Maxtor HD. Eén map ineens zonder inhoud.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb 3 hd's. 1 western digital, daar staat mijn windows op.
dan heb ik 2 maxtor sata schijven waar ik mijn files neerzet.

Deze werkten allebei prima, totdat maanden geleden één van de twee in de bios begon te zeuren dat de SMART functie het niet meer deed. Die heb ik toen met mijn stomme kop uit gezet in de bios en ben vrolijk verder gaan klooien.

Totdat het lot toesloeg.

Gisteren kwam ik thuis van mijn werk en ik ging naar mijn mapje "Movies", waar keurig 40 gig aan gebackupte films staan O-)
Deze was ineens "leeg".
Windows zegt dat er niks in de map zit, maar schijfbeheer zegt wel dat mijn schijf zo goed als vol zit. Alle andere mappen bij elkaar (minus de movies map) zijn ook maar de helft van de capaciteit van de schijf.

Het is dus net alsof de map corrupt is geworden.
Toen heb ik Powermax gedraaid en die heeft me verteld dat mijn schijf naar de tieves aan het gaan is, dus ik heb de hele warranty meuk al doorgelopen bij maxtor, dus ik ga de schijf binnenkort naar Ierland sturen, maar toch, ik zou eigenlijk wel heel graag mijn films terug hebben... Het stomme is, dat ik OVERAL vlekkeloos bij kan, behalve bij mijn map met films...

Heeft iemand hier toevallig wel eens mee te maken gehad?

Alvast bedankt :*

Verwijderd

Mischien zag je moeder het mapjes movies en keek er ff in, en zei toen bah, daar mag mijn zoon niet naar kijken en heeft de map leeg gegooit. :+

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

probeer eens een hdd recovery cd zou ik zeggen?

zoek zoek

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig wel eens mee te maken gehad?
ik ben op een hitachi 120 of 180gxp weleens submapjes van een mapje kwijtgeraakt. de documenten in de root van het mapje stonden er nog. met easyrecovery was niks te vinden. volgens hitachi diag was de schijf gewoon goed. tot op de dag van vandaag weet ik niet hoe die mapjes zoek hebben kunnen raken. ik had wel een backup dus erg was het niet, maar wel heel vreemd.

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Ik heb dat idd ook wel eens gehad, met een Maxtor schijf. De data leek echt weg te zijn. Diverse recoverytools gebruikt, niets werkte. Norton zei doodleuk dat er niets te redden was. Tot ik op GetDataBack stuitte. Dat tool haalde in no-time bijna alle bestanden terug, slechts een enkel bestand bleef verloren.

Wat mij nog het meest verbaasde dat alle grote-namen tools (zoals Norton en noem maar op) uren aan het analyzen waren en niets vonden, en GetDataBack in een (relatief) korte tijd alles vond en terugzette.

Kijk maar eens op www.runtime.org voor een demo versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Xenan op 17-07-2004 19:41 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Fubaruba
ik ga eens aan de slag met getdataback... tnx voor de tip!

• Fubaruba
jahoor! hij vind alles terug!
nu nog ff de hele versie aanschaffen en ik kan gaan recoveren!

moet ik zeker wel nog steeds mijn drive terug sturen naar ierland :)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

justifire

Shut up and squat !!

Heb nu precies hetzelfde geouwehoer!!
Schijf word herkend, mappen staan erop ( met data erbij)
Kijk ik in die mappen en dan zit er dus niks in :(
Nou ja vandaag hele dag aan het rotzooien geweest en nu dan toch maar de schijf helemaal geformateerd.
Mooi 140GB aan films weg :O
Straks ff tooltje draaien en dan denk ik dat ik hem ook terug mag sturen.
Is al de 2de schijf binnen een maand die ik terug stuur dan.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al gewoon scandisk geprobeerd? Dat wil in zulke situaties ook wel es voldoende zijn om het probleem op te lossen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, gewoon datarecoverytooltjes gebruiken dus. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :) Het is iig niet de bedoeling dat iedereen hier loze mededelingen gaat posten van "goh, mijn data is ook weg :O " :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.