Ik heb een software raid 5 in mijn systeem
11 schijven van 160gig dit werkt goed maar niet zonder kleine problemen
de raid5 schijf is behoorlijk langzaam en vertraagd mijn systeem behoorlijk als ik hem aan spreek
ook kan ik niet meerdere grote lees/schrijf acties tegelijk doen het systeem hangd dan bijna en heel soms krijg ik een delay schrijf fout
niet dat ik dat meerdere schrijfacties wil doen (defrag problemen je wil een 1.5Tb schrijf niet difragmenteren)
niet dat dit een zeer groot probleem is hij word namelijk als film, mp3 en data opslag schijf gebruikt
alleen wat ik mij afvraag is waar de grootste bottleneck licht
de problemen war het aan kan liggen zijn volgens mij
1 PCI bus er gaat gewoon teveel data over de bus zo dat hij het niet kan bijhouden
2 CPU is te langzaam (geen HT)
3 het zijn gewoon teveel schijven voor software raid5
4 ? misschien wat anders
systeem
p4 2.4 533
intel 865 mobo
512mb mem
3 x pci raid controller
11 x 160gig in raid5
2 x 120gig stripe
1 x 80gig C:\
1 cd-rom
11 schijven van 160gig dit werkt goed maar niet zonder kleine problemen
de raid5 schijf is behoorlijk langzaam en vertraagd mijn systeem behoorlijk als ik hem aan spreek
ook kan ik niet meerdere grote lees/schrijf acties tegelijk doen het systeem hangd dan bijna en heel soms krijg ik een delay schrijf fout
niet dat ik dat meerdere schrijfacties wil doen (defrag problemen je wil een 1.5Tb schrijf niet difragmenteren)
niet dat dit een zeer groot probleem is hij word namelijk als film, mp3 en data opslag schijf gebruikt
alleen wat ik mij afvraag is waar de grootste bottleneck licht
de problemen war het aan kan liggen zijn volgens mij
1 PCI bus er gaat gewoon teveel data over de bus zo dat hij het niet kan bijhouden
2 CPU is te langzaam (geen HT)
3 het zijn gewoon teveel schijven voor software raid5
4 ? misschien wat anders
systeem
p4 2.4 533
intel 865 mobo
512mb mem
3 x pci raid controller
11 x 160gig in raid5
2 x 120gig stripe
1 x 80gig C:\
1 cd-rom