[fetchmail] system daemon en accounts in homedir

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik wil fetchmail voor verschillende gebruikers laten draaien. Dat heb ik nu geregeld door alle accounts in /etc/fetchmailrc te definieren. Dit heeft als voordeel dat fetchmail voor iedereen meteen bij de start van het systeem draait. Nadeel is dat de acounts niet door de gebruikers zelf beheert kunnen worden.
Als je de acounts in ~/.fetchmailrc definieert kunnen de gebruikers hem zelf beheren, maar worden de accounts niet door een systeemwijde fetchmail daemon gechecked.
Ik zou willen dat de systeemwijde fetchmaildaemon de accounts in de diverse ~/.fetchmailrc files checkte. Is dit mogelijk met fetchmail? Ik heb het zelf niet kunnen vinden in de docs, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien. Een suggestie voor een alternatief voor fetchmail is eventueel ook welkom.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

raswic

It is I

Misschien kan je iets dergelijks met een crontab-job instellen.
Je maakt dan een system-wide crontab en daar laat je via "su <user> fetchmail" de lokale .fetchmailrc uitvoeren.
Door gebruik te maken van su bouw je ook weer een stukje veiligheid in. ;) De job draait dan als de desbetreffende user.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Dit is inderdaad een mogelijkheid, maar wel een beetje slordig. Fetchmail wordt zo iedere keer opnieuw gestart, terwijl hij ook als daemon kan draaien. Dat zou je natuurlijk kunnen bereiken met een init scriptje, maar dan heb je nog steeds een daemon per user.
Misschien toch me beste oplossing..