Remote control voor de Pc.

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik zoek een mooie afstandsbediening voor de pc, mijn budget is ongeveer 25 euro.

Nu lag er bij de informatique de pinnacle pctv remote controller voor 17 euro.
Is die nu ook te gebruiken zonder dat je ook de tv-kaart hebt??

En welke afstandsbediening raden jullie mij anders aan??

Zoeken op google is geen doen want ik krijg alleen maar bogus results en de pricewatch vind niks intressants. (5,6 miljoen resultaten)

[ Voor 4% gewijzigd door Dekaasboer op 18-07-2004 00:10 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Tja, dan heeft je pc wel een laser nodig met een programma die het signaal vertaald en omzet. Vroeger had ik een creative cd-rom speler met een afstandsbediening. Goeie oude tijd! _/-\o_

• Dekaasboer
Hmm, maar zijn er niet gewoon pakketjes te koop met een reciever en een bediening??
Software is niet eens nodig want das freeware te krijgen voor winamp.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
een ATi Remote Wonder of Remote Wonder II, alhoewel die dingen best moeilijk in Nederland verkrijgbaar zijn. Ikzelf heb de eerste. Best goed instelbaar, je hebt er geen ATi-videokaart voor nodig, werkt via USB.
Al is het bereik bij mij niet echt geweldig, maar dat ligt volgens mij aan mijn opstelling, want ik hoor ook verhalen van mensen die er 15m mee halen.

bij www.inkoopacties.net worden ze nog wel eens aangeboden (lees daar eerst de faq), kans bestaat dat je lang moet wachten.

EDIT:
op http://remotew.free.fr/plugins.htm zijn heel veel plugins voor de remote wonder te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 18-07-2004 00:22 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Januszjes schreef op 18 juli 2004 @ 00:14:
Tja, dan heeft je pc wel een laser nodig met een programma die het signaal vertaald en omzet. Vroeger had ik een creative cd-rom speler met een afstandsbediening. Goeie oude tijd! _/-\o_
Dat zou best kunnen maar als je dat al als een nieuw pci apparaat moet installeren zullen die kosten allicht hoger uitpakken dan de 25 euro die jij voor ogen had ;)
Wat je ook kan doen is de bende bedienen met een draadloos toetsenbord. Doe ik ook wel eens als ik in bed lig met toetsenbord naast me. Moet je wel van die sneltoetsen hebben!

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 18-07-2004 00:24 ]

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 01:22
ik heb zelf een pinnacle remote (toevallig bij me tvkaart gehad)
en de ir reciever sluit je aan op de com poort en daarbij kunnen alle denkbare remote proggies gewoon mee werken want ze herkennen allemaal de pinnacle remote :D
en je kan met die reciever ook gewoon andere remotes gebruiken (bijv die van je tv/stereo)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

lasermen schreef op 18 juli 2004 @ 00:24:
ik heb zelf een pinnacle remote (toevallig bij me tvkaart gehad)
en de ir reciever sluit je aan op de com poort en daarbij kunnen alle denkbare remote proggies gewoon mee werken want ze herkennen allemaal de pinnacle remote :D
en je kan met die reciever ook gewoon andere remotes gebruiken (bijv die van je tv/stereo)
Voor 25 doekoes vast niet.

• lasermen
Januszjes schreef op 18 juli 2004 @ 00:25:
[...]

Voor 25 doekoes vast niet.
Oh ze zeggen dat je precies de zelfde remote krijgt als die bij de pctv tv kaarten krijgt.
En die ik hier toevallig heb werkt op die manier en lijkt mij dat pinnacle niet 2 andere systemen gaat gebruiken voor wat uiteindelijk het zelfde product is.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:16
www.streamzap.com

Werkt goed. Wel iets meer dan 25 pleuro's.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• lasermen
heb je toevallig misschien een Sony Ericsson telefoon en een bluetooth adaptor?
dan kan je met het programma pc control je pc aansturen

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
OnTracK schreef op 18 juli 2004 @ 00:21:
een ATi Remote Wonder of Remote Wonder II, alhoewel die dingen best moeilijk in Nederland verkrijgbaar zijn. Ikzelf heb de eerste. Best goed instelbaar, je hebt er geen ATi-videokaart voor nodig, werkt via USB.
Al is het bereik bij mij niet echt geweldig, maar dat ligt volgens mij aan mijn opstelling, want ik hoor ook verhalen van mensen die er 15m mee halen.

bij www.inkoopacties.net worden ze nog wel eens aangeboden (lees daar eerst de faq), kans bestaat dat je lang moet wachten.

EDIT:
op http://remotew.free.fr/plugins.htm zijn heel veel plugins voor de remote wonder te krijgen
4launch.nl heeft em voor 21 ofoz

• Dekaasboer
Informatique heeft hem voor 30 en daar kan ik te voet naar toe, ik denk dat ik dat maar doe.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bij Computerland kan je een ATi Remote Wonder kopen voor 19euro. Niet alle filialen hebben ze op voorraad alleen. Kheb er ook een, icm. een All in wonder kaart. Echt superding :)
Pagina: 1