Probs met PC, sluit spontaan af!

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Sinds vanmiddag @ willekeurig tijdstip heb ik problemen met me pc.

na een potje Battlefield Vietnam, sluit de pc zich spontaan af! In een keer uit! Ik d8, maybe kan dat voorkomen en wil hem aandoen, na 2 secs. boem uit! Rook nixz geks, zie niks geks!

Afijn, ff laten afkoelen maybe, en weer doorgaan. Werk er net een uur mee! En weer, onaangekondigd sluit ie zichzelf af! Denk niet dat t een virus is, want dan gaat ie wel gewoon weer aan, en dat doet ie ook niet!

Specs:

EPoX 8KDA3+
Athlon 64 3200+
OCZ PC3200 512 x 2
Enermax Noisetaker 465Watt voeding.

Heb een redelijk nieuw mobo, en kan de waardes van de voeding niet lkkr uitlezen. Nu is mijn 12V lijn rond de 11,67 en soms rond de 10,5 beetje laag imho!

Mobo is gemodded, zowel vDimm als vCore. En alles staat @ default spanning en speed.

Koeling is dik in orde. 45 graden stressed @ Swiftech MCX6400-V icm Papst N/2GH

Heeft iemand een ID wat het zou kunnen zijn, want dit probleem is van het ene op het andere moment gekomen! Zijn er nog dingen die ik kan proberen :?

..::System Specs::..

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

draait je koeling echt? dit lijkt me namelijk gewoon een thermische beveiliging ter voorkoming van schade bij oververhitting...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Probeer eens wat hardware te verwijderen, audigy 2, 1hd, 1 reepje ddr en misschien heb je nog een andere (pci) video kaartje liggen? En verwijder alle fileshare gerelateerde software eens voor de zekerheid.
hufkes schreef op 17 juli 2004 @ 20:38:
draait je koeling echt? dit lijkt me namelijk gewoon een thermische beveiliging ter voorkoming van schade bij oververhitting...
Idd, virussen en de meeste hardware mankementen laten een computer rebooten, ineens uitschakelen heeft meestal met de temp te maken.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:44 ]

• Ibidem
hoorde net van een andere tweaker dat EPoX bordjes de laatste tijd last hebben van brakke sensoren :? Ga iig een BIOS Update doen zometeen!

En aan oververhitting d8 k ook gelijk, kast staan 24/7 open en alle fans draaien netjes!

• Ibidem
UPDATE:

ik zie al wat het probleem is, mijn voeding! Die net 3 weken oud is heeft blijkbaar de geest gegeven! Althans, beide fans draaien niet meer. Uiteraard zit er garantie op, dus die gaat maandag gelijk terug! Tot die tijd heb ik geen reserve voeding liggen, dus dan maar ff op PC van iemand anders in huis!

Balen zeg :(