Toon posts:

server zonder vga-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een zo klein mogelijke server gebouwd en ik ben er vanuit gegaan dan hij kan booten zonder vga-kaart (die er dus niet in past), ik wist dat het kon, maar toch werkt het niet: ik zette hem aan, kreeg 4 piepsignalen te horen en na ongeveer een halve minuut ging de server gewoon uit.

Ik heb al in de bios ingesteld: "Halt on: No errors" maar dit helpt ook niet.

Weet iemand wat ik (waarschijnlijk in de bios) moet instellen om mij server te laten draaien zonder vga-kaart??

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
Je hebt deze wel eerst geïnstalleerd enzo met een videokaart neem ik aan?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Probeer hem ook eens zonder VGA maar met keyboard, mogelijk zit 't 'm daar in.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 15:40
Het moederbord die ik in me server heb pcchips ding van 25 euri :)
die piept dattie videokaart mist... Maar boot daarna gewoon gentoo
met "Halt on: No errors" aan, en zonder toetsenbord muis whatever
als je hem door laat booten doet ie dan niks ondanks dat ie piept en mekkert ?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 17 juli 2004 @ 20:09:
Je hebt deze wel eerst geïnstalleerd enzo met een videokaart neem ik aan?
Haha, ja, lijkt me lastig zonder. Ik heb nog met vid.kaart opgestart om te kijken of alles perfect werkte en ja... maar zonder vid.kaart: nee hoor...
mvdejong schreef op 17 juli 2004 @ 20:19:
Probeer hem ook eens zonder VGA maar met keyboard, mogelijk zit 't 'm daar in.
nee ik weet zeker dat het de vga-kaart is, zoals hierboven staat ik had het al getest, en wat jij zei heb ik ook al gedaan
T-Blizzard schreef op 17 juli 2004 @ 20:23:
Het moederbord die ik in me server heb pcchips ding van 25 euri :)
die piept dattie videokaart mist... Maar boot daarna gewoon gentoo
met "Halt on: No errors" aan, en zonder toetsenbord muis whatever
als je hem door laat booten doet ie dan niks ondanks dat ie piept en mekkert ?
Bij mij gebeurt en dan precies het zelfde al bij jou, maar dan gaat ie ongeveer een halve minuut na de piepjes UIT (jawel de hele pc gaat uit)

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Eeh misschien een stomme opmerking...maar kun je de vga-kaart er niet instoppen...dan de server aanzetten...kaart eruit....en vervolgens de server nooit meer uitzetten?

seweso's blog

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 14:21

UTM

seweso schreef op 17 juli 2004 @ 20:31:
Eeh misschien een stomme opmerking...maar kun je de vga-kaart er niet instoppen...dan de server aanzetten...kaart eruit....en vervolgens de server nooit meer uitzetten?
Uhm, nee. Dat lijkt me niet zo slim :P Je mobo krijgt enorm een flinke opdonder enzo

@ TS:
Mischien heb je wat aan dit topic? Hoe op starten zonder videokaart?
Imo is het niet zo gek dat je moederbord piepjes geeft wanneer hij geen VGA kaart kan vinden, dit omdat het gewoon een must is voor een mobo. Het is een onderdeel van de computer en hij zal er dus ook in moeten zitten

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
het spijt me, maar WAAROM zou je een server zonder vga willen?! :?
Lijkt me zooooooooo lastig met het beheer via vnc :+ Als je toch een zo klein mogelijke pc wilt, kun je beter een low profile pci kaartje nemen...

edit: er zal vast wel een micro atx moederbordje zijn met een onboard vga kaart?

[ Voor 17% gewijzigd door spone op 17-07-2004 20:43 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

spone schreef op 17 juli 2004 @ 20:41:
het spijt me, maar WAAROM zou je een server zonder vga willen?! :?
Lijkt me zooooooooo lastig met het beheer via vnc :+ Als je toch een zo klein mogelijke pc wilt, kun je beter een low profile pci kaartje nemen...
Eeeh misschien omdat je 99,9999% van de tijd de vga-kaart van een server toch niet nodig hebt? (behalve onder windows natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door seweso op 17-07-2004 20:43 ]

seweso's blog

• spone
  • Niet online
tis toch makkelijk als er problemen zijn met je netwerkinterface, waardoor je niet via een remote desktop in zal kunnen loggen :+

don't f**k with windows svp!

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 17-07-2004 20:47 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niet echt een oplossing voor je huidige probleem direct. Maar een mobo met onboard vga zou je uitkomst bieden indeze ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ìk heb zat pc's zonder vga kaart, werken allemaal perfect. Beheer gaat prima via SSH, voor windows voldoet VNC ook goed. En in noodgevallen trek ik die kast open en douw er een videokaart in bij een HDD crash, pas 1 keer voorgekomen. Enja, onboard is natuurlijk wel handiger.

Maar die piepjes, check idd of het het toetsenbord is, en probeer anders eens te kijken wat het bios doet bij volgende start met kaart. Misschien is het zo'n bios met F1 = doorgaat F3 = wijzinging opslaan oid, dan zou F3 genoeg zijn om het te verhelpen. Wie weet :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• spone
  • Niet online
het mooie van onboard is dat ie niet veel meer ruimte in beslag neemt als een dsub-connector en een chippie :D (duh)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zo gebouwd omdat een vriend van mij precies hetzelfde heeft gedaan, dus ook zonder GraKa. Als hij terug is van vakantie kan ik het het dus ook vraag maar dat duurt nog wel ff.
pierre-oord schreef op 17 juli 2004 @ 21:13:
Ìk heb zat pc's zonder vga kaart, werken allemaal perfect. Beheer gaat prima via SSH, voor windows voldoet VNC ook goed. En in noodgevallen trek ik die kast open en douw er een videokaart in bij een HDD crash, pas 1 keer voorgekomen. Enja, onboard is natuurlijk wel handiger.

Maar die piepjes, check idd of het het toetsenbord is, en probeer anders eens te kijken wat het bios doet bij volgende start met kaart. Misschien is het zo'n bios met F1 = doorgaat F3 = wijzinging opslaan oid, dan zou F3 genoeg zijn om het te verhelpen. Wie weet :)
Hoe heb jij dat dan gedaan met insstellingen ed?? Of haalde je de kaart er alleen maar uit en werkte het al gelijk?

Ik ga er trouwens geen geld voor uitgeven....

En zoals ik al eerder zei: Ik heb al gecheck of het het toetsenbord is, maar nee.

Ik heb niet zo'n bios met F1 = doorgaat F3 = wijzinging opslaan oid

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 21:39 ]

Verwijderd

- Wat heeft dit met Network Troubleshooting te maken :?
- Waarom open je direct een nieuw topic met zo'n beetje dezelfde inhoud als je oude gesloten wordt? Ik zie nog steeds geen enkel vooronderzoek.

Lees dit eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.