Toon posts:

[XP] Automatiseren van een HomeTheatre PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een van mijn PC's staat win XP prof. Aangezien die PC vrijwel alleen gebruikt wordt als HTPC zou ik graag een aantal simpele commando's standaard in die PC willen krijgen. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen :(

Het is dus zo dat die PC eigenlijk enkel dient voor het afspelen van Divx'jes en DVD's, maar het is vooral bij het eerste dat ik een aantal simpele stapjes zou willen hebben.

Ik gebruik een ATI remote wonder, hierop kan je een aantal knoppen programeren om een bepaald programma te laten lopen. Nu zet ik mijn filmpjes in de map c:\film (orgineel hé). Ik zoek dus een soort van programmaregel dat ik automatisch die map kan openen, ik kan geen snelkoppeling openen, een dosprompt zou lukken, maar het is de bedoeling om gewoon een "explorer" venster te krijgen met daarin de inhoud van die map.

Het is ook zo dat als ik een CD-rom insteek met een filmbestand dat het de bedoeling is de inhoud naar diezelfde map te kopiëren. Met XP krijg je altijd een aantal mogelijkheden wat je juist wilt doen met de nieuwe CD (speel de films af met BS-player en dus niet met mediaplayer), dus indien het mogelijk is om de volledige inhoud naar de map c:\film te kopieren zonder dat ik daarvoor iets zou moeten doen zou dat leuk zijn.

Dus 1, via een simpel commando de map c:\film openen (dus geen snelkoppeling)
en 2 indien er een CD-rom met een Avi en srt bestand in de pc wordt gestopt de inhoud naar de map c:\film kopiëren
Zoals altijd is het moeilijker om uit te leggen wat ik juist wil hebben, maar ik waag het er maar op.

Alle hulp, tips en hints zijn meer dan welkom

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd/gedaan/gemaakt/bedacht/gezocht/etc om dit probleem op te lossen? :)

Verder - heel GoT staat vol met simpele vraagjes - ik pas dus eventjse je topic titel aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, (had eerst wat zitten zoeken, maar deze PC liep vast en moest rebooten) Zoals eerder gezegd, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen zoeken

Maar dat wil niet zeggen dat ik stil zit

Eerst van al had ik een bat file gemaakt, maar dat deed niet wat het zou moeten. aangezien dat dan een dos venster opent. Maar dat kan ook aan mijn ondertussen vergeten kennis liggen

Ten tweede heb ik op de HTPC allerlei mogelijkheden gezocht zoals het openen van allerlei soorten bestanden om uiteindelijk met 1 druk op de knop het gewenste resultaat te bekomen. Maar dat wou allemaal niet lukken

En bedankt voor de topictitel wat te wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
Tijd voor een klein schopje.

Niemand een suggestie?

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bekijk eens www.myhtpc.net (een soort front-end voor het afspelen van muziek, dvd's, divx, en veel meer), zoek ook eens op dit forum op myhtpc.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05

Nik

Dat ziet er heel strak uit! Ik ga eens even kijke of het wat is. Ik heb ook interesse in dit soort dingen.
Best of all, myHTPC is free*
8) _/-\o_

Oke dir programma werkt HEERLIJK! Ik heb het toegevoegd aan mijn opstart lijst, dus het wordt vanzelf opgestart! Ik zocht al tijden naar zo'n programma, overzichtelijk, én goed leesbaar op de TV!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 1000x DANK Calculon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Nik op 19-07-2004 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Calculon schreef op 19 juli 2004 @ 00:23:
Bekijk eens www.myhtpc.net (een soort front-end voor het afspelen van muziek, dvd's, divx, en veel meer), zoek ook eens op dit forum op myhtpc.
Ziet er niet slecht uit, ben al de hele voormiddag bezig met de config ervan. Tot nu toe werkt er eigenlijk nog niets hoe het zou moeten (behalve het weerbericht ;))

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

xp heeft de mogelijkheid om wanneer een removable medium (lees externe HD of CD of van die kaartjes die uit camera's,pda's of gsms komen) een actie te doen. wat is er dan moeilijker om via een registry tweak ofzo een bat bestand te starten wat via een .bat bestand:
1) elk externe medium afgaat (error c.q goto next drive maniertje)
2) *.* copieert naar c:\<aangewezen locatie)

elk prog heeft wel een dos CLI (Command Line Interface) waarbij je een aantal switches en opdrachten kan geven. zoals prog.exe /s /t <bestandsnaam> ofzo ..

wat let je om bv met wat bat bestanden en mappen d.m.v exstentie een aantal opdrachten te geven ?
2)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij eens wat tips geven wat er dan juist moet instaan.

Ik weet dat het kan (maar ja, alles kan), maar wat moet er dan juist in de bat staan?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 15:50:
Kan je mij eens wat tips geven wat er dan juist moet instaan.

