Toon posts:

Geforce 2 GTS of wachten op Geforce 3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IIyama 19 inch flatscreen (451 pro). Ik draai nu nog met een geforce 1 DDR. I have got the money, maar moet ik wchten of geforce 2 gts kopen?

Verwijderd

w8en

Verwijderd

Topicstarter
Wordt de geforce 3 echt stuk snleer dan geforce 2 ultra

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
nou wachten .... als ik lees dat ze prijzen op een vanaf prijs van 1400 piek schatten (zullen later vast goedkopere versies komen) dan zeg ik, koop nu een GTS voor 600 piek en game je rot! Heb er zelf 1 en is echt een waanzinnig ding als tie het eenmaal doet.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
sneller

Verwijderd

ik heb ook een asus 6800DDR, ik zie niet in waarom ik een geforce 2 gts zou kopen. Draait als een tiet op mijn pyama pro 510. Alleen voor een grote sprong voorwaarts gaat mijn 6800 eruit.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Wachten.... Niet kopen die Geforce 2, wacht op de Geforce 3... Nu kopen is zonde van je geld.

Verwijderd

je kan altijd blijven wachten!!
op je sterfbed de beste pc/config kopen!! heb je lekker veel aan...

maar ok...keuzes zijn persoonlijk...ik bedoel straks is de nv20 chip bv uit en dan koop je een gts based kaart? dan kan je misschien op dat moment wel weer de duurdere nv20 chip kaart kopen omdat die beter is en dus vanaf dat moment langer zal mee gaan...

leven zit vol keuzes, zucht... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
OK dan! Geforce 3 zal wel duur worden, maar te duur zou zelfmoord voor nvidea zijn!
Ik wacht wel ff.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[off-topic]
Hoe the hell komt iedereen steeds bij nvidea?! Ik wordt daar stront ziek van, ik zeg toxch ook geen AND?! HET IS NVIDIA!!!!
[/off-topic]
Niet w88, je kan eeuwig blijven w88, als de GF3 er is, weer w88 voor de GF4 of nv30 (:?) dus eens moet je het nemen.....

Verwijderd

Wachten, wat heeft de GF2 nou veel meer te bieden over jouw GF1?!
Sneller tuurlijk, maar speelt nu toch ook lekker, ik heb een TNT2 Ultra. Speel ook nog alles vloeiend op 1024x786!
Tenzij je de meest nutteloze feature ooit wil gebruiken natuurlijk --> 32 Bit textures
}:O

Verwijderd

Tenzij je de meest nutteloze feature ooit wil gebruiken natuurlijk --> 32 Bit textures
Ik weet niet of het veel uitmaakt. Het scheelt bij mij minder dan 1 fps met q3 als ik van 32 naar 16 ga. Ik zie ook eigenlijk geen duidelijk verschil in beeldkwaliteit.

P3 550
geforce 2

q3 1024 alles max

• Speedy
nee precies, t/m 1024x768x32 wordt mijn GTS afgeremt door de 950mhz cpu die erachter hangt..daaronder zijn amper verschillen merkaar.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 13:25 schreef DJ_Anubis het volgende:
Wachten, wat heeft de GF2 nou veel meer te bieden over jouw GF1?!
Sneller tuurlijk, maar speelt nu toch ook lekker, ik heb een TNT2 Ultra. Speel ook nog alles vloeiend op 1024x786!
}:O
oh ja probeer es Serious Sam op 1024*768 / 32 bits & ALLES aan met zo'n 20 vijanden die als een gek schieten?? dan maar ff trug komen met de opmerking dat je tnt2 ultra ut aan kan!!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
"oh ja probeer es Serious Sam op 1024*768 / 32 bits & ALLES aan met zo'n 20 vijanden die als een gek schieten?? dan maar ff trug komen met de opmerking dat je tnt2 ultra ut aan kan!!"

en jij denkt dus dat een gf2 echt een vooruitgan is op een DDR?

nou ik denk van niet.... alleen op een VEEEEEL sneller systeem. ik heb net een gf2 op mn celeron@950 gekocht. nu loopt het even snel als een gf1-ddr op een duron@1000mhz.. ik zou gewoon lekker wachten tot die nv20 er is... als je toch zoveel geld hebt koop je er zo eentje zou ik zeggen.

of koop nu een radeon 64mb.. heb je tenminste nog betere beeldkwaliteit.. en 64mb erop

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 14:01 schreef godcha het volgende:

[..]
oh ja probeer es Serious Sam op 1024*768 / 32 bits & ALLES aan met zo'n 20 vijanden die als een gek schieten?? dan maar ff trug komen met de opmerking dat je tnt2 ultra ut aan kan!!
Je leest dus ook duidelijk niet wat ik schrijf. 32 bit is kansloos. Niet aanzetten, scheeld op een TNT2u enorm.

