Hoi,
Ik heb vandaag Debian opnieuw op m'n server geinstalleerd en uiteindelijk na erg veel moeite de 2.6.7 kernel geinstalleerd.
Nu heb ik dat allemaal werkend, maar ik krijg tijdens het opstarten wat foutmeldingen:
en een stukje later:
en weer een stukje later:
Het gaat dus om die laatste regel elke keer. Het lijkt allemaal verder goed te zitten, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar die foutmelding over gaat. Is er een manier waarop ik kan ontdekken wat het OS precies probeert te mounten?
/dev/hda3 is mijn '/' partitie, en alle andere partities lijken allemaal goed gemount te zijn. Dus ik denk dat het OS iets extra's wil mounten oid
Ik heb vandaag Debian opnieuw op m'n server geinstalleerd en uiteindelijk na erg veel moeite de 2.6.7 kernel geinstalleerd.
Nu heb ik dat allemaal werkend, maar ik krijg tijdens het opstarten wat foutmeldingen:
code:
1
2
| INIT: version 2.85 booting mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on tmpfs, or too many mounted file systems |
en een stukje later:
code:
1
2
3
| fsck 1.35 (28-Feb-2004) /dev/hda3: clean, 5563/977280 files, 37771/1953905 blocks mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on tmpfs, or too many mounted file systems |
en weer een stukje later:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Mounting local filesystems... /dev/hda1 on /boot type ext2 (rw) /dev/hda5 on /usr type ext2 (rw) /dev/hda6 on /var type ext2 (rw) /dev/hda7 on /home type ext2 (rw) Cleaning /tmp /var/run/lock. mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on tmpfs, or too many mounted file systems |
Het gaat dus om die laatste regel elke keer. Het lijkt allemaal verder goed te zitten, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar die foutmelding over gaat. Is er een manier waarop ik kan ontdekken wat het OS precies probeert te mounten?
/dev/hda3 is mijn '/' partitie, en alle andere partities lijken allemaal goed gemount te zijn. Dus ik denk dat het OS iets extra's wil mounten oid
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs