Toon posts:

A7N8X "No CPU Installed"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een jaar deze setup :

AMD Athlon xp 2600+ ( 1 jaar oud )
2x 256 MB DDR TwinMOS Ch-5 ( 6 maanden oud )
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 ( 1 jaar oud )
Radeon 9000 Pro II 128 MB DDR ( 2 jaar oud )
160 Hitachi @ 7200 rpm 8m cache @ IDE @ UDMA 5 ( net nieuw )
Hauppauge WinTV-GO-FM ( 4/5 jaar oud )
Chieftec 360 Watt voeding ( 1 jaar oud )

Maar vanaf het begin, zit m'n speech poster af en toe te zeuren van no cpu installed. Dit doet die alleen zodra ik verkeerd heb opgestart, of vanaf een koude boot. Ik heb de cpu er al geprobeert uit te halen, en weer terug te zetten, maar dit hielp niet.

Toen kwam iemand ( ik weet niet meer welk forum of waar dan ook ) met de opmerking je kunt met winbond de geluiden aanpassen, en dan moet je gewoon een lege audio file laden, en dan hoor je het niet meer. Dus ik heb dat geprobeert, alleen ik krijg niet een 100% stille audio file ( hint ;)). Maar ook al was mij dit gelukt, wil ik nog eigenlijk weten waarom hij dit aangeeft.

Ik heb met got en google gezocht, maar ik kan dat oude topic niet weer terug vinden ( waarin dat werd behandeld ).

Weet iemand waardoor dit komt ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien omdat je hem tever hebt overclocked ?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:40

CaDje

Framedrops for life

heb je de Bios van je mobo al een keer geupdate ? Zou het aan kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, dom dat ik dat niet heb vermeld. Ik heb m'n bios met verschillende bios updates geflasht, maar geen verschil. Nu draai ik uberbios 1007. Tevens heb ik m'n cpu alweer terug geclockt.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je die "speech poster" toch wel uit kunt zetten in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar dan blijf ik dat vrouwtje horen, want die blijft bij ernstige fouten.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Ja, je hebt last van het a7n8x coldboot probleem.
Dit komt geloof ik vaak doordat de battery die de bios van power voorziet niet genoeg opstartvoltage kan geven vanaf een koude start, waardoor het opstarten niet (goed) gaat.
je kan dit eventueel oplossen door een zogenaamde 'energizer' battery in je mobo te stoppen ipv de standaard battery.
Een 'energizer' geeft namelijk 3,3v opstartvoltage ipv de 3v van de stock battery :)
(geloof dat dit toaal niet schadelijk is voor je bord, in tegendeel zelfs)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ok. Alleen hoezo vind ik er nix over ? :)

Maar zo'n energizer battery kan ik overal kopen ? Ik zal wel ff zoeken.

Thnx !

Edit:

Moet deze erin : http://www.energizer.com/products/smallelectronics.asp ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 22:24 ]

Verwijderd

Nee, moet volgens mij grotere batterij zijn.
;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 22:18:
Aha, ok. Alleen hoezo vind ik er nix over ? :)
[search=a7n8x no cpu installed] :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 18 juli 2004 @ 08:21:
[...]
[search=a7n8x no cpu installed] :)
Nope, dan vind je alleen problemen, zoals :

Zodra ik mijn cpu eruit haal, geeft hij aan no cpu installed. Maar als ik hem erin zet geeft hij niets aan en wil hij niet booten. :) Jaja ik heb wel gezocht ;)

Verwijderd

Ik trek er mij niet veel van aan. Ik krijg bij 50% van mijn boot's te horen: Memory check failed. Of toch zoiets in de aard. Ook ASUS A7N8X deluxe

Verwijderd

Topicstarter
Mjah die speech poster kun je uitzetten.

Want dan krijg je ook irri te horen van computer now booting from operating system. Of no floppydisk detected :), alleen die hoor je niet de hele tijd door.

No cpu installed hoor je de hele tijd door, ook in windows, en dat is zwaar kut. En die error kun je neit uitzetten.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

El Snorro schreef op 17 juli 2004 @ 21:31:
Ja, je hebt last van het a7n8x coldboot probleem.
Dit komt geloof ik vaak doordat de battery die de bios van power voorziet niet genoeg opstartvoltage kan geven vanaf een koude start, waardoor het opstarten niet (goed) gaat.
je kan dit eventueel oplossen door een zogenaamde 'energizer' battery in je mobo te stoppen ipv de standaard battery.
Een 'energizer' geeft namelijk 3,3v opstartvoltage ipv de 3v van de stock battery :)
(geloof dat dit toaal niet schadelijk is voor je bord, in tegendeel zelfs)
euhm, het gaat hier niet over auto's, genoeg spanning nodig om op te starten???

3V is de normale spanning, deze is nodig om de BIOS-settings te bewaren.

Dus als die batterij leeg is, dan zal de BIOS z'n settings regelmatig vergeten.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Ik heb wat veel leukers met mn A7N8X-E Deluxe.... Ik heb toevallig wel alle geluiden aanstaan. Waar ie normaal zegt dat ie door de POST heen is zegt ie: "CPU Failed Due to Overclocking" of iets dergelijks .... Doet ie niet altijd maar wel vaak :) is wel lachuh

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dan clockt hij hem automatisch terug. Heb ik ook wel eens last van bij een te hoge clock :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Nou dat is het gekke juist... hij loopt gewoon door :)
Waarschijnlijk dus een foutje van de UberBios..
Normaal zou ie die melding geven bij het booten in het begin en dan geen beeld geven maar hier wel :D
verry vreemd.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1