[steam/cs] vreemd soort 'lag'

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
en ik heb lag tussen haakjes gezet, omdat het dus niks met lag te maken heeft waarschijnlijk.

het zit zo:
ik vond me steam install best kut (verkeerde models geinstalleerd enzo) dus ik wilde steam er ff opnieuw op zetten

zo gezegt, zo gedaan, en ik dacht dat het nog gewoon goed zou lopen

maar niets is minder waar, want direct de eerste keer dat ik (na me settings weer goed te hebben gezet) ging spelen viel me het vogende op.
Op elke server waar ik op speel raak ik niks. Dit is al raar, want daarvoor ging het gewoon goed.

nu viel het me op dat soms (lees random 1x in de 2-5 seconden) ik in de game een stukje 'terug' word gezet.
ik loop dus bijv. een stukje naar voren en dan opeens sta ik een heel klein stukje verder naar achter als dat ik eerst stond. dit heb ik ook als ik naar rechts en links strafe of achteruitloop.

nu valt het niet zo op in lompe rushmaps, maar als ik in een long-range gevecht zit, en denk cover te hebben en dan opeens terug gezet word midden in de vuurlinie is dit best lastig.

nog erger is, dat ik soms heb dat me beeld even freezed. en dan gaat ook dat weer niet normaal, maar als volgt:
als ik me bijv. omdraai naar (dus alleen met muis) dan stop ik daar voor een paar ms mee, en mis ik een framepje of wat. dit lijkt dan alsof me computer met iets bezig is, waardoor de fps opeens heel ff dropt. MAAR!
nu is het lullige ik mis ook me input devices voor een paar ms.
dit houd dus in dat ik met bijv. een preciese halve draai, opeens een paar ms mis, en dan maar een kwart slag gedraait ben.
ook dit is uitermate vervelend. :(

ik heb me rates allemaal precies hetzelfde staan als bij me vorige steam install, nl:
rate 25000
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30
nu heb ik het ook op lan games, dus moet ik eigenlijk de mogelijkheid van een slechte verbinding uitsluiten.

verdere specs van me systeem:
Asus a7n8x
XP2600+
512mb ram
GF3Ti200 (de 128mb versie)
nieuwste drivers geinstalleerd, en ook oude geprobeerd, maar dit lost niets op.

ik heb al eens naar me draaiende processen gekeken, en er was niks dat veel cpu gebruikte. ook geen rare apps draaien die I/O aanspreekt ofzo, dus dat kan het ook niet zijn.

verder heb ik ook niks aan me pc veranderd behalve steam er opnieuw opgezet, dus ik zou toch denken dat het daar aan lag.
ik heb verder me hdd al voledig gedefragmenteerd en memtest gedraait, maar ook daar lag het niet aan.

kent iemand dit probleem of heeft misschien iemand een oplossing? ik kan nou helemaal geen cs meer doen :'( *snik*

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Wat zegt net_graph ? heb je choke en loss, hoe reageert je net_graph 1 op zon moment dat je hangt? heb je een firewall? (deze problemen komen percies overeen zoals de problemen die ik gehad heb => oorzaak: firewall)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:12:
Wat zegt net_graph ? heb je choke en loss, hoe reageert je net_graph 1 op zon moment dat je hangt? heb je een firewall? (deze problemen komen percies overeen zoals de problemen die ik gehad heb => oorzaak: firewall)
zoals ik dus gezegt heb:
ik heb verder niks aan me systeem veranderd, dus dit kan het allebij niet zijn
verder is netgraph gewoon normaal, geen loss, geen choke, ping van 40 grafiekje is gewoon redelijk rechte groene lijn

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Heb je het ook als je in offline modus speelt, bv tegen bots of zo :x (of bedoel je daarmee lan)...