3Com Officeconnet Wireless setje : bereik slecht?

Pagina: 1
Acties:

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 08:27
Ik heb vandaag een 3Com Officeconnect AP gekocht (3CRWE454G72 , 11b/g) en een 3Com Wireless PCMCIA kaartje (3CRWE154G72 , 11b/g)

Kaart zit in een Toshiba Satellite Pro 4200 laptop onder Linux (Fedora Core 2, geheel up-to-date) als eth1 (eth0 is een gewone 3Com575, al is die bijna nooit actief)

Access point staat tijdelijk op geen encryptie, alleen specifieke MAC adressen hebben toegang (alleen mijn ene kaartje nu) Als ik naast AP zit werkt alles 100%, goede doorvoersnelheid (getest met wget naar een Linux server in mijn eigen netwerk, enkele MB's/s)

AP staat op zolder, huis is met houten tussenvloeren.
Als ik naar beneden loop, daalt ontvangst giganstisch, in de woonkamer heb ik amper nog werkende verbinding. Gezien de specs had ik wel iets meer verwacht.
Zijn er nog tips of tweaks om ontvangst te verbeteren?

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Misschien apparatuur in je huis die storing veroorzaakt? Je moet effies kijken of het zin heeft om je AP te verplaatsen. Ik heb hier een 3Com AP 2000(11mbit). Die heeft een behoorlijk groot bereik, kom nog door 3 betonnen muren heen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je het onder een ander OS draait (en dus de 3com drivers neemt, als je windows hebt) is het dan nog slecht?

ik heb zelf zon identiek setje en ik heb een superbereik met dat spul (OS=Windows XP)

A wise man's life is based around fuck you

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 08:27
zwelgje schreef op 17 juli 2004 @ 19:01:
en als je het onder een ander OS draait (en dus de 3com drivers neemt, als je windows hebt) is het dan nog slecht?

ik heb zelf zon identiek setje en ik heb een superbereik met dat spul (OS=Windows XP)
Helaas geen optie... weinig zin eerst m'n Fedora install te nuken, dan XP te installen, en dan weer terug te moeten :/ (Geen ruimte voor beiden, maar een 6GB harddisk)
Ik zal inderdaad eens m'n AP verplaatsen, kijken of dat wil. Ik heb inmiddels mbv de optie om op het AP het cleanste kanaal te vinden al iets verbetering geboekt, maar 10m hemelsbreed is tot nu toe de limiet.... zit dan nog op 12Mbit/s