bizar internet sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik draai 1 server en 3 clients.. allemaal met windows xp pro en nu heb ik sinds 2 dagen een bizar probleem..

zodra ik ik internet sharing activeer wordt mijn verbinding dicht gegooid door iets of iemand.. alles wordt super traag en mijn pingtijden veranderen van 12ms in 3000+ms.. niet alleen op de clients maar ook op de server.. gewoon de hele internet connectie..

als ik netstat -an doe zie ik letterlijk 1000en connecties en dat worden er alleen maar meer naarmate er meer tijd verstrijkt..

zie screenies:

http://dvd.patsboem.com/stuff/netstat.jpg
http://dvd.patsboem.com/stuff/netstat2.jpg

zodra ik het stekkertje naar mijn switch eruit trek is mijn vebrinding weer zo snel als maar kan.. inter sharing staat dan nog steeds aan in principe... alleen is er geen contact met mun clients..

ik heb op alle 4 de computers norton gedraaid en op 2 clients vond ie het een en ander maar das nu verholpen maar het internet sharing probleem niet...

heeft iemand enig idee wat dit voor onzin is?

als iemand me loopt te flooden.. wrom heb ik er dan alleen last van als ik een connectie heb met mijn clients?
als het iets is op een van de clients... wrom vind norton dat dan niet en hoe kan dat aangezien ze een intern ip hebben?

snap er echt helemaal nix van maar word er wel gestoord van!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je een firewall draaien op je server?
Heb je spybot, trojanhunter en een andere up-to-date virusscanner ook al op alle pc's gedraaid?
Probeer eens met een voor een aansluiten bij welke pc het probleem optreedt, en richt je dan in eerste instantie tot die pc.
Draai eens tcpview van sysinternals op alle pc's en kijk welke programma's de verbindingen open zetten. Heb je soms een emule of iets aan staan die veel te veel verbindingen aanmaakt?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
heb die standaard xp firewall aanstaan maar die had ik in het verleden altijd uitstaan.. aan/uit maakt nu iig nix uit..

heb geen filesharingproggies openstaan nee (:

ben idd nu de clients 1 voor 1 aan het proberen...

• hufkes

hufkes

Gooi die standaard firewall maar lekker uit en zet er een echte firewall op. Wel goed de handleiding lezen want de firewall goed instellen met ICS is bij alle progjes anders.

Beter en makkelijker natuurlijk, koop een hardwarematige router en zet die als eerste in het netwerk, die blokkeert dan tenminste al vast de meeste poorten van buiten naar binnen....

Verder is het met die connecties vast wel te herleiden tot 1 van de andere pc's (of niet want allemaal besmet, maar goed, dat zie je dan vanzelf). TCPView op de server kan je ook vast al wat extra info verschaffen: http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml

---

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
een van de clients had 13 ciritical windows updates niet geinstalleerd.. dat is nu wel gebeurd en op het moment lijkt alles goed te gaan..

in tcpview zie ik geen connecties met vreemde externe ip adressen... is het normaal dat elke client toch al snel 10 a 20 connecties heeft met de internet sharing server?

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/tcpview.jpg

• hufkes

hufkes

tja, een zoektocht op poortnummer zegt me inderdaad hetvolgende
# Kristian A. Bognaes <kbo@norman.no>
icslap 2869/tcp ICSLAP
icslap 2869/udp ICSLAP
en ook zo
... which is IANA registered as MS ICSLAP
Dus het lijkt er op dat die connecties wel kloppen ja. Ieder proces dat lokaal een verbinding maakt doet dat eerst via het ics protocol met de server, dus eigenlijk ook wel logisch wanneer je twee keer zo veel verbindingen te verwerken krijgt als bij rechtstreekse aansluiting op internet.

Verder van de MS site (http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B832017)
Universal Plug and Play Device Host
The Universal Plug and Play Host discovery system service implements all the components that are required for device registration, control, and the response to events for hosted devices. The information that is registered that pertains to a device (the description, the lifetimes, and the containers) are optionally stored to disk and are announced on the network after registration, or when the operating system restarts. The service also includes the Web server that serves the device, in addition to service descriptions and a presentation page.

System service name: UPNPHost
Application protocol Protocol Ports
UPNP TCP 2869
Beetje afhankelijk van wat je er mee wilt doen is waarschijnljik toch verstandiger een hardwarematig routertje te kopen en zo een goed en simpel intern netwerk te gebruiken ipv de ics...

[ Voor 43% gewijzigd door hufkes op 17-07-2004 20:32 ]

---

Pagina: 1