Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om mijn Mag-Lite™ te modificeren tot een oplaadbare. Electronisch gezien gaat dit wel goedkomen, maar ik vraag me even af hoe ik het beste de laadstrips kan verbinden met de oplaadbare accu's.

Deze maglite heb ik: (4D CELL)
Afbeeldingslocatie: http://www.maglite.com/images/dcell4_black.jpg

En maglite heeft zelf dit bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.maglite.com/images/rechargeable.jpg

Iemand tips / input?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik neem aan dat je dus een soort docking station wilt maken.

Ik zou pinnetjes nemen als ik jouw was, gewoon stalen ringen ertussen gaat niet want die gelijden dan naar de rest van de casing. Pinnetjes kun je weer isoleren met rubberen ringetjes.

Vervolgens geisoleerde koperdraad , 1 naar de bovenkant van de bovenste batterij kan je bijv. solderen aan een ijzeren plaatje en die klem zetten op de bovenste batterij (zorg eer dat ie de casing niet aanraakt) De andere draad verbind je dan gewoon aan die veer aan de onderkant.

[ Voor 49% gewijzigd door Dekaasboer op 17-07-2004 22:41 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

of gewoon zo'n oplaadbare "lenen" van een politieagent

ik zou aan de onderkant iets van een gaatje boren (als je er doorheen komt) en daar iets van 3,5mm jack (kleine koptelefoon aansluiting) of iets dergelijks in monteren. (kun je aan de binnenkant de ruimte voor je reserve lampje gebruiken)

maar ff voor de nieuwsgierigheid: hoe ga je dat electronisch aanpakken? heb ik 't mis als ik denk dat een simpel transformatortje op de juiste manier aangesloten het werk al doet??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:23:
of gewoon zo'n oplaadbare "lenen" van een politieagent

ik zou aan de onderkant iets van een gaatje boren (als je er doorheen komt) en daar iets van 3,5mm jack (kleine koptelefoon aansluiting) of iets dergelijks in monteren. (kun je aan de binnenkant de ruimte voor je reserve lampje gebruiken)

maar ff voor de nieuwsgierigheid: hoe ga je dat electronisch aanpakken? heb ik 't mis als ik denk dat een simpel transformatortje op de juiste manier aangesloten het werk al doet??
ja, dan kun je namelijk makkelijk je batterijen overladen.. de goede laders kijken naar de spanning van de batterijen wanneer ze vol zijn, de mindere werken met een timer, waarna ze over gaan op druppelspanning (een lage spanning om het leeglopen van een NiMH cel tegen te gaan)

Verwijderd

Isolatiering en daarop 1 contactring voor je plus pool. De minpool is namelijk de casing zelf ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 16:08:
[...]

ja, dan kun je namelijk makkelijk je batterijen overladen.. de goede laders kijken naar de spanning van de batterijen wanneer ze vol zijn, de mindere werken met een timer, waarna ze over gaan op druppelspanning (een lage spanning om het leeglopen van een NiMH cel tegen te gaan)
Een gewone goede lader is ook wel aan te sluiten hoor :) Als je een modelbouw lader hebt dan kan je zelfs heel makkelijk twee draadjes van de lader naar de mag-lite laten lopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1