Ik weet dat het kan (maar ja, alles kan), maar wat moet er dan juist in de bat staan?
tja heb je wel eens met batch-scripting gewerkt ?

ik denk dat je hier zoeken op got op .bat veel kan vinden.

voor de rest kan je het best met loops enzo dergelijke werken.

een .bat script werkt regel voor regel als je het eerst groot doet kan je later aan het verkleinen werken en sneller maken. zorg maar eerst dat het werkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 19-07-2004 16:43 . Reden: url zag je niet :( ]

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
voor alles te kopieren is het makkelijk. Het automatisch starten gewoon afleggen en dan

een copy e:\*.* c:\film does the trick. Maar automatisch dat commande laten uitvoeren is eigenlijk minder belangrijk

Zou vooral graag met 1 druk op de knop de map film willen openen. Dus een Exe of bat voor de map film in een explorer venster openen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:25:
voor alles te kopieren is het makkelijk. Het automatisch starten gewoon afleggen en dan

een copy e:\*.* c:\film does the trick. Maar automatisch dat commande laten uitvoeren is eigenlijk minder belangrijk

Zou vooral graag met 1 druk op de knop de map film willen openen. Dus een Exe of bat voor de map film in een explorer venster openen
code:
1
2
@ECHO OFF
"%systemroot%/explorer.exe" C:\film

Zet dat in een .bat bestandje :)

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:49
Der was geloof ik al een keer een topic geweest waarin een gast beschreef hoe hij z'n pc had getuned zodat je in minimale stappen je filmpjes kon bekijken.
Kben dat topic alleen ff kwijt.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05

Nik

Jammer dat dat ene programma (zie hier boven ergens waar ik zo dankbaar voor was :P) geen "Games" knopje heeft :p Want dan start hij ook nog eens mijn spellen op :D (gewoon laten linken naar een game dir, die snelkoppelingen uit kan voeren ofzo, zou wel heel leuk zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op 19 juli 2004 @ 17:28:
[...]

code:
1
2
@ECHO OFF
"%systemroot%/explorer.exe" C:\film

Zet dat in een .bat bestandje :)
Eeuwige d(r)ank voor jou _/-\o_

En ook aan al de rest

• vso
  • Niet online

vso

tja...

dimitio schreef op 19 juli 2004 @ 17:53:
Der was geloof ik al een keer een topic geweest waarin een gast beschreef hoe hij z'n pc had getuned zodat je in minimale stappen je filmpjes kon bekijken.
Kben dat topic alleen ff kwijt.
zoek onder andere hier
zoek op GOT daarnaast Als je op google zoekt heb je genoeg te vinden op ".bat files dos" en daar kan je best wel vinden hoe en wat
proller schreef op 19 juli 2004 @ 17:59:
Jammer dat dat ene programma (zie hier boven ergens waar ik zo dankbaar voor was :P) geen "Games" knopje heeft :p Want dan start hij ook nog eens mijn spellen op :D (gewoon laten linken naar een game dir, die snelkoppelingen uit kan voeren ofzo, zou wel heel leuk zijn :P
voor games kan je natuurlijk de oude console game emulators laden nieuwe joysticks werken er meestal ook wel mee.
je maakt een menu met je emulators de roms kan je met wat goed zoeken op internet /kazaa/newsservers ook wel vinden ;)

bv je kan ook een webpagina voorjezelf maken die bepaalde bestanden draait ofzo .. als je de plaatjes en tekst groot genoeg maakt kan je daar ook je files doorbladeren. (tevens via windows display settings kan je ook grote tekst op je scherm weergeven dus... en via file settings (door welk prog kan een bestand geopend worden....kan je bepaalde bestanden weer laten spelen.

kortom de keuze is gelimiteerd aan je geest ..

Tja vanalles

• Dude86
vso schreef op 19 juli 2004 @ 18:43:
[...]
zoek onder andere hier
zoek op GOT daarnaast Als je op google zoekt heb je genoeg te vinden op ".bat files dos" en daar kan je best wel vinden hoe en wat
Waarom zit je mij nou te quoten 8)7 Ik weet echt wel hoe en waar ik moet zoeken, ik zei alleen (tegen de TS) dat er d8 ik al eens een topic voorbij was gekomen waar een complete uitleg stond hoe je zoeits moest doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu geen ruzie maken ;)

Mijn probleem is opgelost. Het zoeken naar DOS commando's is zo uitgebreid, dat je door de bossen geen boom meer kan zien (of zo iets :P )

Steeds iemand doorverwijzen naar oudere topics is niet altijd een goed oplossing. Als het al maanden geleden is kan je het toch even goed nog eens opnieuw posten.

• Dude86
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:26:
Steeds iemand doorverwijzen naar oudere topics is niet altijd een goed oplossing. Als het al maanden geleden is kan je het toch even goed nog eens opnieuw posten.
Het was ook als 'hulp' bedoeld, niet om te zeggen dat jou topic overbodig was :P
Ik kan um alleen niet meer vinden, omdat de topic-titel compleet vergeten ben en de inhoud alleen maar vaag weet 8)7

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:26:
Mijn probleem is opgelost. Het zoeken naar DOS commando's is zo uitgebreid, dat je door de bossen geen boom meer kan zien (of zo iets :P )

inderdaad dos is erg uitgebreid en je kan het nog veel meer uitbreiden. enige wat je wel even makkelijk moet onthouden is dat batch scripts regel voor regel uitgevoerd word. en met een loop (start je weer vanaf een bepaald punt) kan je eindeloos doorgaan.

oudere topics hebben soms waarde als in gelijknamige problemen ofzo. of meer informatie. als het niet relevant is kan je ook een reply geven waarom het niet van toepassing is. door zoeken zijn er vaak al mensen die gelijk een antwoord hebben soms ook niet en dan worden ze de juiste richting in gestuurd. dat is de bedoeling van verwijzen. ;)

Tja vanalles

Pagina: 1