Systeemkast te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 01:50

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Allereerst een goedemorgen :O

Sinds kort heb ik mijn pc weer gedownclocked om het het op 3.4 ghz niet meer stabiel werkte. Hij werkt nu dus weer op de standaardsnelheid (2.8 GHZ).

Nu valt me het volgende op: ik zie elke keer na flink gegamed te hebben veel te hoge temperaturen in de bios. Af en toe krijg ik een blauw scherm na een uurtje NBA LIVE 2004 spelen. Zodra ik dan reset en in de bios kom zie ik dat het in de kast bijna 55 graden is :D Mijn processor zit dan rond de 60 graden... Is dit een beetje normaal?

Ik heb 4 papstfans in hangen met een lage DBproductie.
Is het handig om andere koelers aan te schaffen? En misschien ook een andere CPUcooler?

Bij voorbaat bedankt!

(Specs, zie sig)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

PMG FAQ zegt genoeg denk ik

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En welke proc koeler heb je nu? Heb je bij het overklokken niet je Vcore (warning: me == OC noob :P ) omhoog gegooid en nu vergeten terug te zetten? Dat zou de hogere temp kunnen verklaren. Had je dit temp probleem ook toen @3,4 draaide

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Die 60ºC voor je proc is aan de hoge kant, maar niet té hoog....

55ºC als casetemp is wel erg hoog, je weet zeker dat dit klopt? je verbrand je hand dus ook meteen als je die in je kast houd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" en in die van Die-Hard Overclocking & Cooling wat betreft koeling :) Papst's zijn prima. Je moet wel een goeie airflow hebben en evt koelpasta gebruiken onder de CPU cooler.

Hou wel in je achterhoofd dat wanneer de omgevingstemperatuur hoger is, de PC ook warmer wordt ;)

FAQ-gevalletje en verkeerd subforum, dicht dus.

Dit topic is gesloten.