Toon posts:

(WINXP HOME) Ovislink Airwave router werkt niet via Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende aangeschaft:

een Ovislink Airwave router en een OVISlink PCMIA kaart. Dit alles wordt aangesloten op een Alcatel Speedtouch modem. Allereerst krijg ik met de laptop (wireless), geen verbinding met de router via het bijgeleverde configuratieadres. Dit terwijl alle instellingen goed staan ingesteld (ip en dns automatisch verkrijgen etc.). Ik kan wel gebruik maken van de netwerkmogelijkheden. Wifi werkt dus wel en de router doet dat in ieder geval goed.

Ik heb Wanadoo plus 1024 ADSL. Dit is ADSL via een PPTP VPN consutrctie. Dit staat geïnstalleerd op de andere (niet draadloos aangesloten computer). Deze maakt alleen contact vai internet als ik inbel (met dezelfde gegevens als direct op de Acatel) op de router met alle gegevens erbij.

Hoe kan ik het zorgen dat mijn laptop ook internet krijgt? Ik heb alles geprobeerd, zelfs een Computerdokter laten komen, deze kwam er ook niet uit. Ik heb zelf rdelijk veel kennis van computers. Alvast bedankt!

Verwijderd

Je TS is niet echt duidelijk, wat werkt er nou niet? Alles achter je router of alleen het wireless gedeelte? Je krijgt wel een ip e.d. via de wireless / lankant?

Wat heeft deze zgn. computerdokter allemaal uitgehaald. Vaak doen van die handige kennissen meer kwaad dan goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:28:
Je TS is niet echt duidelijk, wat werkt er nou niet? Alles achter je router of alleen het wireless gedeelte? Je krijgt wel een ip e.d. via de wireless / lankant?

Wat heeft deze zgn. computerdokter allemaal uitgehaald. Vaak doen van die handige kennissen meer kwaad dan goed ;)
Ik kan via de laptop niet via wifi op internet. Wifi werkt wel, want ik kan namelijk contact krijgen via wifi met de andere computer. Internetten via de router werkt ook, alleen maar op de andere PC, en ik moet dus nog wel inbellen op de router zoals dat ging met de ADSL modem.

Zo wat duidelijker ;)? Het is een zeer gecompliceerde situatie dus vandaar ;)