Powerstrip: custom resoluties aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Mijn panasonic AE500 in combinatie met een 9800 en DVI uitgang heeft mij menig uur achter de pc laten doorbrengen.
Alhoewel bepaalde resoluties nu goed werken (720p) zou ik toch graag voor spelletjes alle gangbare resoluties willen kunnen draaien.
Spellen starten vaak op in een lage resolutie waardoor de beamer het signaal niet meer accepteert.

Nu heb ik uit de presets van Powerstrip 640*480 getest en die werkte goed.
Maar de 800*600 en 1024*768 resolutie werken weer niet. Geen nood, achterin de handleiding van de panasonic staat een tabel
met de horizontale kHz en verticale Hz frequenties. Eitje zou je zeggen.

Het probleem echter:

zodra ik de horizontale kHz wil veranderen, verandert de verticale Hz mee. En vice versa.Ik kan dus niks onafhankelijk van elkaar instellen omdat ze afhankelijk van elkaar zijn.

Is er een simpele manier om deze 2 te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
hehe, wat vast staat is de maximale scan frequentie van je monitor. Dit is bijv 110 KHz. Dan bije en bepaalde resolutie is er een formule om de maximale verversings frequentie te halen. iets van scan/resolutie ofzo. Ze zitten dus aan mekaar verbonden. Daar heeft dat programma niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
roedie schreef op 17 juli 2004 @ 23:27:
hehe, wat vast staat is de maximale scan frequentie van je monitor. Dit is bijv 110 KHz. Dan bije en bepaalde resolutie is er een formule om de maximale verversings frequentie te halen. iets van scan/resolutie ofzo. Ze zitten dus aan mekaar verbonden. Daar heeft dat programma niets mee te doen.
Mmmm maar is die verticale Hz hetzelfde als verversingsfrequentie?

Maar goed, ik heb op die DVI uitgang een standaard monitor ingestalleerd (in werkelijkheid zit de beamer erachter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
roedie heeft gelijk. Met de horizontale maximale refreshrate kun je alle verticale maximale refreshrates eigenlijk berekenen.

Bij een maximale horizontale refreshrate van bijvoorbeeld 96kHz kun je bij een resolutie van 1600x1200 maximaal 80Hz draaien. (96000 / 1200 = 80) [horizintale refreshrate in hz / aantal verticale pixels = maximale verticale refreshrate]

als je dan dus de verticale veranderd zal de horizontale ook mee veranderen omdat hij ervan afhankelijk is.

EDIT:
maar waarom wil je ze eigenlijk ontkoppelen? je moet de verticale gewoon altijd op 60Hz zetten bij een LCD beamer.

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 17-07-2004 23:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
OnTracK schreef op 17 juli 2004 @ 23:37:
roedie heeft gelijk. Met de horizontale maximale refreshrate kun je alle verticale maximale refreshrates eigenlijk berekenen.

Bij een maximale horizontale refreshrate van bijvoorbeeld 96kHz kun je bij een resolutie van 1600x1200 maximaal 80Hz draaien. (96000 / 1200 = 80) [horizintale refreshrate in hz / aantal verticale pixels = maximale verticale refreshrate]

als je dan dus de verticale veranderd zal de horizontale ook mee veranderen omdat hij ervan afhankelijk is.

EDIT:
maar waarom wil je ze eigenlijk ontkoppelen? je moet de verticale gewoon altijd op 60Hz zetten bij een LCD beamer.
Bedankt voor de uitleg.
Waarom ik ze wil ontkoppellen?
Voor mij ligt een tabel in het boekje van de beamer en daar staan de horizontale en verticale waardes in. Als je de resoluties van die tabel wilt draaien moet je perse de daarachter geplaatste waardes gebruiken.

En deze waardes zijn dus vaak zo dat ze niet te gebruiken zijn zonder dat je de boel ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel al een driver geinstalleerd voor je Panasonic ipv PnP of default monitor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
; Panasonic PT-AE500 driver - custom euss

[Version]
Signature = "$CHICAGO$"
Class     = Monitor
ClassGUID = {4d36e96e-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider  = %MFG%

[Manufacturer]
%MFG%     = MonMfg

[MonMfg]
%MODEL%   = Mon.Install,Monitor\AE500

[Mon.Install]
DelReg    = DEL_CURRENT_REG
AddReg    = Mon.AddReg,RES,DPMS

[Mon.AddReg]
HKR,"MODES\1280,1024",Mode1,,"30.0-70,50-87,+,+"

[DEL_CURRENT_REG]
HKR,MODES
HKR,,MaxResolution
HKR,,DPMS

[RES]
HKR,,MaxResolution,,"1280,1024"

[DPMS]
HKR,,DPMS,,1

[Strings]
MFG       = "Panasonic"
MODEL     = "AE500"
copy/paste in tekstbestand, bewaren als AE500.inf en aanwijzen als monitor driver

Refreshrates zijn ALTIJD aan elkaar gekoppeld op basis van de bandbreedte (refreshranges en max resolutie). Maak een extra resolutie aan met Powerstrip, doe Reclock voor de bijpassende refreshrates en klaar (als het goed is).

Zie ook: Custom resolutions AE500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:40:
Heb je wel al een driver geinstalleerd voor je Panasonic ipv PnP of default monitor?
[code]; Panasonic PT-AE500 driver - custom euss
Refreshrates zijn ALTIJD aan elkaar gekoppeld op basis van de bandbreedte (refreshranges en max resolutie). Maak een extra resolutie aan met Powerstrip, doe Reclock voor de bijpassende refreshrates en klaar (als het goed is).

Zie ook: Custom resolutions AE500
Thanks!!!

Vanavond als het donker is gelijk testen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat weten als het lukt, zou graag het verschil eens willen zien tussen DVI en VGA (met mijn eigen ogen op mijn eigen projector in mijn eigen HT).

Maar kan je powerstrip eigenlijk als een soort van freeware gebruiken, ik heb namelijk geen zin om om de 2 weken een format te doen om de kost te besparen. En nee, ik heb geen Visa of zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Powerstrip blijft altijd "geldig", alleen moet je telkens vijf seconden wachten voordat je het kan gebruiken. Maar je hoeft een resolutie maar 1 keer in te stellen en hij blijft de hele tijd staan

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:51:
Laat weten als het lukt, zou graag het verschil eens willen zien tussen DVI en VGA (met mijn eigen ogen op mijn eigen projector in mijn eigen HT).

Maar kan je powerstrip eigenlijk als een soort van freeware gebruiken, ik heb namelijk geen zin om om de 2 weken een format te doen om de kost te besparen. En nee, ik heb geen Visa of zo iets
Idd, tijdens het opstarten krijg je de daily tips altijd in beeld en moet je 5sec wachten. Verder werkt alles perfect, en dat vind ik erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:51:

Verschil schijnt niet schrikbarend te zijn. DVI schijnt wel wat gehyped te zijn.
Pagina: 1