU in, gooi maar gewoon weg, en koop apart een PSU, een Enermax (www.oc-shop.nl) 330Watt voor 172,- bijvoorbeeld, of een 431Watt (309,-).

Dan heb je standaard de BESTE PSU (!) en een supergeile kast!

Luister niet naar de andere tweakers, die zeggen gewoon blindelings Addtronics of AOpen :P

Koop zowiezo een Enermax voeding, is het zeker waard, veel beter dan een no-brand voeding die je bij een Addtronics/AOpen krijgt, reken er maar niet op dat je met een GeForce2 en meerdere HD's/CDRoms nog wat fans kan inbouwen, dat kan een no-brand voeding niet aan..

Verwijderd

lul niet zo slap man, ik heb een no-brand 300 watt voeding met 2 hd's 1 cd-rom, 1 fikker en nog 4 fans en heb _nergens_ last van, hardstikke stabiel met een athlon 500 @ 700 erin

Verwijderd

een fan gebruikt maar 0,05 watt ofzo dus waar sommige mensen over lullen dat snap ik oowk niet hoor..... en je kabels splitsen kun je oneindigend doen...

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 19:46 schreef iefje het volgende:
een fan gebruikt maar 0,05 watt ofzo dus waar sommige mensen over lullen dat snap ik oowk niet hoor.....
Mag ik even??? MWOAHAHAHAHAHAHAHA

Altijd leuk mensen die net doen of ze ergens veel verstand van hebben :) (en het dan niet blijken te hebben).

Een beetje case-fan gebruikt al zo 2,5 tot 3 watt op 12volt. Als je er daar dan een stuk of 6 van hebt en een peltier element erbij, dan zit je al heel snel aan 100 watt (12volt) enkel voor die dingen.

Een voeding kan wel 300 watt leveren, maar kan dat nooit alleen aan 12volt geven. Hij verdeelt dat vermogen over +12, -12, +5, -5 en 3,3 volt.

Als je dus al aan 100watt voor die koeling zit dan heb je al 8,3 ampere gebruikt. Een beetje 300 watt voeding zal ongeveer 10A aan kunnen op 12volt. Je hebt dan dus niet al teveel meer over.

Je kan dus ook eigenlijk beter naar het geleverde amperage van een voeding kijken bij de verschillende stroomsterktes, ipv je blind te staren op een getal als 300watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus ik was ook van plan een goede voeding te kopen denk die van de oc-shop van zekers 400 wat misschien die 500 watt wel, maar goed ik had het over de kasten ik weet dat een high tower beter is voor de lucht afvoer maar ik gaat zelf nog wel veel heen lan gamen en dan heb ik liever een kleinere kast misschien kan iemand mij tips geven wat een goede miditower is. Ik heb zelf een miditower gezien in de vorm van een nokia 8850 leek me erg leuk maar die lui konden er geen informatie over geven zucht, ik vind zelf ook i-mac clone kasten leuk maar kun je zo slecht vinden. laat maar horen wat jullie mij aanraden.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
A500 Miditower van Inwin is het beste wat ik ben tegengekomen. Heb nu een Q500 bigtower, die is iets smaller maar dus veel hoger. bij de A500 is de kast zo breed dat de voeding naast de cpu hangt. [hint] blowhole >:) [/hint]

tja, het is dat al m'n zooi er niet meer in past... :'( ik ga hem nu maar als server gebruiken want die kast die daar nu voor gebruikt wordt wordt veels te heet (mbm zegt 54:50:59 voor resp. cpu1:mobo:cpu2) en daar had ik met die A500 geen last van... :r

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1