Verwijderd

nou ik denk van niet.... alleen op een VEEEEEL sneller systeem. ik heb net een gf2 op mn celeron@950 gekocht. nu loopt het even snel als een gf1-ddr op een duron@1000mhz.. ik zou gewoon lekker wachten tot die nv20 er is... als je toch zoveel geld hebt koop je er zo eentje zou ik zeggen.

of koop nu een radeon 64mb.. heb je tenminste nog betere beeldkwaliteit.. en 64mb erop
Pcies wat ik bedoel. :)
Maar radeon is ook niet alles eh.

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 14:47 schreef DJ_Anubis het volgende:

[..]
Je leest dus ook duidelijk niet wat ik schrijf. 32 bit is kansloos. Niet aanzetten, scheeld op een TNT2u enorm.
ok op 16 bits....zelfde verhaal

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 14:55 schreef godcha het volgende:

[..]
ok op 16 bits....zelfde verhaal
en ik zie wel een verschil hoor tussen 16 & 32 bits...

Verwijderd

Topicstarter
"I have got the money "wil natuurlijk niet zeggen dat ik het op mijn rug heb groeien. Ik kan het geld maar 1x uitgeven, dus maar wachten of de geforce 3! Dit is al moeilijk genoeg als het geld in je ZAKKEN BRANDT!
eigenlijk ben ik dus heel zielig

Verwijderd

je mag ut ook wel op mijn rekening zetten hoor!!

Nee maar alle gekkigheid op een stokje-> Momenteel heb ik een Asus TNT2U, en ik zat er ook over te denken om te w88, maar je kunt blijven w88, want alles wordt op ten duur toch weer vernieuwd. Ikzelf ga woensdag een Radeon kopen omdat ik um gewoon wil kopen.
Wat bedoel ik hiermee te zeggen: bij dit soort zaken moet je altijd kijken of je het zelf nu zo erg graag wilt: mijn TNT2U kan ook alles op 1024 goed draaien, maar ik wil nu gewoon een goede kaart waar ik min. een jaar mee door kan. (Volgend jaar [over een week dus!]) krijg je weer dat gelul met die BTW dus wordt alles toch weer {iets) duurder

Mijn volgende kaart w8 ik wel af-> ik sla altijd 1 generatie over: TNT2-> Radeon (redelijk te vergelijken met GF2)

Kweenie og het duidelijk is of dat je er wat aan hebt, maar is mijn eigen mening.

P.S. Of je moet ervoor zorgendat over een half jaar iemand je GF2 wil overnemen-> sla je 2 vliegen in 1 klap

Verwijderd

Topicstarter
Is een readon ( ook een mooie kaart) sneller dan geforce 1 ddr? Volgens de tweakers moet het beeld wel veel mooier zijn???

• Speedy
Radeon is een hele fijne kaart, mooier beeld als de GeForce, en nog lekker snel ook (al verslaat de GeForce 2 GTS em in 16bit wel aardig volgens mij), dus als je niet perse 90fps wil maar ook met 85fps kan leven dan is dat misschien idd wel een goeie oplossing, is ook DX8 geoptimaliseerd.

Persoonlijk zet ik mijn GTS over een paar maand wel ergens voor een nice price neer en schaf me een NV20 aan :) (en ja ik wil elke fps ;))

Flickr | Lego collectie

• Carel
  • Laatst online: 16-08 23:33
Wanneer is de release datum van de GF3 dan, ergens in februari toch ???

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 14:14 schreef slacksoff het volgende:
Hahahahahaha! GF2 geen goede beeldkwaliteit dan?! Neem een hercules, het is om te kwijlen zo mooi en snel, en je hebt ook 64mb, wel eist duurder maar de test liegen er niet om : Radeon is niet zo snel als de GF2, dodge that!

Verwijderd

GF2 verslaat radeon in 16-bit, in 32 Bit is de radeon evensnel, of soms sneller. Kijk je moet ook een beetje gaan voor het meerk.

Wat ik zo bij verschillende topics op GOT en enkele reviews heb gelezen middels tweakers.net, blijkt dat de radeon beter beeld (dit houdt dus niet in dat de GF2 geen goed beeld heeft!) dan de GF2.

Over het algemeen gezegd:
GF2-> hoogste FPS en goed beeld
Radeon-> hoge FPS en beter beeld

Voor de rest speelt je persoonlijke voorkeur ook mee natuurlijk

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb hier een GF2 in mijn systeempie hangen en die doet het prima!! Vooral na de geheugen_oc blaast dat ding vreselijk hard!!!

Ik bedoel Q3demo001 op 1600x1200, HQ, 32bit, geluid aan en dan 43fps!! Dat zijn de scores!!

Maar je hebt een GF1DDR? Dan kun je waarschijnlijk beter wachten inderdaad! De DDR een beetje opfokken in the meantime?! (voor zover je dat nog niet hebt gedaan;))

reserveringshouder Tesla Model 3

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet ook niet dat de Radeon al geoptimaliseert is voor directx 8.
De eerste drivers voor de gforce 2 waren ook niet al te best, dat is nu ook met de radeon en daar kan nog een hoop aan gedaan worden.
Dus in theorie zou de radeon nog een stukje sneller kunnen worden.

39

Pagina: 1