vcc naar usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118967

Topicstarter
ik heb een card reader met een interne usb kabel(vcc) Alleen geen pin op mijn moederbord meer over. Wel een 'normale' usb aansluiting intern.
Bestaan er adapters om de vcc kabel in een usb aansluiting te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 12:36
vcc is de positieve voedings lijn (5V in het geval van usb) en niet de benamin van de kabel

Of er adapters bestaan weet ik niet, maar als je de pinout van je plugje hebt moet dat zelf te maken zijn

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

VCC is inderdaad gewoon de +5V (in onderstaande tekening pin1):

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/usb-pinout-v2.gif

Als je geen moboaansluiting hebt (kwestie van je handleiding even nalezen of de website van de fabrikant) kun je de VCC ook aansluiten op de +5V van een voedingsmolex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Anoniem: 44568 schreef op 17 juli 2004 @ 20:33:
VCC is inderdaad gewoon de +5V (in onderstaande tekening pin1):

[afbeelding]

Als je geen moboaansluiting hebt (kwestie van je handleiding even nalezen of de website van de fabrikant) kun je de VCC ook aansluiten op de +5V van een voedingsmolex.
dus als ik een usb lcd heb zou ik die intern aan kunnen sluiten :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
enriqueeeee schreef op 17 juli 2004 @ 23:17:
[...]

dus als ik een usb lcd heb zou ik die intern aan kunnen sluiten :)
Volges mij snap je het niet helemaal, als je ene usb lcd wil aansluiten heb je aan 5v alleen niet genoeg, je moet dan een usb aansluiting hebben (wat zou je er anders van weerhouden om een externe usb harde schijf aan een 286 te hangen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SA007 schreef op 18 juli 2004 @ 13:21:
[...]

Volges mij snap je het niet helemaal, als je ene usb lcd wil aansluiten heb je aan 5v alleen niet genoeg, je moet dan een usb aansluiting hebben (wat zou je er anders van weerhouden om een externe usb harde schijf aan een 286 te hangen :P)
Voor de usb heb je op de achterkant van je moeder board aansluitingen de standaart aansluitingen die als je een usb apparaat koopt gewoon kan aansluiten.

Als je een usb poort te kort komt zitten er soms bij je moederboard stekkertjes die je op je moederboard aan kan sluiten en dan heb je iets van 2 poorten extra zoals bij mij

Ik wil mijn usb device ''de lcd'' direct op de moederboard connector aan sluiten zodat ik maar een draadje van 5 cm nodig heb inplaats 40 cm om aan de buiten kant te komen en zodat ik niet hoef te boren.

Snapje wat ik bedoel ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1