Toon posts:

Barebone Shuttle oid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik aan het uitzoeken wat voor nieuwe machine ik ga aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op een barebone van Shuttle of eigenlijk viel mijn oog meer op de afmetingen ervan.
Ik ben verre van een computerkenner vandaar dat ik met de volgende vraag kom:
Zijn er nadelen verbonden aan zo´n soort systeem? Kan me voorstellen dat het iets anders is dan een `gewone` computer. Zijn er bijvoorbeeld beperkingen, snelheid veel lager, beperktere geluids- of grafische kaarten enz enz, alle ideeen zijn welkom.
Ik zal hem gebruiken om de standaard MS programma´s te draaien en eveneens AutoCad (ook renderen van 3D tekeningen) en Adobe writer. Games zijn van minder belang.
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

Duinkonijn

Huh?

het is meer het energie verbruik waar je rekening mee moet houden...

het is een zwakke voeding dus je moet goed kijken wat voor interne hardware je er instopt

snelheid is geen punt hij ondersteund de nieuwste Intel /amd processors.

maar je agp is max 4x dacht ik

[ Voor 26% gewijzigd door Duinkonijn op 18-07-2004 00:12 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Vaak kan er geen AGP-videokaart in, hoewel er modellen zijn waarbij het wel kan. Verder is het aantal PCI-sloten vaak beperkt tot 1 of 2, ook niet erg wegens de werkelijke massa aan onboard-functionaliteit die er vaak in zit. Vaak zit er een kleine voeding in, meestal 150 of 200 Watt, dat lijkt erg eng, maar valt in de praktijk reuze mee.

Wat ik verder belangrijk vind is wat men heeft gedaan om het geluid te beperken. Zelf heb ik een Asus-Pundit, en daar is dat goed bij gelukt, nagenoeg onhoorbaar, of je moet echt je oor er tegenaan leggen.

Een groot voordeel van een barebone is dat een systeem redelijk goedkoop is samen te stellen, verder is het systeem bijzonder stabiel te noemen doordat een aantal zaken van te voren al meteen dik in orde zijn, het komt veelal neer op het monteren van een HDD, Optical, CPU, geheugen, en vervolgens gaan met de banaan.

Dan is er nog iets van verwachtingen die je van het systeem hebt. Voor de meeste office-applicaties voldoet het in ieder geval ruimschoots, voor CAD-CAM ben je vooral afhankelijk van geheugen en CPU, ik dacht wat minder van de videokaart?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 20:57

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:59:
Vaak kan er geen AGP-videokaart in, hoewel er modellen zijn waarbij het wel kan. Verder is het aantal PCI-sloten vaak beperkt tot 1 of 2, ook niet erg wegens de werkelijke massa aan onboard-functionaliteit die er vaak in zit. Vaak zit er een kleine voeding in, meestal 150 of 200 Watt, dat lijkt erg eng, maar valt in de praktijk reuze mee.

Wat ik verder belangrijk vind is wat men heeft gedaan om het geluid te beperken. Zelf heb ik een Asus-Pundit, en daar is dat goed bij gelukt, nagenoeg onhoorbaar, of je moet echt je oor er tegenaan leggen.

Een groot voordeel van een barebone is dat een systeem redelijk goedkoop is samen te stellen, verder is het systeem bijzonder stabiel te noemen doordat een aantal zaken van te voren al meteen dik in orde zijn, het komt veelal neer op het monteren van een HDD, Optical, CPU, geheugen, en vervolgens gaan met de banaan.

Dan is er nog iets van verwachtingen die je van het systeem hebt. Voor de meeste office-applicaties voldoet het in ieder geval ruimschoots, voor CAD-CAM ben je vooral afhankelijk van geheugen en CPU, ik dacht wat minder van de videokaart?
In de Aopen EZ65 biedt ruimte voor zowel een pci of agp-kaart. de AGP doorvoor is gewoon 8x. 200W kan best behoorlijk wat leveren. Alleen zou ik er niet de zwaarste videokaart ingooien waarvoor een extra voedingskabel nodig is. Dat zou namelijk wel eens te veel kunnen vreten. Mijn volgende pc wordt absoluut een shuttle/barebone. Ik vind het geweldige apparaatjes O+

/dev/null